735 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Danish Derby 2016 Danish Derby 2016

Ved ikke om jeg er den eneste, som sidder og ser Danish Derby 2016 live, og er nærmest forarget over ridemetoderne?
Synes det ser meget voldsomt ud, altså det går ret hurtigt, men da jeg aldrig har været ponyrytter/konkurrencerytter, så ved jeg ikke, om det er sådan man rider ponyer eller om det er for at vinde?
Samtidig, så bliver jeg også så sur over at se på, hvordan de simpelthen straffer deres ponyer, hvis de stopper?
For mig at se, er det ALTID rytterens skyld, hvis der sker fejl, men det er også muligt, at det bare er mig.. smiley

Andre der ser med? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Danish Derby 2016
  • #1   22. jan 2016 Hvor ser du det?

• #3   22. jan 2016 https://www.youtube.com/watch?v=PqAtSfmgeu8

• #4   22. jan 2016 Jeg var da lige meget heldig, for jeg så en rytter rose sin pony for at redde en rytterfejl smiley

Men ja, noget blandet skønsyn!

• #5   22. jan 2016 SÅdan er det desværre i springning for pony.. Hvis ikke du rider sådan, så vinder du ingenting.. til langt de fleste, for ikke at sige alle - C-stævner i springning rides der enten Metode A (tidsspringning) eller B4, hvor anden fase er omspringning, og det gør bare at der altid skal rides hurtigst..

Nogle af ponyerne er feje og stopper, men 9 ud af 10 gange er det rytteren der rider fejl til springene..
    Men ponyspringning er forfærdeligt at se på, og når der endelig kommer en rytter ind der RIDER runden, så bliver de aldrig belønnet for noget som helst.. Kun en plads langt nede på resultatlisten.

Vil dog sige hvad angår tempoet og de lidt hårde anholdninger, så er det virkelig nogle hidsige ponyer de rider rundt på, og der skal holdes tilbage, ellers ville det bare gå ENDNU stærkere..

• #6   22. jan 2016 Stakkels bange ponyer...flugtinstinktet er virkelig taget over smiley

Mvh TT

• #7   22. jan 2016 Ved i hvornår klasserne køre live imorgen?

• #8   22. jan 2016 http://live.rideforbund.dk/staevne.php?staevne=STV00006832

Første klasser starter kl. 9:00

• #9   22. jan 2016 Tak smiley

• #10   24. jan 2016 Uhh ja de der springheste og ponyer..... Har ikke lige fået set det der Danish Derby xD Men var da hjælper til C stævne sidste weekend og måtte lægge øjne til flere gange at når hesten refuserede fik den nogle klask i røven mens den stod foran springet og blev holdt tilbage!! Det er jo totalt fejlgivning af signaler!! smiley Og hestene prøvede virkelig at komme fremad for det er jo det den har lært.... Derudover er der så sindssygt mange af de springheste der stejler! Hvorfor i alverden finder rytterne sig i det og lader hver med at opdrage på deres hest? Hold op jeg ville blive sur, hvis en hest teede sig sådan med mig på ryggen....! Der er helt klart noget helt galt med hestenes opdragelse og rytterne gør det bestemt ikke bedre! Mange af springrytterne ville have godt af at få noget dressur undervisning og sådanset også en ordentlig spring underviser der lærer dem at samarbejde med hesten og ikke straffe den for de fejl de selv laver.... Mange af dem sad som en sæk kartofler xD Jeg er da udemærket klar over at når jeg tøver gør hesten også og rider jeg forkert afstand eller skævt på så bliver det ikke særlig godt et spring, men føler da ikke at alle springryttere har forstået konceptet smiley Undskyld mit sure opstød smiley

• #11   24. jan 2016 Tror ikke det er manglende opdragelse der gør at hesten stejler.. Men nok nærmere det du starter med at beskrive der gør at hesten stejler..

• #12   24. jan 2016 Ja, det er nok mere manglende opdragelse af rytteren end af hesten smiley For den vil jo kompensere for det ved at springe op og frem.... Mange af springhestene er skide stressede og miljøet til et springstævne gør det ikke nemmere.... smiley

• #13   24. jan 2016 Ida: Det er vidst også at generalisere lidt..
    Hvad er miljøet til springstævne? For der er næppe nogle alm. C-stævner herhjemme der har en kolisse som Vilhelmsborg. Til langt de fleste stævner sker der ikke mere på og omkring banen end til alm. undervisning..

• #14   24. jan 2016 Har du set opvarmningsbanen til sådan et spring stævne? Ved self ikke, hvordan det er på Vilhemsborg, men her var der 5 i rotunden, mindst 20 i et 20x40 ridehus og heste alle mulige andre steder, min ellers meget rolige hest ville blive ret så stresset af det, hvis det var hende der skulle rende rundt derinde.... Der hvor jeg red før var der heste på rad og række på hovslaget og flere der galloperede rundt indenfor det.....

• #15   24. jan 2016 Ja, jeg ved godt hvordan det er på en opvarmningsbane, er selv tidligere springrytter..
    Og på Vilhelmsborg varmes der op i en 20x60 hal.. JO, der er mange heste.. Men at hestene bliver stresset er vidst begrænset hvis man som rytter selv holder hovedet koldt.

Kommentér på:
Danish Derby 2016

Annonce