583 visninger
|
Oprettet:
Mad opskrifter {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Jeg søger lækre, nemme og sunde mad opskrifter. Jeg er begyndt at gå meget op i, hvad jeg putter i munden, da jeg også træner 3-4 gange i ugen, og vil jeg se resultater, så skal kosten også spille
Jeg vil derfor høre om i kender til nogle sunde madopskrifter? Har bare et krav og det er, at råvarerne skal være forholdsvis billige, da jeg er studerende, så der er nok at betale til
Glæder mig til, at se, hvad i kommer med
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
• 500 g kyllingebrystfilet
• 2 spsk. olivenolie til stegning
• salt og friskkværnet peber
• 250 g nudler
• 100 g babyspinat
• 2 grønne æbler
• 2 bundter forårsløg (ca. 10 styk)
• 10 g smør
• 1 dl hønse- eller grøntsagsbouillon
• ½ dl koncentreret hyldeblomstsaft
• 2½ tsk. majsstivelse
• 100 g cherrytomater
Saltmandler:
• 50 g mandler, smuttede
• ½ tsk. groft salt
600 g svinemørbrad
3 rødløg
300 g sukkerærter
1 frisk rød chili
olie til stegning
salt og friskkværnet peber
1½ dl østerssauce
50 g ristede cashewnødder
Tilbehør:
200 g fuldkornsnudler
MINUT-STEAKS AF GRIS
4 stk. koteletter
2 spsk. Olivenolie
MINUT-GRØNTSAGER
4 stk. gulerødder
250 g champignon
2 bdt. frisk grønkål
250 g bønnespirer
2 fed hvidløg
0,5 dl soja
olivenolie
salt
Peber
NØDDESALAT
1 stk. Salathovede
1 stk. agurk
0,5 dl hvidvinseddike
100 g hasselnødder
Det er tre meget populære retter herhjemme, de smager mega godt, man kan altid justere i det så man bruger noget andet kød, undlader noget e.l. og det, ja, mætter :P.
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
sep 2012
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 386
Morgenmad - skyrskål
- 1,5 dl skyr
- 1 banan eller fersken (kan være alle frugter eller bær, personligt elsker jeg det med fersken)
- 10 mandler, hakket
- 4 små stykker mørk chokolade cirka 17 gram.
- 1 spsk. sirup