6.327 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Tager du "skjult nummer"-kald? Tager du "skjult nummer"-kald?

Inspireret af et andet emne - og noget jeg har tænkt en del på det sidste års tid.
Tager du telefonen, hvis den ringer med skjult nummer? Altid, aldrig, nogle gange? Hvorfor og hvorfor ikke?
Og ringer du selv fra skjult nummer?
Er det anderledes hvis du har ting til salg, er på arbejde, eller i andre situationer?

Jeg tager ofte telefonen når den ringer med skjult nummer. Jeg har ikke oplevet de sidste mange år at det har været en sælger - de ringer derimod ofte fra et hovednummer i et firma. Så kan det jo være lige meget. Derudover, så kunne det jo være at det var en fra et andet firma der skal have fat i mig, så jeg tager den altid hvis det er i arbejdstiden. Mine kolleger ringer også fra skjult nummer, men der kan jeg se lokalnummeret, så det tæller ikke rigtig.
Når jeg er på arbejde, så ringer jeg med skjult nummer (er ved et firma der har udlejning), for at kunder ikke skal få mit nummer medmindre de virkelig har brug for det. Jeg vil ikke risikere at de ringer uden for arbejdstid og har brug for hjælp smiley Jeg har aldrig oplevet at de ikke tager telefonen. Jeg er dog begyndt at opdrage mine forældre til at tage telefonen når jeg ringer med skjult nummer. De er ikke gode til det.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tager du "skjult nummer"-kald?
  • #1   20. jan 2016 Jeg er stoppet med det. Fordi jeg de sidste 100+ gange har oplevet at det er sælgere. Så jeg har helt opgivet det. Hvis det er vigtigt eller det ikke er en sælger, må de indtale en besked på min telefonsvarer, med et nummer - så skal jeg nok ringe tilbage smiley

• #2   20. jan 2016 Jeg tager den regel aldrig, når der bliver ringet med skjul nummer. Jeg har den holdning, at hvis opkaldet er vigtigt nok, kan personen der ringer enten ringe med sit nummer vist, eller i såfaldt bare lægge en besked til mig på min telefonsvare, hvis jeg ikke tager den (f.eks. i form af skjult nummer).

Jeg ringer aldrig selv med skjult nummer smiley

• #4   20. jan 2016 Aldrig. Jeg gider ikke. Hvis folk vil mig noget, så vil jeg også kunne ringe tilbage til dem smiley

• #5   20. jan 2016
    Er stoppet med det, eftersom det oftest er en eller anden indisk sælger.

• #6   20. jan 2016 Tager aldrig skjult nr. eller numre jeg ikke kender - da jeg er angst for at snakke i telefon. smiley

• #7   20. jan 2016 Nej. Jeg vil gerne se hvem jeg skal snakke med. Er det vigtigt kan de lægge en besked eller skrive en sms.

Nej, ringer heller ikke selv med hemmeligt nr.

• #8   20. jan 2016 Tog før i tiden ikke skjult nummer, det var altid sælgere... Nu har jeg firmatelefon så mit nummer er frit tilgængeligt for alle 1200 medarbejdere plus det er delt ud til en del leverandører, så nu er jeg "tvunget" til at tage telefonen uanset hvad. De respekterer dog at jeg ikke gider opkald udenfor nogenlunde normal arbejdstid smiley

• #9   20. jan 2016 Ikke medmindre jeg venter et opkald fra dyrlægen. Han ringer som regel med skjult nummer smiley

Men ellers må folk vise nummeret eller lægge en besked.

• #10   20. jan 2016 Tager den aldrig smiley Folk må sådan set gerne ringe med skjult nummer men så er det bare ikke mig de vil snakke med .. smiley

• #11   20. jan 2016 Tager den heller aldrig. Jeg bryder mig slet ikke om at folk ringer med skjult nummer smiley

• #12   20. jan 2016 Jeg ligger mellem aldrig/nogle gange - 99% af gangene er det sælgere, eller også er jeg bare bange for at det ikke er nogen jeg vil have kontakt med, hvis man virkelig skal have fat i mig må man give sig til kende.
    På den anden side ved jeg også, at min mor ringer fra skjult nummer gennem arbejdet (altså ikke fra hendes mobil), jeg er lidt bange for at det er en vigtig person der ringer til mig (fx. hvis man søger job - der tog jeg alle opkald), men på den anden side er jeg sgu også lidt utryg ved at modparten er helt anonym og skjult.

