{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

Køb eller lån? {{forumTopicSubject}}

Hej igen Hg.
Jeg går rundt og tænker og tænker på hvad jeg skal gøre når vi evt flytter...
Købe eller låne hest...
Jeg har nemlig i mit liv altid stået og slået hovedet i væggen da der altid sker noget negativt for mig. Og min frygt er at hvis jeg køber hest, og der sker noget som gør at vi må flytte. Så har jeg ikke råd til at opstalde to heste ude! Så derfor ville lånehest være godt ift hvad hvis...

Dog har Tindur desværre mistede så mange venner da de har blevet solgt, og det tager han hårdt når hans venner pludselig forlader ham. Så jeg synes ikke at jeg kan være bekendt at sætte ham i risikoen for at miste sin nye ven hvis jeg låner, og ejer ønsker hesten hjem... smiley han behøver og fortjener ro i sin flok...

Er virkelig i tvivl om hvad jeg skal gøre...
Min ikke heste veninde syntes at jeg skulle købe.. (noget jeg blev overrasket over)

Hvilke gode råd har I at komme med?

Mvh TT der har brændt sig så mange gange og har blevet pessimistisk..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb eller lån?
  • #1   27. dec 2015 Hvis jeg var dig, vile jeg helt klart købe og satse på, at det går godt. Sæt nu, du, din familie og Tindur bliver glad for den nye hest, og ejer så vil have den hjem! Sikke forfærdeligt det ville være!
    Skulle det ske, at I er nødt til at flytte derfra, er I måske heldige at finde et nyt hus, med mulighed for at have hest hjemme.. smiley

Synes helt sikkert at du skal tage chancen.

• #2   27. dec 2015 Køb. Det er altid risikabelt kun at have to heste - hvad hvis der går koks i lånet og de kommer og henter hesten lige pludseligt (det er hørt alt for mange gange)?

Jeg ville personligt ikke låne en hest - bliver alt for glad for dem smiley

Kan også sagtens de plusser ved at låne, men jeg ville foretrække et køb - synes også det er mange penge at smide efter en hest som ikke er ens egen, især hvis den trænger til kiropraktor, der viser sig at være noget med tænder eller ligende smiley

• #3   27. dec 2015 Jeg kan godt se jeres point men med en lånehest kontra egen så kan man "bare" aflevere den tilbage og ved at den har det godt... Hvis jeg bliver nødt til at sælge så ved jeg jo ikke det.. smiley
    Ja det er meget pessimistisk... Men..

Mvh bangebuksen TT der helst ønsker at købe..

• #4   27. dec 2015 Men man laver jo en kontrakt på en lånehest, og kan ikke "bare" aflevere tilbage. Ejer skal jo gå med til det, kontrakten skal brydes, eller det skal skrives ind i kontrakten, at hvis I må flytte, så kommer lånehest hjem igen. Og jeg skal være ærlig at sige, at jeg ikke tror, en udlåner vil have hesten hjem igen "bare sådan lige" - for man låner jo ud af en eller anden grund! smiley

• #5   27. dec 2015 Jeg tror, jeg ville finde en sød plejehest hos nyt hesteliv, hvis jeg stod i den situation smiley Som jeg forstår det, har du intention om at beholde den med mindre noget uforudset sker (fx hvis ens økonomi ændrer sig, så man er nødt til at flytte). Og i en sådan situation er nyt hesteliv villige til at tage hesten tilbage, som jeg forstår det. Det er selvfølgelig kun en god idé, hvis man er seriøs omkring det og ikke bare leverer den tilbage uden god grund.

• #6   27. dec 2015 Sibo - af princip vil jeg ikke lægge penge ud på en hest som så ikke er min egen på papiret. Jeg kunne godt have købt en hest hos nyt hesteliv men man køber ikke hesten men kun "låner" den. Skal jeg ud med en sum for en hest så skal den også være min!

Mvh TT

Kommentér på:
Køb eller lån?

Annonce