1.839 visninger
|
Oprettet:
Hestevisker {{forumTopicSubject}}
Ville i turde og lade en hestevisker fortælle om ens hest skal blive himmelhest ?
min hest har mus i begge knæled i hans bagben, jeg synes han virker ok, dog er han halt lige nu, kun i trav, men småtgående i de andre gangarter, han er også overvægtig nu, nok 100 kg så det påvirker også hans gang.
men overvejer at få en heste visker til at spørge ham om hvad han tænker med fremtiden og om han har et ønske !
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Snak med din dyrlæge omkring det
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
du ved jo ikke om den hestevisker, hvad det nu kaldes bare snakker for at tjene penge.
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
okt 2007
Følger: 42 Følgere: 189 Heste: 7 Emner: 170 Svar: 387
Personligt ville jeg nok ikke selv gøre det, da det er noget man selv skal beslutte og jeg tror at hvis man slanker hesten ville det måske hjælpe (jeg gætter kun, for jeg aner ikke en skid om det)
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Ikke om en aflivning skulle afgøres af de "svar" den her person får ud af at "snakke" med min hest. Kunne aldrig DRØMME om at vægte det højere end faktiske undersøgelser.
Som du kan se tager jeg meget afstand fra sådan noget. Og som de andre synes jeg også det ville være hamrende uansvarligt at træffe sådan en beslutning på grundlag af en "samtale med hesten".
sep 2007
Følger: 79 Følgere: 148 Heste: 12 Emner: 501 Svar: 2.250
Han er mit hjertebarn men vil ikke have han skal være her for min skyld, så derfor er jeg bange for hvis han har det skidt... men jeg synes han virker ok og tilpas han er en speciel hest som i kan se på billedet
jan 2008
jul 2011
Følger: 31 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 9
maj 2007
jul 2011
Fjerntelepati: telepatøren sidder i eks. KBH mens jeg sidder i vest Jylland - hvordan skulle det være muligt? Da hun har specielle evner, og er i stand til at kommunikerer med andre dyr
maj 2007
hvis du en dag har det skidt på en underlig måde, så Google dine symptomer - pludselig har du samme symptomer som ved kræft, depression eller stress, også selvom at du aldrig har opdaget halvdelen af symptomerne.
hvis telepatøre var så dygtige, hvorfor er sådan en samtale så ikke første forsøg når man står med en syg hest, frem for at smide 10.000 kr. i en undersøgelse ved dyrlægen?
telepatøre (nogle har nogle specielle evner, men det er 1 ud af 1.000.000), lærer at snakke så alt pludseligt passer til din hest, også snakker de så det kan passe på næsten samtlige heste. siger de noget forkert, jamen så for de kringlet deres svar, så de ud fra hvad du som ejer står og siger passer ind.
maj 2004
Følger: 100 Følgere: 94 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 500
jul 2011
Er enig Julie, en dyrelæge skal altid inddrages før der besluttes noget. Tror dog hesten er bevidst om hvad det vil sige at dø. Det ligger jo til hestens natur, at flygte fra døden, så jeg tror faktisk de er bevidste om døden :))
maj 2007
hvis man er en god taler, og kunden er naiv nok, så kan alt passe sammen
en hest vil aldrig kunne forstå hvis et menneske spurgte den ind til døden, heste ved ikke hvad DØD det er for noget, heste og mennesker taler ikke samme sprog.
jul 2011
En telepatør snakkede med min pony, Lucas. Hun fik hans navn og og beskrivelse af ham. Hun fortalte mig, at han sagde at bunden i den NYE ridehal var alt for dyb til ham. Vi var lige flyttet og der var lige kommet massere af ny bund i. Lucas kunne rigtig godt lide sit engelske hovedtøj uden næsebånd, sjovt nok sådan en jeg har han kunne godt lide sin saddel, men der skulle bare være lammepad under, jeg havde lammppad og brugte den on/off. Hun nævnte selvfølgelig meget mere, men gider virkelig ikke til at skrive det hele ned
Siger bare, det er nemt at side og skyde det ned, når man ikke selv har prøvet det. Synes ikke dine argumenter holder.. De kan jo ikke bare ramme så meget plet, uden at ha snakket med ham - det er umuligt.
