{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
371 visninger | Oprettet:

HJÆLP - KAMERA (INDSTILLINGER) {{forumTopicSubject}}

Hej søde heste mennesker.

Håber virkelig I kan hjælpe mig. Jeg har et NikonD3100. Hver gang jeg tager et billede, så hakker det helt vildt, og har prøvet at ændre lukke tiden, men det ændre ikke noget. Jeg skal tage billeder til et inddørs stævne om et par timer, så har virkelig brug for jeres hjælp.

Mit kamera står på en lukketid med 1/80 og f16 og ISO er 400. Nogen der ved, hvad jeg skal ændre for at det ikke hele tiden. Jeg har lige været ude og prøve at tage billeder af hestene med forskellige indstillinger, men det blev ved med at hakke smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP - KAMERA (INDSTILLINGER)
  • #1   4. okt 2015 Højere lukke tid 1/250 min smiley Evt. er det SD kortet der er noget galt med..

• #2   4. okt 2015 Ved ikke helt hvad du mener med hakke. Men f16 lukker ikke meget lys ind i dette gråvejr i dag, og da slet ikke hvis du er indendøre med bevægelse.
    Har du prøvet at stille det på sportsfunktionen?

• #3   4. okt 2015 Dine indstillinger er også helt gale, du skal have så lav som mulig en blænde (f5,6 måske) og så skal din lukketid være meget hurtigere, måske en 1/250 gerne højere alt efter hvor godt et objektiv du har dig smiley Det der hakker er højst sandsynligt den lange lukketid du har gang i lige nu smiley
    Alt efter hvordan lysforholdende er i hallen, og dit objektiv, så skal du nok også højere op i ISO smiley

• #4   4. okt 2015 Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med "hakke", men er det fordi den ikke hver gang tager et billede når du trykker på udløseren, er det nok fordi der simpelthen ikke kommer lys nok ind.

f16 er en meget høj blænde -så høj en blænde vil du normalt ikke få brug for ved alm fotografering af ridning.

Når der ikke er ret meget lys, skal du sætte blænden så lavt som du kan (afhænger af objektivet) og skrue op for ISO'en (alt efter objektiv og lysforhold skal ISO'en nok være et sted mellem 1000 og 2500).

Og så skal lukkertiden op. Ideelt set skulle den gerne være meget højere, men ved manglende lys kan du blive nødt til at nøjes med mindst 1/250... men højere hvis det er muliugt

Kommentér på:
HJÆLP - KAMERA (INDSTILLINGER)

Annonce