{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Ang hjælp fra kommunen .. {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har gennem tiden haft rigtig svært ved at gennemføre uddannelser og haft svært ved at finde ud af hvad jeg gerne ville ..
Jeg har gået syg samlet set i over 1 år med depression og andre diagnoser og den dag i dag er jeg ude af alt medicin! Men har været på medicin før jeg blev 18 år til her hvor jeg stoppede på medicinen i sommers og er snart 22 år.
I august startede jeg på en pædagog pakke på HF for at kunne komme ind på seminaret. Men nu begynder det at være rigtig svært for mig at komme af sted i skole og få klaret de lektier der følger med .. Min lejlighed sejler mildest talt og kan simpelthen ikke få orden i noget af det ..
Mit spørgsmål er, da jeg virkelig gerne vil gøre den her uddannelse færdig, om kommunen evt kan hjælpe med noget? Evt e-learning? Men får man su når man studere e-learning?
Har i evt nogle forslag til hvad jeg kan gøre?

OBS
Jeg kan først ringe til kommunen i morgen og spørge da de ikke havde nogle der kunne hjælpe mig i dag da jeg ringede ...

Håber nogle selv har været ude for noget lignende og har nogle hjælpemidler eller råd til mig smiley

Mange hilsner Emilie ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang hjælp fra kommunen ..
  • #1   25. nov 2015 du kan evt få en mentor som kan hjælpe dig hjemme og hjælpe dig afsted om morgenen det har vi lige søgt om da jeg også har virkelig svært ved at komme afsted. jeg går også med depression og kronisk hovedpine plus jeg har angst for andre mennesker.
    lige nu synes jeg bare det at komme op om morgen, lave mad, personlig hygiejne og komme ud til min hest er totalt uoverskueligt .. at så skulle komme afsted om morgenen og skal ud blandt en masse mennesker slår mig fuldstændig ud... men jeg er blevet godkendt til at have en mentor nu skal der bare komme en som kan hjælpe lige med mine problemer så jeg kan få noget hjælp.
    jeg vil rigtig gerne have taget min 9 klasse men pga flere forskellige problemer ender jeg altid med at droppe / blive smidt ud.. så håber det lykkedes det her

men held og lykke med det!

• #2   25. nov 2015 Jeg ved VUC tilbyder både pædagogpakken og fjernundervisning, men jeg ved ikke, om man kan tage netop pædagogpakken via fjernundervisning. Men jeg kan ihvertfald fortælle, at man godt kan få SU, selvom man studere hjemmefra - man skal bare være fuldtidsstuderende, det vil sige at man skal have 23 timer om ugen smiley

• #3   25. nov 2015 Hvad med fjernundervisning? Det får min søster som også er i gang med en HF. Hun har været syg af anoreksi i 3 1/2 år nu, og er samtidig autist, og anoreksien hjælper ikke ligefrem på autismen. Så hun valgte at prøve fjernundervisning, da hun bare ikke kunne overskue at være imellem en masse mennesker i så mange timer ad gangen uden frirum. Det har været en stor hjælp for hende, og har givet hende en del mere overskud smiley
    Hun fik også SU en periode (valgte det selv fra igen) smiley

Kommentér på:
Ang hjælp fra kommunen ..

Annonce