583 visninger
|
Oprettet:
Mad opskrifter {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Jeg søger lækre, nemme og sunde mad opskrifter. Jeg er begyndt at gå meget op i, hvad jeg putter i munden, da jeg også træner 3-4 gange i ugen, og vil jeg se resultater, så skal kosten også spille
Jeg vil derfor høre om i kender til nogle sunde madopskrifter? Har bare et krav og det er, at råvarerne skal være forholdsvis billige, da jeg er studerende, så der er nok at betale til
Glæder mig til, at se, hvad i kommer med
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
• 500 g kyllingebrystfilet
• 2 spsk. olivenolie til stegning
• salt og friskkværnet peber
• 250 g nudler
• 100 g babyspinat
• 2 grønne æbler
• 2 bundter forårsløg (ca. 10 styk)
• 10 g smør
• 1 dl hønse- eller grøntsagsbouillon
• ½ dl koncentreret hyldeblomstsaft
• 2½ tsk. majsstivelse
• 100 g cherrytomater
Saltmandler:
• 50 g mandler, smuttede
• ½ tsk. groft salt
600 g svinemørbrad
3 rødløg
300 g sukkerærter
1 frisk rød chili
olie til stegning
salt og friskkværnet peber
1½ dl østerssauce
50 g ristede cashewnødder
Tilbehør:
200 g fuldkornsnudler
MINUT-STEAKS AF GRIS
4 stk. koteletter
2 spsk. Olivenolie
MINUT-GRØNTSAGER
4 stk. gulerødder
250 g champignon
2 bdt. frisk grønkål
250 g bønnespirer
2 fed hvidløg
0,5 dl soja
olivenolie
salt
Peber
NØDDESALAT
1 stk. Salathovede
1 stk. agurk
0,5 dl hvidvinseddike
100 g hasselnødder
Det er tre meget populære retter herhjemme, de smager mega godt, man kan altid justere i det så man bruger noget andet kød, undlader noget e.l. og det, ja, mætter :P.
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
sep 2012
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 386
Morgenmad - skyrskål
- 1,5 dl skyr
- 1 banan eller fersken (kan være alle frugter eller bær, personligt elsker jeg det med fersken)
- 10 mandler, hakket
- 4 små stykker mørk chokolade cirka 17 gram.
- 1 spsk. sirup
hæld skyren op i en skål. skær frugten i stykker og hæld over, drys med hakkede mandler og mørk chokolade. sprøjt lidt sirup over.
Snack - chokolade milkshake
- 1 frossen banan
- 2 spsk kakaopulver
- 1 spsk sukker
- 1,5 dl mælk
blend sammen, tilsæt evt. lidt mere kakao eller mælk alt efter smag og konsistens
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Hjemmefra er jeg blevet ret glad for porrer. De kan stoppes i alt og i rigelige mængder. Når det skal gå stærkt har vi været stor fan af porrer skåret i store skiver, og så på en pande med røget medister og æg - blandet godt sammen. Evt. sammen med rugbrød og ketchup på. Snittet hvidkål og bacontern på en pande er også vildt lækkert.
Gulerødder, rødbeder, pastinak og persillerod er godt på pande (gerne blandet mere end 1 slags) med lidt olie og krydderi på. Det kan fint gøre det ud for kartofler, pasta eller ris.
Ellers, så har jeg tit lavet om på opskrifter. Jeg har lavet så mange mærkelige kødsovse med de grøntsager der nu lige var i huset, så de fylder mellem 1/2 og 3/4 af kødsovsen. Nogle gange mere vellykket end andre kartofler, gulerødder, pastinak, persillerod, løg, porrer, bønner, selleri, alt muligt. Det er bare at forsøge.
Jeg ved ikke noget om hvor sundt noget af det er. Jeg spiser det jeg har nævnt, fordi jeg kan lide det
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
Det er billigt, lav på kulhydrater (svinger selvfølgelig an på hvad man anvender), mætter og giver massere af fibre
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 70 Svar: 1.380
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
Mad opskrifter