Kan jeg redde en zoo med hjælp fra donationer? :-/ {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Her kommer så lige et lidt trist emne. Jeg kunne ikke lade være og googlede Kebun Binatang Surabaya Zoo der ligger i Surabaya i Indonesien og ud fra hvad jeg kan finde af oplysninger om zoo'en, så er vilkårene overhovedet ikke blevet bedre.
Jeg er temmelig sikker på at i er klar over hvilken zoo jeg taler om. Den har floreret på Facebook - den zoo i Indonesien med et billede af den der ekstremt udsultede tiger? Ja, den, den er altså blevet døbt "Zoo of Death" af Jakarta Post i 2010.
Av, av, mit hjerte gør ondt ved tanken om alle de dyr der lider unødvendigt.
Men så var det jeg kom til at tænke på om det ville være muligt for mig at lave en indsamling og købe zoo'en og derefter selv (med hjælp fra dyrepassere osv), rette op på den og derved give dyrene et bedre liv.
Hvad ville det kræve af penge osv? Jeg vil så gerne hjælpe dyrene - de har jo intet gjort for at fortjene dette og de kan ikke selv råbe højt.
Så kom hid, med alle ideer, tanker, råd osv. Hvis der er noget jeg kan gøre for at hjælpe dyrene, så vil jeg rigtig gerne gøre det!
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
maj 2013
Følger: 2 Emner: 41 Svar: 113
Ved at der har været indsamlinger før til kæmpe projekter og tænker lidt at det kan lade sig gøre hvis bare viljen er der til at gøre noget.
Men ideen er kun på tegnebordet og vil gerne høre andres input omkring det her.
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
Foder, dyrlæge og ordenlige forhold, til vilde dyr kræver som sagt enormt mange penge og du skal ihvertfald finde et stort million beløb frem, hvis du skal købe hele zoo'en først.
Derudover tror jeg det kræver at du flytter derned.
aug 2014
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 1 Svar: 24
Kontakt evt. Karsten Ree. Måske han vil hjælpe
maj 2013
Triste, men realistiske nyheder ...
Det eneste jeg ikke have tænkt over var den med at flytte derned ...
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
maj 2013
Tak, vil prøve og kontakte ham og høre hvad han tænker om ideen.
maj 2013
Men tak for rådet. Vil helt sikkert lægge hovedet i blød.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Enig i at det er en sød og god tanke. Men det er ikke bare sådan liige at købe den, hyre nogle dyrepassere og så rette op på det hele HVOR kommer pengene fra? Dig. Og hvor vil du få dem fra? Du kan ikke forvente at få en masse donationer fra start.
Og hvad med alt papirarbejdet? Hvem tager sig af det? Det administrative?
Det er ikke for at skyde din drøm ned. Men det er meget meget mere kompliceret end som så
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.710
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Det er ikke realistisk at forvente at dyrene har det bedre end menneskene, og desværre er Indonesien hverken kendt for menneske- eller dyrevelfærd
dec 2006
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 1 Svar: 308
Tanken er god, men det kommer til at kræve store ressourcer at få et så underkørt foretagende på fode igen...
aug 2007
Følger: 274 Følgere: 272 Heste: 15 Emner: 8 Svar: 667
jeg kender ikke zooen.
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Men hvis du er villig til at vie dit liv til den zoo, kan du prøve at kontakte Sunwaychildren for at få gode råd. Hun har startet et børnehjem i Indien. Det er selvfølgelig ikke det samme, men hun har på egen krop prøvet, hvad det vil sige at rejse fra Danmark for at vie sit liv til en sag.
Men tænk dig godt om. Du er kun 21, og har et helt liv foran dig. Så er det det du vil med dit liv?
Kan jeg redde en zoo med hjælp fra donationer? :-/