Men på det seneste har jeg bare ladet mobilen ringe og tænkt at personen nok skal nå mig hvis det er vigtigt. Så jeg hælder til et "aldrig" smiley

Og nej, jeg ringer heller aldrig selv med skjult nummer.

• #13   20. jan 2016 Jeg tager den oftest, fordi jeg har ting til salg. Ringer ikke selv med skjult nummer, så vidt jeg husker :P.

• #14   20. jan 2016 Det kommer helt an på, hvordan min paranoia er.. x|
    Er den meget oppe på dupperne, så afviser jeg opkaldet i løbet af 0.5 i ren panik, er den under kontrol tager jeg den ofte, selvom det for det meste er telefon sælgere. xD

Jeg har ikke selv skjult nummer, synes det er SÅ træls, så det vil jeg ikke selv være. xD

• #15   20. jan 2016 jeg tager den aldrig.. de sidste mange gange hvor jeg har taget den har det været sælgere og det magter jeg ikke.
    hvis det er vigtigt må de lægge en besked eller ringe med vist nummer smiley

• #17   20. jan 2016 Nej, jeg tager aldrig opkald fra et hemmeligt nummer ej heller fra numre jeg ikke kender smiley

• #18   20. jan 2016 Hvis jeg venter et opkald ja.

Ellers nej, tager den heller ikke hvis jeg ikke kender nummeret.

Hvis det vigtigt kan folk ligge en besked eller sende en SMS

• #20   20. jan 2016 Tager den oftest, men i stedet for at sige ''Hej det er....'' og så navn, så svarer jeg tit bare med ''Hallo'', hvis folk ringer med hemmeligt.

Jeg ringer ikke selv med hemmeligt medmindre jeg ringer til nogen som jeg ikke ser nogen grund til har mit nummer.

• #21   20. jan 2016 Jeg tager den ikke hvis det er skjult nummer.
    Hvis det er meget vigtigt må man sende en besked, eller ringe med et nummer. smiley

• #22   20. jan 2016 Ja, jeg tager telefonen ved hemmeligt nummer.
    Men det er fordi jeg har arbejdstelefon. Vi har lov til at bruge arbejdstelefonen i fritiden uden at betale for det, så jeg bruger også min arbejdstelefon privat. Derfor ejer jeg faktisk ikke min egen telefon eller mit telefonnummer.

Men det vil sige at sælgere ikke ringer til mig, da nummeret teknisk set ikke tilhører mig, men min arbejdsplads (sælgere ringer kun til private numre).

• #23   20. jan 2016 Jeg tager den aldrig, snakker aldrig i telefon med nogen smiley Så når det er et skjult nummer der dukker op afslutter jeg opkaldet og fortsætter med det jeg var i gang med smiley Ringer aldrig selv med skjult nummer, da jeg alligevel ikke kan slåes op nogle steder smiley

• #24   20. jan 2016 Det er godt nok yderst sjældent at der er nogle der ringer til mig med skjult nummer, men når/hvis de gør, så tager jeg telefonen.
    Men jeg siger også "hallo?" i stedet for "det er Nanna" som jeg ellers plejer at gøre hvis det er fra et nummer jeg ikke kender, eller min chef og lignende smiley

Hvis det er mine venner eller forældre så siger jeg bare "hej" eller "dav" smiley

• #25   20. jan 2016 Det kommer bag på mig, så mange der heller ikke vil tage telefonen hvis det er et nummer de ikke kender. Det er da helt vildt så tit folk har ringet til mig uden jeg kender deres nummer og det så er ret vigtigt. Også privat smiley

Og omvendt mange andre (kan jeg se) så har jeg den holdning, at hvis det er vigtigt så må folk ringe. Så skal jeg nok tage den. En sms kan tit vente.