Der er jeg godt nok helt uenig med dig Sværke. Vi må tage den i morgen, for jeg vil gerne i seng, godnat
PS. Telepatøre oversætter jo de følelser eller billeder hun får fra hesten. Det er hende der opsøger kontakt til den, og ja nogle heste gider ikke snakke, men de fleste vil gerne da det er en enestående mulighed for dem at fortælle hvad der nager dem.
jan 2008
Jeg må være ærlig og sige, jeg tror nogen mennesker har specielle evner, men at kunne telepatere med hesten så man selv mærker dens smerte.. det tror jeg er indbildning, fordi man har overbevist sig selv så meget om det
jul 2011
jan 2008
okt 2007
jan 2008
okt 2007
jeg siger ikke at jeg tror på alt det telepati men jeg tror at man aldrig skal sige aldrig for in the end kommer det til at bide en lige i røven igen
apr 2007
Heste er så primitivt indrettet, at jeg i bund og grund ikke tror, at mennesker kan forholde sig til det - for vi har jo selv så meget mere at byde ind med. Der er jo f.eks. en grund til, at en hest ikke halter ved små smerter; instinkter som sidder dybt begravet i hesten. Man kan jo ride på nogle heste i lang, lang tid med en forkert sadel f.eks., inden de udviser det mindste. Hvis de var så bevidste omkring deres smerte og os mennesker, ville de jo vide, at vi er der for at passe på dem og derfor ønsker at vise os den smerte?
Og lige en tilføjelse: nej, følelser er absolut ikke ubevidste! Man er da udemærket klar over, hvad man føler og som regel også hvornår. De er autonome, fordi vi ikke kan styre dem, men de vil altid være bevidste!
jan 2008
Hvis hestene kunne ræsonnere som i siger, så ville de da aldrig opføre sig, som de gør, for så ville de kunne ræsonnere sig frem til at busken ikke er farlig og andre lignende ting. Det er da spændende, at de reagerer på deres instinkter som de gør, hvis de i virkeligheden er i stand til reflektere over dem selv og deres liv, og ræsonnere som vi mennesker?
jan 2008
jan 2008
apr 2007
Det er forkert at pålægge hesten de menneskelige egenskaber, som de reelt set ikke har. En hest kan heller ikke bestemme sig for, om den "kan lide" en bestemt person. Den vil vide, om en given person udviser tryghed eller om personen virker som en potentiel fare, men den kan ikke tænke "jeg kan rigtig godt lide Lea, hun er bare sød". Hesten ved måske, at en bestemt person giver mad, så er det en god og tryg person. En person der er meget hurtig i bevægelserne og voldsom vil være en potentiel fare. Mere har en hest ikke at gøre med - selvom det da ville være sjovt, hvis den kunne tænke som et menneske!
jan 2008
jan 2011
Følger: 54 Følgere: 54 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 96
maj 2007
mar 2005
Følger: 137 Følgere: 133 Heste: 7 Emner: 10 Svar: 22
sep 2007
Følger: 79 Følgere: 148 Heste: 12 Emner: 501 Svar: 2.250
jeg har besluttet at spørge, men jeg vil have dyrlæge med ind over og mit hjerte
jan 2008
Det betyder ikke at den står og REFLEKTERER over sin fortid, og tænker "jeg kan huske, at han slog mig med en pisk sidste gang, så nu vil det nok være klogest at tage den anden udvej, fordi....." - nej, det er simpel stimulus-respons og det betyder ikke at den SAMMENLIGNER, men at en bestemt adfærd fx. gøres mindre sandsynlig.
"Heste kan lave mange sjove triks for at få os mennesker til at gøre bestemte ting fordi de har en forventning om, at med den adfærd få de hurtigere det de ønsker = mad"
- Ja, fordi de ved at en bestemt adfærd = mad, fordi de tricks du snakker om er blevet forstærket.
