346 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Indekat - killing Indekat - killing

Jeg skal i dag, sammen med min kæreste ud og se på killinger.

De har været vant til at gå ud og ind af kattelem, men da vi bor på 2. sal kan vi ikke lukke dem ud.

Vil de blive skøre af at blive indendørskatte?

Sælger siger at deres bror flyttede hjemmefra i sidste uge og er blevet indekat, som har taget det super fint.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indekat - killing
  • #1   28. okt 2015 Nej det vil de godt kunne vænne sig til når de er så unge smiley Men vil anbefale jer at få 2 - så har de i hvertfald hinanden til selskab smiley

• #2   28. okt 2015 Altså man bør jo regne med at sælger kender sine katte. Jeg ville ikke gøre en 100% udekat til 100% indekat.
    Men regner jo så også med at i selvfølgelig stimulerer og aktiverer jeres kat indenfor, og tager den på tur i sele udenfor, så der burde vel ikke være problemer smiley

• #3   28. okt 2015 Sandie der er 2 brødre tilbage, og vi ville tage dem begge to, hvis det var smiley

• #4   28. okt 2015 super at i vil tage to smiley det skal nok gå smiley

• #5   28. okt 2015 Kan bedst lide at have to.

Og sælger virkede glad for at jeg ville tage begge, da de virker tæt knyttet de to, så hun ville være ked af at skulle skille dem.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #7   28. okt 2015 Jeg ville aldrig tilbyde en kat et liv som indekat - og slet ikke når de har været ude smiley

• #8   28. okt 2015 Vores kat trives virkelig som indekat, dog kommer han ud i haven i snor lige så snart det er godt vejr og vi har tid smiley

• #9   28. okt 2015 Narissa, vi har et kradsetræ fra gulv til loft til dem smiley

• #10   28. okt 2015 det kommer helt an på hvordan katten er, hvor det er, og ikke noget med alderen. Rumle (snart 8 år), har ALTID levet et liv på gård, og i rækkehus men lige ud til marker og skove. Han har det ganske okay med kun at have en stor have at rende i nu, selvom jeg tror han ville nyde livet udenfor. Han gik helt træls da vi boede lidt ude på campoen, men hvor han igen kun havde en stor have, hvor derimod da han boede i 2 uger i en lejlighed på 3 sal, var han SÅ afslappet. Jeg tror det gav ham rigtig meget ro at han kunne se over hele byen, og mennesker der gik og kom, hunde, og campoen på den anden side. Dér ville han sagtens kunne leve som indekat, for han fik mulighed for at komme ud lidt, men han blev bare inde. Der havde han det helt fint.

Hvis jeg var jer, ville jeg lære dem at gå tur i bånd, så du kan tage dem ud et par gang om ugen. Ellers også få bygget hylder, så de kan se over hele stuen, og gemmesteder og eventuelt et klatrehjørne, men ikke med en normal en. Tag tykke træpinde, bind og bor dem fast, så det bliver lidt kreativt og rodet og attraktivtfor dem - så tror jeg ihvertfald det bliver meget nemmere for dem at være inde og helt tilfredse med det smiley

• #12   28. okt 2015 De burde ikke have et problem med at være indekat. En kat lider ikke, fordi den bliver holdt inde, de kræver som regel bare mere aktivering.
    Og bare fordi en kat er indekat, betyder det jo ikke, at den aldrig kan komme ud. Seler og snor findes, og det benytter mange katteejere sig af.

• #13   28. okt 2015 katte er normal i deres natur ude dyr men kan osse både være inde og ude, dyr hvis man mener at katten ville leve op til sådan en bolig, så skal man osse. have ting og sager til at gøre katten glad i hverdagen smiley de går normal deres egen vej når det passer dem

• #14   28. okt 2015 Alle dyr er vel i deres natur udedyr smiley Ser intet problem i indekat hvis TS vel at mærke tager dem ud, går ture og får dem aktiveret. Men det afhænger jo nok af definitionen "indekat". En indekat kan i teorien være lige så meget ude som en "udekat". Jeg vil gerne indrømme at jeg har det ret så stramt med katte der aldrig kommer ud, men pas på med at tro, at den stakkels kat bliver holdt fanget indenfor bare fordi man ikke lader den strejfe rundt smiley

• #15   28. okt 2015 vores kat er både inde og ude kat smiley

• #16   28. okt 2015 Jeg forstår ikke problemet i at folk kun har deres katte indenfor. Jeg mener ikke at man bør tage katte der har været vant til udelivet ind, men når de er så unge kan du altid forsøge - sålænge du husker på, at katten skal have mulighed for at udfolde sig i højder, har legetøj og bliver stimuleret. Om katten på sigt vil egne sig som indekat, er en hel anden sag - for nogle katte er det ikke stimulans nok, selvom diverse krav er opfyldt. At de er to er helt klart også en fordel, da de så bliver stimuleret af hinanden smiley

• #17   28. okt 2015 Det kan sagtens gå. Det bedst når de kun lige er kommet over fravænnings alderen. Og super hvis I tager 2

• #18   28. okt 2015 Jeg mener slet ikke det er fair over for en kat, såvel som hvis det havde været en hund, at den aldrig kommer til at berøre græsset. Det ér sgu ikke for viderekomne at sætte en sele og snor på katten og bruge noget tid på den smiley

• #19   28. okt 2015 Angående at det er to hankatte-killinger, som du vil have, så skal du huske at kastrere dem begge to. Ellers får du sandsynligvis problemer, når de bliver kønsmodne, for så vil de begynde at afmærke territorier indendøre. Det bedste er at få det gjort lige inden de bliver kønsmodne, så de ikke når at ophobe frustrationer. Det er nemlig svært at pille af dem igen, hvis de først begynder at strinte og udvise aggressiv adfærd.

• #21   29. okt 2015 Narissa: uanset om det er logik for perlehøns eller ej, så kan jeg ikke de problemet i, at Ann skriver det? Og nej, tro mig - for mange er det faktisk ikke logik for perlehøns, simpelthen fordi de ikke ved bedre og derfor er det da super fedt at hun oplyser om det.

• #22   29. okt 2015 Det er ikke logik for perlehøns at de er neutraliserede.

Min hunkat havde jeg fra start af sagt skulle neutraliseres, for jeg ville ikke stå med killinger jeg ikke kunne komme af med.
    Da jeg så skulle have min hankat mente jeg ikke det var nødvendigt, og var lige ved ikke at få bestilt tid ved dyrlægen, for det var jo en hankat, så behøvede jeg ikke neutralisere ham.
    Lige til en fra stalden sagde, at jeg lige skulle huske på at der altså skulle to katte til at lave et kuld killinger. Havde hun ikke sagt det til mig, så havde der sikkert rendt killinger efter min hankat rundt ude i naturen nu. For det var ikke logik for mig, at min hankat skulle katreres.

Så jeg synes det er super fint Ann skriver det er en god idé at gøre det.

• #23   29. okt 2015 Sandra og Sacha tak for Jeres indlæg. I har selvfølgelig helt ret smiley . Narissa er såmænd bare ude på at skabe lidt debat. Det kan man jo så vælge at ignorere... smiley

Kommentér på:
Indekat - killing

Annonce