• #26   20. jan 2016 Ja jeg har jo været arbejdssøgende så jeg har været bange for at misse en jobsamtale/jobmulighed så jeg har altid taget den til trods for skjult nummer. Dette kommer jeg jo til at stoppe med nu fremover. Så nu må de der har skjult nummer og vil mig noget så sende en besked e.l. smiley men det har faktisk ikke sket ret tit at jeg har blevet ringet op.. smiley

Mvh TT

• #27   20. jan 2016 Jep, min mormors tlf ringer tit fra skjult nr. Og ja er jo normalt blot sælgere. Hader når de ringer, men ja så snart de har sagt hvem de er. Ingen interesse og lægger på. Når de ringer mig op privat, er der ikke meget høflighed tilbage hos mig. Syntes det enormt påtrængene og ubehageligt. Må være nok man render spidsrod for at ungå dem på gågaderne.

• #28   20. jan 2016 jeg tager den aldrig når det er hemmeligtnummer, for oftest er det en dum telefonsælger smiley dog ringer kommunen også fra hemmeligt nummer, men de ligger altid en besked på telefonsvareren med et nummer jeg kan ringe tilbage på smiley og det går jeg også ud fra at andre Gør hvis de vil mig noget vigtigt

jeg ringer aldrig selv fra hemmelig nummer smiley

• #29   20. jan 2016 jeg ringer så vidt jeg ved ikke med skjult nummer selv, men jeg tager altid min tlf når den ringer, uanset... med mindre end jeg sover, sidder i møde, eller andre tidspunkter hvor jeg har den på lydløs.

• #30   20. jan 2016 Engang tog jeg ikke telefonen, hvis nogen med skjult nummer ringede, fordi jeg vil vide, hvad der venter mig, inden jeg tager den.
    Så fik jeg et nyt abonnement, som har en speciel feature, således at folk med skjult nummer ikke kan komme igennem til mig. Altså, de får at vide, at de skal trykke # (eller noget?), hvis de vil ringe mig op, men så viser de deres nummer. Ellers skal de lægge på smiley
    Nu står jeg heldigvis ikke i de grimme situationer længere.... smiley

• #31   20. jan 2016 Tager den aldrig, jeg har gjort en gang. Der er en der har ringet non stop hver dag de sidste 2 mdr (udover helligdage mellem jul og nytår.) Nogen gange flere gange om dagen. Så begyndte de at ringe med vist nummer (min mobil fortæller hvem nummeret tilhøre og det var brugerundersøgelser eller sådan noget)og nu har jeg blokeret nummeret. Jeg får derfor ikke opkald, men en sms hver gang dette nummer ringer. I dag har de ringet 4 gange, hvornår mon de holder op? De ringer bare forskellige tider på døgnet når man ikke svare. Nu er det bare en principsag og jeg vil se hvor længe de bliver ved. De kan ligge en besked hvis det er vigtigt så skal jeg nok tage den næste gang og derefter sige nej tak.
    Ringer aldrig selv med skjult nummer.

• #32   21. jan 2016 Hvis der bliver ringet 2-3 gange så tager jeg den, så sortere man sælgere fra smiley

• #33   21. jan 2016 Tager yderst sjældent hemmeligt nummer, da det næsten kun er sælgere som ringer med hemmeligt. Og jeg mener så også at hvis det er vigtigt så ringer folk nok igen efter lidt tid smiley ligeledes undgår jeg gerne at rage viste numre jeg ikke kender, slår dem gerne op på krak smiley Om ikke andet kan jeg altid selv ringe tilbage hvis det er.

Men såfremt jeg venter et opkald, så tager jeg alt der ringer til mig smiley

• #35   21. jan 2016 Tager den altid, men da det næsten altid er en sælger siger jeg bare god dag og lægger på.

• #36   21. jan 2016 Nej, jeg tager den aldrig, hvis jeg ikke kender nummeret, dvs heller ikke et nr jeg kan se, men ikke kender. Folk kan sende mig en sms, hvis de vil mig noget smiley Jeg ringer selv fra skjult nr, fordi jeg ikke vil have andre har mit nr, medmindre jeg selv giver det til dem.

