{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Forbavset, Fejlvurderet sadel. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg blev lidt forbavset da jeg tog til en sadelhandler igår og skulle bytte sadel.

Den sadel jeg skulle bytte med var en hubertus flexline
Da jeg købte sadlen for 4 år siden Kan jeg huske så tydeligt jeg skulle ha en mellem bom og så 16'5". Da jeg var ude ved sadelhandleren fortalte hun mig sadlen var en smal bom og 16".... tror da pokker at den sadel lagde elendigt på min pony når den normalt bruger mellem-bred!!! Jeg var helt seriøst chokeret over hun fortalte mig den ikke var mellem bom..
Jeg ved godt jeg ingen anelse havde om sadler for 4 år siden men jeg kan altså sagtens huske jeg sagde ponyen brugte mellem bom.
så til de uvidne (som jeg selv var engang) så selvom sadlen er ny så mål den altså lige efter. dem fra tika gav mig vidst den forkerte størrelse sadel ihvertfald, som jeg har fundet ud af 4 år efter...
Der er jo ikke så meget at gøre ved det nu, men vil bare dele min oplevelse fra en rideudstyrsbutik jeg trykt har handlet hos i alle mine hesteår. Så ikke for svine tika til, de plejer at være gode til deres job men pas nu på i ikke får uddelt den forkerte str, det kan jo ske smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbavset, Fejlvurderet sadel.
  • #1   20. sep 2015 Jep altid få nogle til at kikke når sadlen ligger på hesten. Nu det normalt at tjekke omstopning og den stadig passer hvert år. Så 4 år. Utroligt din hest ikke har reageret. Men ja sadel projekt, er et helvede dor os alle med heste.

• #2   20. sep 2015 Tina, sadlen har ikke været i brugt i 2 år hvis ikke længere tid. Fandt jo ud af den lagde af l*rt til så lod være med at bruge den smiley

Jeg var en meget meget uviden 13-14-årig. vidste ikke en sk*d om sadler, men er heldigvis blevet meget klogere. Ja sadlen skulle ha tjekket stopningen, sadlen skulle ha været tjekket af en sadelmager (for så havde han nok også sagt sadlen var for smal) men sket er desværre sket.

Og ja det er utrolig han ikke har været påvirket af sadlen da min pony er ret god til at sige fra. enten har jeg ikke haft lyttet eller så havde ponyen vænnet sig til smerten, jeg ved det desværre ikke...

• #3   20. sep 2015 Man skal aldrig købe ny sadel uden den er tilpasset af prof. sadelmager...

• #4   20. sep 2015 Camilla læs øvrig kommentar - jeg er desværre ikke den eneste der har begået denne fejl, derfor jeg lige nævner det for folk smiley Måske man kunne rede en hest' ryg ved det smiley

• #5   20. sep 2015 Ja det må man da håbe! smiley

• #7   20. sep 2015 jeg har en annonce på min profil? smiley

• #11   21. sep 2015 * Sadlen lå, man kan ikke anvende lagde i den her sammenhæng smiley

• #12   21. sep 2015 nu det ikke en dansk stil men okay smiley

• #13   21. sep 2015 I know, men min OCD tikker total smiley

• #14   21. sep 2015 Retskrivningsnazien Astrid.
    Ej så det også og det generede også mig smiley

• #15   21. sep 2015 nååårh haha okay smiley jeg skriver virkelig af bæ til så det må du desvlrre lige leve med! smiley

• #16   21. sep 2015 Stavefejl og forkerte/manglende tegn kan jeg overleve, forkert tidsanvendelse kan jeg slet ikke overse ^^

Det er da ærgerligt med sadlen, men man må jo for så vidt muligt tro på folk der reklamere med at have større erfaring og viden end en selv. jeg havde gjort det samme som dig, godt du har fået rettet sadlen!

• #18   21. sep 2015 Haha samme er Astrid ^^'

Men ja ærgeligt med sadlen smiley

• #19   21. sep 2015 Bomløse sadler kan da være mindst lige så elendige som sadler med bom

• #21   21. sep 2015 stald z puha det lyder da frygteligt smiley og det er jo netop sadelmagerne vi burde stole på smiley

• #22   21. sep 2015 Det er da superærgerligt, at du ikke tog fat i en sadelmager, da sadlen ikke længere lå godt - fidusen ved en Flexline er jo netop, at bomvidden kan ændres. Dermed havde du sandsynligvis i løbet af ganske få dage haft en sadel som passede hesten, i stedet for at den bare blev kasseret.

• #23   21. sep 2015 kan ikke bruge den alligevel nu da jeg ikke springer fast længere og interessere mig mere for at få en dressur sadel der ligger super godt og er behagelig smiley

• #25   21. sep 2015 jeg vil da selvfølgelig ændre annoncen?! og selvfølgelig sælger jeg den sgu da ikke ligenu? smiley
    men jeg er ved at hente den hjem fra sadelhandleren da de sadler hun ville bytte med ikke passede min pony..

• #26   21. sep 2015 Så er sadlen hjemme igen og annoncen rettet smiley Tilfreds?

• #28   23. sep 2015 forstår bare ikke hvorfor det skal være sådan en stor diskution. jeg er jo ikke en ond sælger - men en ærlig sælger. hvis jeg vidste før mit besøg ved sadelhandleren at bommen var smal havde jeg selvfølgelig skrevet det. at tika så havde udleveret den forkerte sadel til mig kunne jeg jo ikke gøre for og hvad der er sket i fortiden må jeg ærligt sige at jeg har været fuldkommen uviden om. men jeg er altid en ærlig sælger/køber, jeg har aldrig noget at gemme på, for så går jeg ikke trygt i seng om natten smiley

Alt i alt, havde en skrevet på annoncen ville jeg selvfølgelig skrive at sadlen ligger hos en sadelhandler lige pt. og at nye infomationer ville komme på annoncen som køberen skulle holde øje med.

• #30   23. sep 2015 Nej nemlig smiley Personen som skrev på annoncen er for en hel måned siden og endda en person som blokerede mig fordi hun var uenig smiley Så forstår ikke du vil hen med det.. vidste jeg ikke dette før weekenden med sadlen så ja(!) hvis sadlen havde været solgt havde en nok endt som mig.. men nu hvor jeg ved det må jeg vel godt have lov til at dele min erfaring af at købe ny sadel og så forvente det er medium bom jeg får men ender med en smal bom smiley Igen igen, hvad der er sket i fortiden har jeg været møg-uviden om smiley

Og nej det var ikke en sadelmager men en privat sadelhandler som fortalte mig fejlen. Hun havde stor viden om sadler eftersom hun havde handlet med sadler i mange år..

Og lige det med butikken skal man ikke bebrejde dem for, ja de lavede en fejl hvilket er fuldstændig menneskeligt, ligesom at jeg desværre lavede fejlen ikke at tilkalde sadelmager mens sadlen var ny.. jeg kan bestemt ikke bebrejde tika, det er fejl fra både butik og rytters side, og har trodsalt handlet trofast hos dem de sidste 10 år, hvor denne sadel er den eneste fejl jeg har fået lavet hos tika smiley

• #31   23. sep 2015 Desuden, havde en så købt sadlen og så skrevet til mig at sadlen ikke var det som der stod i annoncen havde jeg selvfølgelig givet en kæmpe undskyldning og taget sadlen retur smiley

Kommentér på:
Forbavset, Fejlvurderet sadel.

Annonce