Jeg indsætter altså lige et billede jeg kan huske, jeg tilfældigvis gemte engang, så er det måske lettere at forstå, hvorfor hesten kan handle ud fra erfaringer men IKKE fordi de står og reflekterer over dem selv
jan 2008
Det er ikke fordi den REFLEKTERER over sin fortid og træffer beslutninger på det grundlag, men fordi adfærden er blevet straffet tilpas gange til at den lærer IKKE at tilbyde/udøve denne adfærd = adfærden reduceres.
nov 2009
Følger: 60 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 1.346
jan 2008
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
Vores pony er samtidig hysterisk bange for pisken, selvom hun aldrig har fået tæsk mens hun har været i DK. Hun kommer fra Holland, og har højst sandsynligt fået tæsk der. Hun er en ekstremt velopdragen pony, og elsker at blive nusset - men kommer man mod hende med ellers ikke særligt hurtige bevægelser, så 'flygter' hun. Hun føler sig truet at de mindste ting = har oplevet ubehag gentagende gange = indlæring.
maj 2007
jan 2008
At den reagerer negativt på kvinderne kan den da sagtens gøre uden at reflektere eller tænke en masse tanker om dens fortid. Læs nu mine tidligere indlæg, eller se billedet
apr 2007
Du svarer jo selv på dit eget spørgsmål Hesten er bange for alle kvinder og forsvarer sig overfor dem, fordi hesten har haft en dårlig oplevelse med EN kvinde engang i dens liv. Var hesten i stand til at resonere over det, ville den jo vide, at det kun var den ene kvinde, der ville gøre den ondt, og derfor ikke være bange for alle andre kvinder. Men hestens hjerne er så primitiv, at den ikke er i stand til at tænke over det, men handler ud fra dens instinkter, som fortæller den, at kvinder vil gøre den ondt!
Det samme gælder jo heste, der er bange for en pisk. Hvis hesten kunne resonere over den situation, ville den jo ikke være bange for pisken, men den mand, der engang har gjort den fortræd med en pisk. Hesten kan bare ikke resonere over det, og er derfor bange for pisken, for det var jo reelt set den, der gjorde ondt.
En anden ting, jeg ikke forstår, hvis det skulle være muligt at tale med heste, er, at hestene så ikke gør det indbyrdes? Hvorfor taler heste ikke sammen? Tag et eksempel: Jeg rider ud med min gamle, garvede hest, som er så godt som bombesikker; han reagerer ikke på noget, når vi er på tur. Jeg rider så ud med min veninde på hendes lettere nervøse hest. Hendes hest virker mere rolig ved, at der er selskab, men den spooker alligevel ved forskellige småting; fugle der letter, grene der rasler, blad der flyver i vinden. Og min gamle, garvede hest begynder også at blive lidt smånervøs, og giver nogle enkelte sæt, hvilket han ellers ikke ville. Hvis heste kunne resonere, hvorfor reagerer min hest så ved at blive nervøs? Hvorfor smitter det ikke af den anden vej, og min hest kunne "fortælle" min venindes hest, der ikke er noget, der er farligt på den tur, for min hest har gået der hundrede gange...
I det her tilfælde, er det jo deres instinkter, der taler for dem. En hest er nervøs, så er der sikkert noget, man skal være bange for og begge heste er derfor på vagt. Ingen af dem er i stand til at tænke "hey, her har jeg jo gået så mange gange og er aldrig blevet bange for noget, så er der nok heller ikke noget at være bange for i dag". Deres instinkter siger i stedet "hov, nogen er nervøs her, så er jeg nok også nødt til at være i alarmberedskab, for der må være farer på færde"...
jan 2008
Det handler ikke om at være enige - det er bare ganske enkelt ikke rigtigt at hesten kan stå og tænke "HVIS nu jeg blev solgt, hvad ville jeg så gøre? Hmm, hvis jeg nu tænker tilbage på mit tidligere hjem, så slog han mig, så jeg ville nok hellere dø end at blive solgt".
Men hvis du tror at hesten er i stand til at tænke sådan, er i stand til at reflektere over sig selv, sin situation og døden, ja så er det klart at vi ikke kommer længere. For det er simpelthen så langt ude, at jeg ikke ved om jeg skal grine eller græde.
Ville godt se hvordan en træningssession ser ud for dig og dine heste
Hestevisker