{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.338 visninger | Oprettet:

ordsprog/citater {{forumTopicSubject}}

Jeg kiggede på billeder på Google den anden dag af quotes fra hesteverden.
Og så kom jeg til at tænke på ordsprog i det hele taget. der findes mange gode.
Jeg selv er helt vildt med: all it takes is 20 seconds of insane courage , and I promise something great Will come out of it.
jeg lever efter det når livet byder på udfordringer.
lever i efter et ordsprog?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ordsprog/citater
  • #1   10. dec 2015 De to jeg især lever efter er;

"Good judgment comes from experience, and a lot of that comes from bad judgment."

&

"At vide hvad man ikke ved – er dog en slags alvidenhed"

• #3   10. dec 2015 Den her:)

profilbillede
  • #4   10. dec 2015 Den her er vel egentlig ikke et ordsprog men den er sgi sjov!

profilbillede
  • #5   10. dec 2015 Men jeg holder nu også meget af denne og prøver at leve efter den.

"Der er ingen fremtid i at bruge nutiden på at ærgre sig over fortiden..."

• #6   10. dec 2015 Jeg elsker:

"Livet handler ikke om at finde en man kan leve med, men at finde en man ikke kan leve uden"

Det var også den der står i skyggen af min hue smiley

• #7   10. dec 2015 elsker: "trust is like an eraser. it gets smaller and smaller for every mistake" smiley

• #8   10. dec 2015 Jeg lever ikke efter nogen citater eller ordsprog, men dem der siger mig allermest er nok disse, som jeg lige husker:

"In any given moment we have two options; to step forward into growth or to step back into safety" (Abraham Maslow)

Det er måske lidt snyd - ikke helt et ordsprog - men et citat fra en af mine yndlingsbøger, fordi der altså er noget tiltalende ved hævn og jeg altid tænker på dette når folk nævner citater:
    "So. Tell me, little wolf. Do you want to punish those who have wronged you?"

• #9   10. dec 2015 Fünke Uh hvilken bog?

• #10   10. dec 2015 The Young Elites af Marie Lu smiley

• #11   10. dec 2015 Uh lyder exciting:D

• #12   10. dec 2015 Jeg kan uden tøven anbefale den hvis man dog er forberedt på at den til tider bliver ret mørk.. smiley

• #13   10. dec 2015 Ja ja da mørkt er godt!

• #14   10. dec 2015 Lever ikke decideret efter citater/ordsprog, men er HELT vild med nogle af dem fra de græske filosoffer som bl.a. Sokrates, Platon og Aristoteles! smiley

Specielt denne: "To know is to know that you know nothing" - Socrates.
    Den er dog lavet i MANGE forskellige varianter, også denne: "The only true wisdom is in knowing you know nothing" - Socrates.

Men generelt kan jeg anbefale citater af Sokrates, Aristoteles, Platon, Einstein og Nietzsche smiley

En masse forskellige citater kan findes på siden www.quotefancy.com smiley

• #15   10. dec 2015 Uh, det minder om et citat vi har hængende herhjemme: "Jo mere jeg ved, desto mere ved jeg, at jeg ikke ved"

• #16   10. dec 2015 Det er nemlig også lige præcis den danske oversættelse af Sokrates' udtalelse smiley Så kan godt forstå den minder om smiley

• #17   10. dec 2015 Tænkte det nok - den har altid forvirret mig lidt smiley

• #18   10. dec 2015 Jeg forstår den fuldstændig, og den giver egentlig fantastisk god mening, når man forstår hvad det er, som Sokrates mener med det smiley

Han forklarede sig oftest lidt 'kringlet' omkring tingene, men det var jo fordi det var nødvendigt at man havde en vis forståelse for livet, for at kunne forstå ham - som han selv sagde: "Jeg kan ikke lære alle alt. Jeg kan kun få dem til at tænke" - hvilket jo giver ganske god mening, ligesom mange andre af hans udtalelser, bl.a.
    "Hemmeligheden til lykke, ser du, findes ikke i at søge mere, men i at udvikle kapaciteten til at nyde mindre"
    "Vi kan nemt tilgive et barn, der er bange for mørket; livets virkelige tragedie er, når mænd er bange for lyset" (dette er dog et Platon citat. For at forstå denne helt, må man nødvendigvis have læst Symposion) smiley

Uh, jeg elsker virkelig specielt Sokrates! Stiftede bekendtskab med ham sidste år i oldtidskundskab, og hvor han han da lært mig meget! smiley

• #19   10. dec 2015 Jeg lever efter "Hvad der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere"

og elsker:
    "Dont count evry minute of the Day, make evry minute of the Day count"
    (staves) smiley

• #20   10. dec 2015 Der er så mange gode..

"the person who say something is impossible schouldt not interrupt the person who's doing it"

"If you can dream it, you can do it"

"Stop saying i wish, and start saying i will"

"Winning isn't everything - It's the only thing"

"Don't be afraid of fail - At leat you tried"

• #21   10. dec 2015 Jeg har to jeg altid bliver glade for at se i min lille samling, når folk laver emner som dette:
    "Great dancers aren't great because of their technique; They are great because of their passion."
    "The best teachers teach from the heart, not from the book."
    Jeg vælger at tro på, at de begge også gælder når man skal lære noget smiley

Og så et, som er værd at tænke over en gang i mellem:
    "Tro kan flytte bjerge, men almindelig sund fornuft kan få folk til at gå uden om"

• #22   11. dec 2015 jeg kan godt lide "når du peger på andre, vender 3 af fingrene tilbage mod dig selv"
    "hvis du vil reformere verden, start da med dig selv"
    "elsk mig mest når jeg mindst fortjerner det, for da har jeg mest brug for det"

• #23   11. dec 2015 "Verden bliver ikke ændret af at du hjæloer et andet menneske, men for det menneske, ændrer verden sig"

Herhjemme bruger vi meget
    "Hvis alt andet slår fejl, så giv barnet et kram"

Og "selv et ødelagt spejl kan vise dit spejlbillede"/ "selv et ødelagt ur går rigtigt 2 gange om dagen "

• #24   11. dec 2015 Jeg er selv glad for følgende, alt fra sangtekster til udsnit af bøger

"The importent thing is not whatefter nonsens the voices are saying, but what the voices are feeling" - "Peter Van Houten"/The foult in our stars - John Green

"Scares do not prove weakness, only that none of us gets broken"

"Freedom is to embreace our fears. Not, escaping from all the suffering and tears. Everybody Fights" - Everybody fights the lust - Dune

"Life happens ant the shit goes on" - Lukas Graham

Og lige til sisdt
    "befor you diagnose ypurself with depression or low self-esteem, first make sure that you ar not, in fact just surrounded by asholes.

• #25   11. dec 2015 ES_FOTO Im now pretty sure Im surrounded by assholes

• #26   11. dec 2015 " The main difference between pretty and beauty, is the pureness of the soul. One can not be more than just pretty, with an ugly soul"

• #27   11. dec 2015 Vallakker kommanderer man med. Hingste diskuterer man med. Hopper spørger man om lov!

• #28   11. dec 2015 Der er mange super gode citater og ordsprog smiley
    tak for jeres svar. ?

Kommentér på:
ordsprog/citater

Annonce