1.300 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

I syv sind..Hvad tænker I? HJÆLP!! I syv sind..Hvad tænker I? HJÆLP!!

Hej igen igen.
Som måske nogle af jer husker så skulle vi måske flytte til en lille gård så jeg kunne få Tindur hjem. Jeg har nu lige været og kigget på stedet og ved ikke rigtig... Trænger nogle gode råd med nogle af jer der har erfaring.
Nr. 1. Huset er i bedre stand en nuværende, men meget mindre. Ved ikke rigtig om vi får plads til vores møbler. Dog havde jeg troet at køkken og bad var pænere. Det var også blevet sagt at det var pillefyr men det er oliefyr..og brændeovn.
Så kommer det jeg er mest bekymret over..

Folden var på kun 7000kvm.
Der var ikke støbt gulv i laden heller. De huller der er i laden (tag, osv) bliver lavet men om det bliver støbt gulv tvivler jeg på... Så det må vi nok stå med...i tillæg til at lave bokse... (som vi jo regnet med)
Hvordan bliver en fold på 7000kvm når hestene går i løsdrift?? (der er godt med græs, 5 år siden det blev sået, der gik to heste der i sommers (ca 3mnd) og de kunne ikke græsse det ned så de slog 4 minibig hø)
Er det noget I ville gå i gang med?

Jeg er SÅ træt af at bo her vi bor og også træt af at have Tindur der hvor han er... Ønsker ham hjem men er i tvivl om vi overhovedet burde gå i gang med dette da økonomien ikke er den største selv om vi sparer penge på husleje og staldlejen ved at flytte... (men alt ryger nok jo i at lave fold og stald) smiley

Mvh TT

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  I syv sind..Hvad tænker I? HJÆLP!!
  • #1   24. dec 2015 7000 lyder fint til tindur og en mindre pony som du jo før har nævnt. Du skal bare huske at der skal (!) være læskur og de er desværre også ret dyre. Det lyder som om du har brug for forandring. Håber I finder ud af det smiley

• #2   24. dec 2015 Folden er fin til 2 heste. Måske kunne du overveje atlave laden om til decideret løsdrift, fremfor at lave bokse (altså hænge "kølehustape" ned foran indgangen, og så lade den stå permanent åben)? Så kan i eventuelt smide sand derind, det kender jeg flere der har gjort med fint resultat smiley

• #3   24. dec 2015 Jeg ville ikke gøre det. Jeg har boet et sted med oliefyr og det er monster dyrt at fyre med. Gulv i stalden og størrelsen på folden ville jeg ikke bekymre mig om, men oliefyring ville for mig være afgørende for et nej

• #4   24. dec 2015 Tine B - Vi har olie fyr hvor vi nu også bor..vi fyrer ikke med det men med brændeovnen..

Mvh TT

• #5   24. dec 2015 Ja jeg ville have gjort det ud fra det at jeg hade mulighed for at have hesten hjemme.
    Og du allrede her skriver om hus som om det er beder end det i bor i nu..
    God jul til dig
    VH
    Annette

• Koala
    Koala Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   24. dec 2015 Syntes der er rigtig meget ved stalden som lyder som om det trænger til en stor, kærlig hånd. Man skal jo tænke over hvor meget du selv vil ligge i det hus, og om det er et sted du kan se dig selv blive boende, langt ud i fremtiden. Men med alt det sagt, så er selvgjort, velgjort, og du kan (på den lyse side) lave mange af tingende præcist som du vil have det. smiley

Rigtig God Jul smiley

• #8   24. dec 2015 Men hvad hvis jeg står og ikke har nok græs smiley ønsker ikke for mine heste at gå i en mudderpøl.. Det går han i pt og er ikke helt godt smiley det med fold str bekymrer mig også, samt at jeg gerne ønsket at kunne holde tre heste smiley

Mvh TT

• #9   24. dec 2015 Ang. Folden tror jeg ikke du bør være nervøs, dog kan du evt. I vinter perioden afskærer noget af folden for hestene så de har græs til sommeren, når du så åbner for den del af folden vil de gå der og vinterfolden vil få ro, en mudderpøl kan også undgås i høj grad hvis du ved indgangen ligger grus et par meter ud, dette vil stoppe det fra at blive til mudder, som løsdrift ville jeg nok ikke tænke på nødvendigvis at støbe med det samme, men istedet afmærke til en stor boks og lave en tyk madras af halm, ved ikke om der er ladeport men ellers kan man lave en dør så hestene kan gå ud og ind om dagen og evt holdes inde om natten hvis det ønskes, så kommer du udover støbning, og læ skur smiley

• #10   24. dec 2015 Jeg tænkte at jeg ville lægge strand sten nogle meter fra indgangen til stalden og op til græsset smiley jeg må jo lige tænke lidt... I må meget gerne komme med forslag og billeder af jeres løsdrift smiley bare svært når man i rigtig mange år har vidst hvordan man ville lave det, og når man tænker at muligheden byder sig, så viser det sig at det nok alligevel ikke kan blive sådan.. Så er den kamel lidt svær at sluge og man har svært ved at se muligheder og positive ting. smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #11   24. dec 2015 Jeg ville ikke gøre det.
    .men for mig skal det hjem jeg vælger også være det rigtige, uden nogen form for overvejelser spekulationer smiley

syntes måske du virker/lyder en smule for skeptisk til at det er det rigtige.