• #37   21. jan 2016 Fik faktisk et godt opkald fra mit mobil selvskab de satte mit abonnoment ned med 20kr jeg skulle blot bekræfte det var ok. Nok fordi de samlede nogle tele pakker osv så den var jeg da glad for jeg fik taget. Og min bank har også engang skulle fange mig, kan ikke huske hvorfor, men de ringede også fra hemmeligt nr. Kæresten uden tlf en dag ringede fra sin arb plads. Hemmeligt nr tog lidt tid før han fik fanget mig, da han lagde ud med at lyde som en sælger så jeg lagde på hehe og derefter ikke tog de næste mange opkald. smiley så jo der tidspunkter hvor det vigtigt at få taget opkald trods hemmeligt nr.

• #38   21. jan 2016 -Tager den heller iike så gerne, da det kan være sælgere. Vidste ikke man kan slå sit hemmelige nummer fra og til som man ønsker ved hvert opkald, da det er noget man skal logge ind på set teleselskab for at ændre.

• #39   21. jan 2016 Før i tiden tog jeg oftest skjult nummer, da jeg tit har ting til salg eller netop venter på et opkald, men er begyndt at lade vær, medmindre jeg ved at banken skal ringe til mig (da de ringer med hemmeligt nummer).
    Jeg er blevet MEGET træt af sælgere og ikke mindst telefonfis, så gider det simpelthen ikke længere. Er det vigtigt kan de ligge en besked og så vil jeg selvf. ringe tilbage. Alle sælgere der ringer (undtaget dem jeg har bedt om at ringe til mig) uden hemmeligt nummer bliver med det samme blokeret og så har jeg ikke det problem smiley
    Havde på et tidspunkt nogen som ringede konstant, til sidst sagde jeg til dem at hvis de ringer en gang til, så har hverken personen eller chefen noget job længere og at de omgående ville blive meldt for chikane, de ringede aldrig igen XD

• #40   21. jan 2016 Jeg tager den altid. Kan ikke se, hvorfor jeg ikke skulle.
    Sælgere kan jeg bare sige "Jeg er ikke interesseret, hav en fortsat god arbejdsdag" til, og så er det ude af verden.

Jeg ringer ikke selv med hemmeligt nummer.

• #42   21. jan 2016 har kigget både på min ikke-smartphone og smartphone men finder intet. men tror dig men det er nok bare gemt langt inde i menuerne.

• #44   21. jan 2016 Jeg tager ikke telefonen, hvis folk ringer med skjult/hemmeligt nummer, medmindre jeg forventer et opkald. Tager generelt sjældent telefonen, hvis ikke jeg kender nummeret..
    Min mor arbejder med psykisk syge mennesker, og de kan godt finde på at forsøge at ringe til hende. Hun har derfor hemmeligt nummer, men da mit nummer står i hendes navn, kontakter folk indimellem fejlagtigt mig, når de forsøger at få fat på min mor smiley

• #45   21. jan 2016 Altså mit er ret kompliceret da det tit og mest er ret nødvendige opkald jeg får når det er hemmeligt nr. det kan være virksomheder som kiropraktoren, psykiatrien, tandlægen, eller andre ting som jeg ikke har i gemmeren smiley

Eller er det sælgere og så er jeg altid høflig og siger jeg ikke er interesseret.

Når jeg så endelig får siden nogen mærkelig opkald som pranks og sådan så spiller jeg bare med på den og hvis det er noget meget mærkeligt som engelsk-talende eller nogen der ikke siger noget så ligger jeg på smiley

• #46   22. jan 2016 L&A: Jeg tror man kan slå skjult nummer til og fra på langt de fleste telefoner jeg har haft. Det er et sted i indstillingerne, men det har altid taget mig meget lang tid at finde.

Nu gør jeg det dog ikke på selve telefonen, men via en app fordi min telefon er koblet på firmasystemet. Så i princippet er det noget jeg gør helt ude ved telefonselskabet. Det er hurtigere at finde det i min app end i telefonen selv smiley

• #48   22. jan 2016 Det æykkedes at finde det. I hvert fald på den ene. Det hedder vis nummer og så er der tre muligheder - efter netværk, skjul og send.
    Dejligt.

Kommentér på:
Tager du "skjult nummer"-kald?

Annonce