Øvelser hestetricks. Øvelser hestetricks.
Godbidder i starten?
Jeg træner med min hest, og vil gerne vide om man egentlig skal bruge godbidder i starten, for at få hestens opmærksomhed. Det har jeg altid gjort, men tænker om det egentligt er forkert i længden?
nov 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 2.001
Og om min hest vælger maden frem for mig - thats how it is... Jeg kan leve med det
Hvorfor være venner med en der kommandere rundt med en, og så uden nogen fortjeneste for en selv? Glem det
jan 2007
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 8 Emner: 85 Svar: 289
nov 2012
Ellers mister han interessen og står (helt seriøst...) bare og glor på mig som om jeg er åndssvag xD
Han er ekstremt mad-fikseret, og det er det der virker for ham. Andre heste vil muligvis kunne køres over på klø og ros - en hoppe jeg rider tror jeg godt ville kunne komme over på at blive nusset i manen da det er hendes "sted" hvor det bare er såååå dejligt (har ikke mødt en hest der ikke har det bare lidt xD ) og fordi det er nemt at komme til, vil det kunne bruges
Men det kræver at det er nemt at komme til og at hesten virkelig nyder det meget mere end normalt
jan 2007
Hesten skal altid belønnes, så den stadig synes det er sjovt. Det skal være en leg, og hvis vi andre skulle være med i en konkurrence vil man som vinder da også gerne have en præmie.
nov 2012
Ham jeg skrev om først har et godt klø-sted, under halsen, men det fungerer ikke som belønning for tricks. Så stopper han op og gider egentlig ikke...
For frihedsarbejde, longearbejde eller lign, fungere hans klø-sted som belønning for ham, udelukkende fordi at han løber ind til mig i fx løslongering hvis jeg har godbidder på mig
jan 2007
det er meget bedre end æbler og alt andet!
Gulerødder vinder!
nov 2012
Så når der er rugbrød går han helt i baglås xD
jan 2007
Det er lidt mit problem og det er også derfor jeg spørger dig om du altid bruger godbidder.
Jeg føler min træning hurtigt er ovre på grund af at jeg tænker den får for mange godbidder.
nov 2012
Og burde bestemt ikke være for meget
Øvelser hestetricks.