{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Bidt {{forumTopicSubject}}

Hej
Idag bed min hest mig på min langefinger på højre hånd, suk.. Det snurre i den og gør ondt når heg strækker den smiley

Har ikke fået stiv krampe vaccine og mine forældre vil ikke ringe til sygehuset og høre om jeg skal have den og har ikke mulighed for selv at tage der ud?

Burde jeg gå til lægen med dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidt
  • #1   26. jan 2016 Hvis der ikke er hul, så er en stivkrampe næppe nødvendig. Jeg havde kølet fingeren ned, og set tiden an. Smerten plejer at fortage sig med tiden, og sker det ikke må du smutte forbi din egen læge.

• #2   26. jan 2016 Der er hul på begge sider af fingeren.. smiley smiley

• #3   26. jan 2016 Hvis der er hul, så kan det kun gå for langsomt med at få den stivkrampe! Det skal man altså være opdateret på... Det skal man altså tage alvorligt, for man kan sgu dø af det!

• #5   26. jan 2016 Ved ikke om den er opdateret, har fået alle mine vacciner i mit vaccine kort, er heg så dækket ind

• #6   26. jan 2016 Afsted med dig!! Kan KUN gå for langsomt!! Ikke til at spøge med!

Mvh TT

• #7   26. jan 2016 Hvert tiende år skal man have stivkrampe!

Mvh TT

• #8   26. jan 2016 Tindur hvis jeg har fulgt mine vacciner (er 16) er jeg så dækket ind

• #9   26. jan 2016 stivkrampe holder 10 år. Jeg vil nu tage det roligt. Hold det rent og evt med frossen ærter på

• #10   26. jan 2016 du får stivkrampe vaccination som 12 årig. lægerne siger mab skal tage det roligt.

• #11   26. jan 2016 Stivkrampe (tetanus) er ikke med i 12 års vaccinen. Den gives i følge børnevaccinationsprogrammet sidste gang i 5 årsalderen. Så hvis du er 16, er du ikke dækket ind. Den skal fornys hvert 10. år.
    Jeg blev bidt i fingeren af en hest for nogle år siden, jeg ringede til lægen og forhørte mig og jeg blev straks kaldt ind til stivkrampe og sat på antibiotika kur- hvilket nok var noget over-kill for det lille sår. Men jeg vil helt klart anbefale dig at ringe til vagtlægen og høre.

• #12   26. jan 2016 Jeg blev bidt som 8 årig og måtte få stivkrampe..

Mvh TT

• #13   26. jan 2016 Hvis den er over 8 år gammel giver de en ny "just in case" Jeg får dem ret tit, da jeg aldrig kan huske hvornår jeg har fået sidst, og jeg kommer nærmest dagligt til skade. Ring til din læge i morgen/ Ring til vagtlægen nu afhængig af hvad du er tryggest ved.

• #14   26. jan 2016 det er altså ikke utænkeligt at TS har fået stivkrampe vaccine som 12 årig det gjorde jeg også smiley
    Kom til skade på mit arbejde (i en kostald) da jeg var 16 år og flækkede nærmest det yderste led på min lille finger, fik ingen stivkrampe selvom min mor trak mig til lægen da den jeg havde stadig galt smiley et per måneder efter rev jeg min ene ringefinger negl af da jeg lavede noget med min ene hest, heller ikke der fik jeg stivkrampe vaccine smiley
    Dog fik jeg den i sommers/efteråret da jeg var 19 år da jeg skulle have 3 sting i øret smiley

Jeg ville tage det roligt smiley Så længe sårene ikke ser betændte ud og hæver op ville jeg ikke bekymre mig.
    Kom noget is/koldt på fingeren og se om ikke det hjælper og den er bedre i morgen tidlig smiley

• #15   27. jan 2016 Jeg aner ikke hvornår eller om jeg fik min stivkrampevacc, for den er ikke skrevet ind i mit vaccinationskort.
    Men hvorom alting er, så har Jeg i hvert fald ikke fået den, når jeg har været til læge med slemme minkbid, da jeg flænsede fingeren på et plovskær, da jeg rev min fod på et gammelt rustent søm eller da jeg blev bidt af hest, svin og kamel.
    Fik dog en her som 23 årig, da jeg blev losset over armen af en ko og der kom et ordentlig hul. Men måske de bare ville være på den sikre side, for jeg var trods alt dækket af møg fra top til tå, incl. såret smiley

Men en ting er sikker, skaden skulle være noget værre, før jeg ville tage til vagtlæge med det. Den slags mener jeg at ens almindelige læge bør tage sig af smiley

• #16   27. jan 2016 I dag så skriver lægen ind i computeren hvornår man har været hos de og hvad der er givet osv...så har man fået står det i journalen på computeren... smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Bidt

Annonce