• #12   24. dec 2015 AMT - nok også fordi jeg havde større forventninger og min mand havde også fortalt nogle ting der ikke passet.. Så blev jeg mere pessimistisk.. Det er ikke bare lige at finde noget her i området hvor hesten kan komme med (medmindre vi køber noget og det er ikke aktuelt pt) og det hus vi bor i nu er noget gammelt lort og jeg vil egentlig bare væk... smiley jeg hader nemlig at flytte og havde sagt at vi ikke flyttet mere før vi fik købt. Men livet har desværre ikke gået som det skulle mht arbejde så vi kom ingen vegne så hurtigt som vi troede.. . smiley

Mvh TT

• #13   24. dec 2015 jeg havde gjort det, så fremt huset er til at bo i. støbt gulv er ikke en nødvendighed.
    mine heste har en kæmpe fold godt nok, men de har ikke fast bund i deres læ skur og det fungere fint.

• #14   25. dec 2015 Du skal også have dine fremtidsudsigter med i overvejelsen.. Hvad nu hvis du endag vil have flere heste eller opstaldere..

• #15   25. dec 2015 Camilla - det er jo ikke en fremtids udsigt da det kun er lejemål og ikke køb. smiley
    Det bliver midlertidigt indtil jeg får et fast arbejde og vi finder den rette ejendom. smiley

Mvh TT

• #16   25. dec 2015 Vi har erfaret at olie er billigere end fx fjernvarme.

Folden lyder fin, ville lave stisystem

• #17   25. dec 2015 jeg har tre heste på 5000 m2 og det går sagtens. Jeg har delt folden i en lille ved laden og en større med græs. Min lade er 165m2 med stabilgrus i bunden og tyk halmmadras og det holder sig fint. bruger ca en bigballe om måneden. derudover ad libitum frøgræs og noget hø hver dag. den lille fold er smattet, men de bruger også mest løsdriften og så har jeg lavet en flisesti ud til vandkarret. mudder kan man aldrig helt undgå ved led og ind til laden osv, medmindre man graver af og laver drænlag, problemet med at lægge materialerne ovenpå jorden, er at det bliver jogget ned og så mudrer det alligevel.
    Min græsfold er åben hele den tørre sæson og når det er frost, så det er jo kun ca tre til fire måneder de må nøjes. det går fint.

profilbillede
  • #18   25. dec 2015 minimum 1 td land til 2 mindre heste,så det går måske, men man skal også tænke på hvilken kvalitet jorden har, om den bliver meget våd om vinteren og meget tør om sommeren, og så er der det med at flytte en hest fra et sted (der kvalitetsmæssigt er bedre end det den skal være på og inde i fremover, hesten kan blive meget stresset over sådant, og så blive syg, og som jeg har forstået på det nye sted, så er der mangler som også kan give dig problemer personligt, så vil nok overveje tingene adskillige gange, også skal man se på den økonomiske side af sagen ????O.oO.o??????????????

• #19   25. dec 2015 Hvilke mangler mener du han kommer til at få ift nu? smiley vi kommer til at stå bedre økonomisk stillet smiley

Mvh TT

• #20   25. dec 2015 ?? smiley

• #21   25. dec 2015 aha, men du skriver i tidligere indlæg at økonomien ikke er som den skal være, og at din bedre halvdel ikke har været helt reel og fortalt alt som det er i virkeligheden, sådan har jeg forstået det, så måske man bør vente til fremtiden ser bedre ud :):) m.v h.

• #22   25. dec 2015 Vi sparer 1200 kr måneden på huslejen ved at flytte. Min mand havde misforstået nogle ting mht fyring og hvad der nyligt var lavet ved huset..
    Men hvad mener du med hvilke mangler hesten vil få ift nuværende? smiley

Mvh TT

• #23   25. dec 2015 jamen så er sagen jo bøf, men vær opmærksom på at en flytning påvirker alle også tindur, og så bør der jo være en staldkammerat til ham, men det ved du nok :):)????

• #24   25. dec 2015 Ja det er jo pga Tindur at jeg ikke har flyttet ham for længst.. Netop fordi han ikke er god til at flytte. Og selvfølgelig skal han have en stald kammerat, for det første er de et flokdyr og for det andet så er det lovkrav (kan næsten hele hesteloven i hovedet fra da jeg læste op til medicin håndterings kursuset for stordyr for nogle år tilbage) og fordelen ved den nye kammerat er at den ikke bare forsvinder efter en stund som de hidtil har gjort.. Han kommer til at få så ro på efter en stund smiley

Mvh TT

• #25   26. dec 2015 En foldkammerat er ikke lovpligtig hvis hesten er ældre end 2 år smiley det burde det være, men er ikke og har aldrig været det for voksne heste smiley

• #26   26. dec 2015 Det er også rigtig Camilla smiley dog er den vi kigger på kun 1 1/2 smiley og jeg som ikke skulle have endnu et "projekt " smiley

Mvh TT

Kommentér på:
I syv sind..Hvad tænker I? HJÆLP!!

Annonce