{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Mad opskrifter {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg søger lækre, nemme og sunde mad opskrifter. Jeg er begyndt at gå meget op i, hvad jeg putter i munden, da jeg også træner 3-4 gange i ugen, og vil jeg se resultater, så skal kosten også spille smiley
Jeg vil derfor høre om i kender til nogle sunde madopskrifter? Har bare et krav og det er, at råvarerne skal være forholdsvis billige, da jeg er studerende, så der er nok at betale til smiley

Glæder mig til, at se, hvad i kommer med smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mad opskrifter
  • #1   18. jan 2016 Hvor sundt det er, det må jeg sige pas til. Jeg ved bare at det smager godt, det kan justeres, og det mætter :P.

• 500 g kyllingebrystfilet
    • 2 spsk. olivenolie til stegning
    • salt og friskkværnet peber
    • 250 g nudler
    • 100 g babyspinat
    • 2 grønne æbler
    • 2 bundter forårsløg (ca. 10 styk)
    • 10 g smør
    • 1 dl hønse- eller grøntsagsbouillon
    • ½ dl koncentreret hyldeblomstsaft
    • 2½ tsk. majsstivelse
    • 100 g cherrytomater
    Saltmandler:
    • 50 g mandler, smuttede
    • ½ tsk. groft salt

600 g svinemørbrad
    3 rødløg
    300 g sukkerærter
    1 frisk rød chili
    olie til stegning
    salt og friskkværnet peber
    1½ dl østerssauce
    50 g ristede cashewnødder

Tilbehør:
    200 g fuldkornsnudler

MINUT-STEAKS AF GRIS
    4 stk. koteletter
    2 spsk. Olivenolie

MINUT-GRØNTSAGER
    4 stk. gulerødder
    250 g champignon
    2 bdt. frisk grønkål
    250 g bønnespirer
    2 fed hvidløg
    0,5 dl soja
    olivenolie
    salt
    Peber

NØDDESALAT
    1 stk. Salathovede
    1 stk. agurk
    0,5 dl hvidvinseddike
    100 g hasselnødder

Det er tre meget populære retter herhjemme, de smager mega godt, man kan altid justere i det så man bruger noget andet kød, undlader noget e.l. og det, ja, mætter :P.

• #3   18. jan 2016 Jeg ved ikke om du søger til alle måltider men... here you go smiley

Morgenmad - skyrskål
    - 1,5 dl skyr
    - 1 banan eller fersken (kan være alle frugter eller bær, personligt elsker jeg det med fersken)
    - 10 mandler, hakket
    - 4 små stykker mørk chokolade cirka 17 gram.
    - 1 spsk. sirup

hæld skyren op i en skål. skær frugten i stykker og hæld over, drys med hakkede mandler og mørk chokolade. sprøjt lidt sirup over.

Snack - chokolade milkshake
    - 1 frossen banan
    - 2 spsk kakaopulver
    - 1 spsk sukker
    - 1,5 dl mælk

blend sammen, tilsæt evt. lidt mere kakao eller mælk alt efter smag og konsistens smiley

• #4   18. jan 2016 Jeg lavede engang kyllig/spinatlasagne. Der var rigtig lækkert smiley

Hjemmefra er jeg blevet ret glad for porrer. De kan stoppes i alt og i rigelige mængder. Når det skal gå stærkt har vi været stor fan af porrer skåret i store skiver, og så på en pande med røget medister og æg - blandet godt sammen. Evt. sammen med rugbrød og ketchup på. Snittet hvidkål og bacontern på en pande er også vildt lækkert.
    Gulerødder, rødbeder, pastinak og persillerod er godt på pande (gerne blandet mere end 1 slags) med lidt olie og krydderi på. Det kan fint gøre det ud for kartofler, pasta eller ris.

Ellers, så har jeg tit lavet om på opskrifter. Jeg har lavet så mange mærkelige kødsovse med de grøntsager der nu lige var i huset, så de fylder mellem 1/2 og 3/4 af kødsovsen. Nogle gange mere vellykket end andre smiley kartofler, gulerødder, pastinak, persillerod, løg, porrer, bønner, selleri, alt muligt. Det er bare at forsøge.

Jeg ved ikke noget om hvor sundt noget af det er. Jeg spiser det jeg har nævnt, fordi jeg kan lide det smiley

• #5   18. jan 2016 Vi bruger ofte grøntsagsfritter i ovnen i stedet for kartofler, ris mm. Det kan være alt fra gulerødder, persillerødder, beder af forskellige arter, pastinakker og meget mere. Nærmest alle former for rodfrugter kan anvendes smiley somme tider kommer der også peberfrugter eller hvad vi ellers lige har smiley
    Det er billigt, lav på kulhydrater (svinger selvfølgelig an på hvad man anvender), mætter og giver massere af fibre

• #6   18. jan 2016 Smoothies er også et fint mellemmåltid så længe mindst 1/3 er grøntsager, og gerne mere, for at sukkerindholdet ikke bliver for højt.

• #7   18. jan 2016 Jeg har opdaget at jordskokke er god til mellem måltider eller salater smiley

• #8   19. jan 2016 Jeg kan anbefale dig at se filmen "Forks over Knives" på Netflix. Så får du et rigtig godt indblik i, hvordan de forskellige fødevarer påvirker kroppen smiley

Kommentér på:
Mad opskrifter

Annonce