{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Kan jeg redde en zoo med hjælp fra donationer? :-/ {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Her kommer så lige et lidt trist emne. smiley Jeg kunne ikke lade være og googlede Kebun Binatang Surabaya Zoo der ligger i Surabaya i Indonesien og ud fra hvad jeg kan finde af oplysninger om zoo'en, så er vilkårene overhovedet ikke blevet bedre. smiley
Jeg er temmelig sikker på at i er klar over hvilken zoo jeg taler om. Den har floreret på Facebook - den zoo i Indonesien med et billede af den der ekstremt udsultede tiger? Ja, den, den er altså blevet døbt "Zoo of Death" af Jakarta Post i 2010. smiley
Av, av, mit hjerte gør ondt ved tanken om alle de dyr der lider unødvendigt. smiley
Men så var det jeg kom til at tænke på om det ville være muligt for mig at lave en indsamling og købe zoo'en og derefter selv (med hjælp fra dyrepassere osv), rette op på den og derved give dyrene et bedre liv.
Hvad ville det kræve af penge osv? Jeg vil så gerne hjælpe dyrene - de har jo intet gjort for at fortjene dette og de kan ikke selv råbe højt. smiley
Så kom hid, med alle ideer, tanker, råd osv. Hvis der er noget jeg kan gøre for at hjælpe dyrene, så vil jeg rigtig gerne gøre det!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg redde en zoo med hjælp fra donationer? :-/
  • #1   29. dec 2015 Jeg synes det er en rigtig fin tanke, men jeg tror det kræver enormt mange penge.

• #2   29. dec 2015 Det tror jeg også, men hvis det kan lade sig gøre vil jeg bare så gerne hjælpe. smiley
    Ved at der har været indsamlinger før til kæmpe projekter og tænker lidt at det kan lade sig gøre hvis bare viljen er der til at gøre noget.
    Men ideen er kun på tegnebordet og vil gerne høre andres input omkring det her.

• #3   29. dec 2015 umiddelbart tænker jeg at det er en lidt umulig opgave, medmindre du finder rige sponsere.
    Foder, dyrlæge og ordenlige forhold, til vilde dyr kræver som sagt enormt mange penge og du skal ihvertfald finde et stort million beløb frem, hvis du skal købe hele zoo'en først.
    Derudover tror jeg det kræver at du flytter derned.

• #4   29. dec 2015 For set første så skal man temmelig sikkert have rigtig rigtig mange penge. Som jeg slet ikke tror du kan skrabe sammen.
    Kontakt evt. Karsten Ree. Måske han vil hjælpe

• #5   29. dec 2015 Hmm ... smiley
    Triste, men realistiske nyheder ... smiley
    Det eneste jeg ikke have tænkt over var den med at flytte derned ...

• #6   29. dec 2015 Har du gå på mod og en vilje af jern. Er flytbar og er dygtig til at tale for dig så gør alt hvad du overhovedet kan! Søg donationer og kontakt rige mennesker. Men før dette må du nok der ned, kontakte nuværende ejer og høre hvad han/hende skal have af penge. Du skal finde ud af foderpriser, priser på dyrlæge og diverse behandlinger osv osv. Når du har alt dette på plads, og har lavet et budget, så kan du gå i gang med at skaffe penge! smiley en rigtig god tanke smiley

Mvh TT

• #7   29. dec 2015 Christine A: Det er helt sikkert at det kommer op på et kæmpe beløb, men har nu ikke helt lyst til at afskrive ideen helt endnu ...
    Tak, vil prøve og kontakte ham og høre hvad han tænker om ideen. smiley

• #8   29. dec 2015 Team Tindur: Hvis det endelig er, kan jeg sagtens tage derned og snakke med nuværende ejer(e).
    Men tak for rådet. Vil helt sikkert lægge hovedet i blød. smiley

• #9   29. dec 2015 Det er svært at få donationer hvis man ikke kan lægge et realistisk budget på bordet smiley så disse ting er alfa omega at have styr på! smiley

Mvh TT

• #10   29. dec 2015 Det kræver RIGTIG mange penge at købe zoo'en og det kræver RIGTIG mange penge på månedsbasis bare at vedligeholde den - for slet ikke at snakke om ordentlig løn til medarbejderne! Hvad har du af job? Kan du stadig tjene en god sum penge selv hvis du flytter til Indonesien?

Enig i at det er en sød og god tanke. Men det er ikke bare sådan liige at købe den, hyre nogle dyrepassere og så rette op på det hele smiley HVOR kommer pengene fra? Dig. Og hvor vil du få dem fra? Du kan ikke forvente at få en masse donationer fra start.

Og hvad med alt papirarbejdet? Hvem tager sig af det? Det administrative?
    Det er ikke for at skyde din drøm ned. Men det er meget meget mere kompliceret end som så smiley

• #11   29. dec 2015 Sød tank - men blir nok ikke en mulighed. De har en helt anden kultur end os, både med henblik på dyr - men ligesåvel henblik på handel. Det er så godt som umuligt for dig, bare at komme i betragtning til, at kunne købe zoo'en. Derudover vil du heller aldrig få råd.. Desværre.

• #12   29. dec 2015 Jeg tror desværre det bedste for dyrene er at zoo lukker smiley
    Det er ikke realistisk at forvente at dyrene har det bedre end menneskene, og desværre er Indonesien hverken kendt for menneske- eller dyrevelfærd smiley

• #13   29. dec 2015 Enig med Camilla. Det bedste og billigste ville nok være, om man afviklede den zoo helt, aflivede dyrene og stoppede den der. De dyr har lidt længe nok, og det mest barmhjertige ville være, at lade nok være nok.

Tanken er god, men det kommer til at kræve store ressourcer at få et så underkørt foretagende på fode igen...

• #14   29. dec 2015 synes det er en sød tanke. Men synes det er tåbeligt at smide en masse penge i noget noget som ikke køre og hvis det ikke er blevet bedre på 5 år så bliver det ikke bedre. de stakkels dyr skulle skydes istedet.
    jeg kender ikke zooen.

• #15   29. dec 2015 Det er svært at sige, om det er noget, du ville kunne lykkedes med eller ej. Men du skal være opmærksom på at sådan noget er et livsstykke, og vil kræve mere end et alm fuldtidsjob. Og er du villig til at dedikere dit liv til den zoo? Det er jo ikke noget man bare lige får op at køre og så siger hej, det var hyggeligt, men jeg skal hjem til dk. Eller "bare" samler penge ind til, da der, som det er sagt herinde, er en del administration osv., der skal klares og penge der løbende skal samles ind, da den zoo næppe nogensinde bliver selvforsynende.
    Men hvis du er villig til at vie dit liv til den zoo, kan du prøve at kontakte Sunwaychildren for at få gode råd. Hun har startet et børnehjem i Indien. Det er selvfølgelig ikke det samme, men hun har på egen krop prøvet, hvad det vil sige at rejse fra Danmark for at vie sit liv til en sag.
    Men tænk dig godt om. Du er kun 21, og har et helt liv foran dig. Så er det det du vil med dit liv?

Kommentér på:
Kan jeg redde en zoo med hjælp fra donationer? :-/

Annonce