{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.630 visninger | Oprettet:

Hund tisser i huset {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Vi har denne ældre hund (i febuar, 11 år) som er godt opdraget! Han har hundelem og har aldrig haft et uheld indenfor i huset. Han begyndte for halvanden år siden, at tisse i mine forældres seng, hvis de havde glemt at lukke døren, når vi ikke var hjemme. Han er vandt til at sove dernede på en babymadras ved siden af sengen.
Så begyndte han, at tisse i sofaen og op af sofaen (alt dette forgår når vi ikke er hjemme) og så for første gang idag har han tisset under vores spisebord og op af stolen.. Og det er sket i nat, hvor vi var hjemme, og åbnet i soveværelset, hvis han ville derned og sove.

Er der nogen af jer der ved hvad dette kan skyldes? For hvis det forsætter, så vil han blive aflivet og det ville være synd, da han sikkert ikke gør det af ond vilje.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund tisser i huset
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   23. dec 2015 prøv at spørg på hundegalleri, der er virkeligt nogle kompetente hundemennesker

• #3   23. dec 2015 Få et bur til den, det er ca. 80*100 cm. og luk ham derind når ikke i er hjemme, han tisser ikke hvis han selv skal ligge i det.

• #5   23. dec 2015 Det er svært at sige når vi ikke kender hunden eller ikke kan se ham. Men jeg tænker at disse tre ting er på spil. Urinvejsinfektion så han ikke kan holde sig eller så er han blevet så gammel og husvendt at han har fået den ide at han bestemmer, så han skal tisse sit territorium af. Ellers så tisser han fordi han har blevet bange for at være alene hjemme.
    Jeg tænker at det nok er nr to der er på spil..

Mvh TT der har taget billede af sin dreng her til morgenen smiley

profilbillede
  • #6   23. dec 2015 Få den undersøgt af en dyrlæge efter jul. Ældre hunde kan snildt have problemer med blægeren som gør at han kan have svært ved at holde på vandet og derfor tisser.

• #8   23. dec 2015 Idet det er en ældre hund, tænker jeg straks blære problemer.
    Det kan være en urinvejsinfektion, blæresten eller lignende.
    En renlig hund begynder sjældent at tisse indenfor, bare fordi..

Den forsøger at fortælle, at noget ikke er, som det skal være.
    Det kan også være en ændring i dens miljø, men igen pga alderen, tænker jeg problemer med blæren. smiley

Så afsted en tur til dyrlægen og få den tjekket. smiley

• #10   23. dec 2015 Dyrlæge.
    Hunde gør det ikke bare for at gøre det.
    Der er noget galt, og den skal tjekkes af dyrlæge for at vide hvad det er.

• #11   23. dec 2015 Ville os klart være enige med de andre, søg din dyrlæge, og få undersøg Vuffi.
    Jeg måtte tage afsked med min kære barndoms hund i sommers, han blev næsten 17, og han var blevet så gammel han ikke kunne holde på hverken det ene eller det andet smiley det nemmere at forebygge end helbrede..

• #12   23. dec 2015 Min 16-årige puddelhund har haft sådan en periode -der havde den dog ingen mulighed for at komme ud, når vi var alene hjemme! Han tissede også selvom vi kun var væk i 45 min. Vi fandt så ud af, at dens "uheld" skyldes seperationsangst. Så vi startede forfra med at lære ham at være alene hjemme og han har ikke gjort det siden smiley

• #13   23. dec 2015 Men spørg lige dyrlægen til råds

Kommentér på:
Hund tisser i huset

Annonce