418 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Delvis følelsløshedhed/krampe/svækket i begge arme?? Delvis følelsløshedhed/krampe/svækket i begge arme??

Hej alle.

Som overskriften siger har jeg i halvanden til to uger oplevet delvis følesløshed, krampe og er "svækket" i begge arme, især den højre. Jeg ved ikke hvad der er galt og snakkede med min plejesøster om det og hun siger at det kan være at det er min datter der ligger/trykker på nogle nerver der gør at mine arme er sådan (er 36+3).

Det er blevet så slemt nu at noget så simpelt som at smøre en mad, kan give krampe i min arm. Den højre er som sagt den værste.

I forhold til kramperne, følelses det som som optakten til krampen/kramperne hele dagen/natten. Altså den "snurrer", "prikker" og føles "tung" i det, hvis man kan sige det på den måde. Jeg vågner om morgenen og kan nærmest ikke bruge min højre arm og jeg kan ikke holde på noget. At tage min telefon op for at tjekke hvad klokken er, kan forårsage kramper i min arm.

Jeg har ingen anelse om hvordan jeg forklarer det bedst, men det er ligesom om der er "stram" eller "tung" følelse i begge mine arme, men mest i den højre.

Kan det være som min plejesøster siger? Har med vilje ikke søgt på Google, for jeg er slem hypokonder og har fundet ud af at Google ikke er min ven når det kommer til at søge på sådan noget. smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Væg reol & jakke stativ 400 kr.
  • Genbrugsplads 500 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Delvis følelsløshedhed/krampe/svækket i begge arme??
  • #1   5. aug 2015 Baby burde ikke kunne trykke på de nerver de går ud i armene.
    Men har du væske i kroppen???

• #2   5. aug 2015 Jeg ville nok lige smutte en tur til lægen.. Det er rart at få svar på hvad det er. Både og din og babys skyld:-)

• #3   5. aug 2015 Tine B: Jeg har lidt væske i fingrene, men ikke andre steder.
    Kris & Pigen: Har også tænkt på det, men hvis det var normalt og sådan set bare fulgte med, så var der jo ikke nogen grund til at tage en tur forbi lægen. smiley Men ringer lige i morgen og får en tid. smiley Så må de se hvad der er galt. smiley

• #4   5. aug 2015 Du kan jo lige ringe til læge og høre =)

• #6   5. aug 2015 Jeg oplevede det ikke selv men google det lige og kan se mange har døjet med det .. Så hel unormalt er det ikke. =)

• #7   5. aug 2015 Camilla L: Gør det i morgen tidlig, når de åbner. smiley De lukkede for en del timer siden nu. smiley
    Sofie Toftelund: Jeg kan læse på det hele at min hypokonder-tilstand ikke kan tåle det svar der. smiley Ringer til lægen som det første i morgen ...

• #8   5. aug 2015 Camilla L: Puha ... Men tror liiiiiiiiige jeg smutter til læge alligevel, fik lige læst Sofie's svar som fik min hypokonder-tendens til at nå svimlende højder ... smiley smiley smiley

• #9   5. aug 2015 Nej det er nok ikke det mest beroligende svar smiley
    Håber du finder ud af hvad det er, og det ikker er det samme som min søster smiley

• #10   5. aug 2015 Jah gør det.. Det skyldes gerne væske i dine hænd og fingre som kan gøre det.. Jeg havde ikke rigtig væske i min krop da jeg va gravid så var ikke noget jeg opleve. =) men jah som sagt kan du jo ringe og snakke med lægen istedet for at tage helt derned evt hvis lægen evt kan høre det er noget som er helt normalt og ikke behov for emre undersøgen

• #11   5. aug 2015 Sofie Toftenlund: Overhovedet ikke, og slet ikke nu hvor min datter snart kommer til verden. smiley Men håber det er noget hvor de bare siger "det er helt normalt". smiley Og så håber jeg da at din søster får det bedre. smiley

• #12   5. aug 2015 Camilla L: Præcis. smiley

• #13   5. aug 2015 Men vil sige det vist er meget normalt hvad jeg kan læse mig til i de forskellige forrummer så er det noget mange lider af i sidste del af deres gravilitet. =) Men kender det alt for godt det er bedre liiige og høre lægen de har det med og kunne berolige en lidt mere =)

• #14   5. aug 2015 Camilla L: Det er selvfølgelig fantastisk hvis det er ganske normalt, men vil lige ringe og høre og evt. tjekkes. smiley Lægen er den bedste at spørge til råds, Google er bare ikke nær så god. smiley Min læge har faktisk bedt mig om IKKE at Google symptomer hvis jeg får det dårligt, for hun mener at det ikke er sundt for mig. smiley

• #15   5. aug 2015 Hvis du har væske i fingrene er det også andre steder og det kan meget vel give de symptomer du har. Ingen grund til bekymring. Min bedste trøst er at det forsvinder efter fødslen

• #16   5. aug 2015 Hehe Jeg bruger google meget men det også fordi det tit kan berolige mig lidt til jeg evt få snakket med lægen. =) Dog skal man også liige slå lidt koldt vand i blodet nogen gangen . =) og ikke tro på alt men fandt en del debatter på gravide sider hvor folk netop spørger til det som du og der kommer en masse svar fra andre som har prøvet præsis det samme.. Men som jeg også siger så er det bare rart og afkræftet eller bekræftet om det er normalt eller om du evt lige skal til et tjek =)

• #17   5. aug 2015 Men hvis det går dig meget på kan du jo faktisk ringe til fødeafdelingen du er sat til og stille spørgsmål omkring det og de har åben 24/7 =) nå det er du er så langt henne så fik vi afvide vi tit skulle henvende os til dem da de har mere styr på det hele =)

• #18   5. aug 2015 Tine B: Syns bare ikke at jeg kan mærke nogen andre steder. Lider også af slidgigt, så jeg ville vide hvis jeg havde væske andre steder, da det kan gøre hammerondt med slidgigt, væske i kroppen og så lige toppet med det kølige vejr vi har haft i et par dage/uger nu. smiley Men det kan selvfølgelig være så lidt at jeg ikke lægger mærke til det. smiley
    Camilla L: Hvis man kan tåle det, er Google sikkert også god nok, men som sagt, jeg kan ikke. Den ene gang kom jeg til lægen og var dybt fortvivlet fordi jeg havde slået min finger så voldsomt at jeg havde givet mig selv en voldsom forstuvning. Jeg snakkede om fuld bedøvelse hvis de skulle skære den af, så igen, jeg er desværre en af de mennesker der bare ikke kan tåle det. smiley

• #19   5. aug 2015 Camilla L: Lyder som en god ide, havde jeg ikke lige tænkt på faktisk. smiley

• #20   6. aug 2015 Jeg syntes du skal bestille en tid ved en kiropraktor/fys. jeg oplevede det selv under min graviditet og det kan have noget at gøre med at din ryg har ændret "holdning" og derfor spænder du i ryg/brystkasse som som så klemmer på nerverne.

Kommentér på:
Delvis følelsløshedhed/krampe/svækket i begge arme??

Annonce