{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
440 visninger | Oprettet:

Karakteren lav - hvad mener du? {{forumTopicSubject}}

Giver I tit karakteren lav - og hvorfor?
Ja, ved godt det lyder åndssvagt at spørge hvorfor, for det siger sig selv, men det jeg mener er, hvad formålet er med det. Når man giver lav, vil man nok såre de fleste, hvilket jeg egentlig godt kan forstå, da alle jo synes deres egen hest/pony er den dejligste.
Hvis karakteren middel var den laveste, ville der måske blive knap så meget ballade, da middel jo er en gennemsnitshest. (ok, nogle tager også middel for en fornærmelse, og så er det kompliceret!).
Jeg har det sådan, at jeg egentlig aldrig giver lav, så lader jeg hellere være med at give en bedømmelse.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karakteren lav - hvad mener du?
  • #1   21. feb 2007 ...og det er ikke fordi, jeg er konfliktsky.

• #2   21. feb 2007 Fordi der vitterligt er nogle heste der fortjener at få den bedømmelse.

Jeg synes ikke det er fair at en hest med et meget udtydeligt billede skulle have samme bedømmelse som en med 20 middelgode billeder...

Desuden så vil der altid være brok hvis det er den lavest mulige bedømmelse man giver til en hest. Lige meget hvad den så betytder.

• #3   21. feb 2007 Janni, hvad er for dig en hest, der virkelig fortjener en lav?

• #4   21. feb 2007 ...f.eks. uden at billederne er enormt dårlige. Hæ.

• #5   21. feb 2007 ÅH, jeg er vist træt, mener selvfølgelig CAMILSE og ikke Janni.

• #6   21. feb 2007 ....

• #7   21. feb 2007 Camilla P

Du kan læse min profil akkurat om alle andre... Synes ikke jeg skal sidde her og retfærdiggøre mine bedømmelser.

• #8   21. feb 2007 Hej Camilla P.
    Det undre migo gså over tit. Hvis man mener et hest fortjener en lav , hvorfor ikke bare lad være med at set en stem overhoved? Hvorfor mener folk at den hest (ejer i virkelighen) *SKAL* få en på næsen?

• #9   21. feb 2007 Hvis der en er som jeg synes fortjener lav, så lader jeg vær' med at give nogen . Fordi jeg har da været ude for at så skal hun give hævn og alt muligt *tis' . og det gider jeg ikke.
    så det mindste jeg giver, det er middel ! (:

• #10   21. feb 2007 forresten : for mig er en som fortjener lav en som har 1-3 billeder, ingen tekst .

• #11   21. feb 2007 Folk bliver negative når man giver dem lav/middel de mener deres hest kun fortjener høj/extra høj fået en del HVOR MIDDEL TIL MIN HEST ---------

• #12   21. feb 2007 jeg giver LAV hvis hresten virkelig INGEN udstråling har... hvis den ligner en der er træt af livet, og hvis den ligner en som ikke er passet...

• #13   21. feb 2007 Er der en hest/profil der fortjener under høj lader jeg helt være med at give en karakter...

• #14   21. feb 2007 Jeg gider slet ikke give lav, for så får jeg enten en hævn karakter eller en masse spørgsmål om hvorfor dit og dat smiley

• #15   21. feb 2007 trro jeg har givet en eller 3 forde hesten var fake eller meget dårligt bilklede

• #16   21. feb 2007 CAMILSE:

Javel ja.

Jamen bevares, jeg troede da, at vi bare sad og drøftede vores holdning til karakteren lav, da vi befandt os i et diskussions/snakke forum. Og så svarer du pludselig på mine spørgsmå, at du
    ikke vil sidde og retfærdiggøre dine holdninger, men at jeg kan læse din profil som "alle andre".
    Hvorfor så overhovedet gå ind i snakken på Forum! !!!

• #17   21. feb 2007 CAMILSE

..Og

nu har jeg endda læst din profil om din såkaldte holdning.
    Desværre bliver jeg ikke klogere af at det, da der rent faktisk ikke står andet end at du ikke gider have folks latterlige begrundelser for bedømmelse af din hest.
    Fint, fint, fint sprogbrug....

• #18   21. feb 2007 Sandie L.

Den kan jeg godt være enig med dig i, for hvis hesten er uplejet og i dårlig stand, kunne jeg godt finde på at give en lav med begrundelse hvorfor. Mest for hestens skyld.

• #19   21. feb 2007 Og til i andre:

Ja, det er noget møg med hævnkarakterer, hvis man giver lav, for det har jeg set mange steder rundt omkring, at folk gør.

Og ja, der er vel ingen grund til at give folk et hak i tuden, hvis man ikke lige selv synes, deres hest er dejlig.

• #20   21. feb 2007 jeg synes det er okay at man giver lav, ved ikke med i andre men jeg giver ikke lav for at være ond?? jeg læser hele teksten og kigger billeder og på udstrålingen og stamtavlen og hvad den har vundet, så giver jeg en karaketer derud fra. men hvis man er utilfreds med at man også kan give lav, så kan man jo lade være med at bedømme smiley
    jeg synes det er i orden at spørge hvorfor man har givet lav hvis personen ikke har skrevet det ..
    men man skal heller ikke svine andre til med fx. at skrive at den er grim ? det er jo forskelligt fra hest til hest

• #21   21. feb 2007 jeg giver også lav, hvis kvaliteten af billederne/profilen er får dårlig til middel, som er en ganske fin karakter smiley

Camilla P/Camilse> Ja, Camilla har fat i en pointe der, Camilse... smiley Hvorfor forsvare dig på den måde, når du selv frivilligt er gået ind i et debatforum? smiley

Til jer der ikke vil give lav, da i synes det er synd for ejeren af hesten: Altså der er en karakterskala for at den skal bruges. Folk må frabede sig karakterer, hvis de ikke kan leve med en dårlig karakter i ny og næ smiley
    Desuden; hvis den laveste karakter der bliver givet er middel, bliver denne jo automatisk opfattet som den laveste og dårligste karakter man kan få.

Hvis man i skolen begynder kun at give karakter fra 8 og op efter, så vil nogle blive enormt skuffede over et 8-tal smiley

• #22   21. feb 2007 Marie-Louise (har travlt op til eksamen) .
    Hjælpe-Administrator

Hvorfor skal jeg angribes af Camilla P inde på min egen profil, blot fordi jeg ikke kan se hvorfor jeg skal til at udpensle samtlige forhold der gør at jeg giver hesten lav?

jeg har jo netop engang skrevet at jeg giver hesten lav Hvis det er den bedømmelse jeg mener der skal gives.Du skriver ikke mere, og bliver da ikke angrebet på samme måde? Og der bliver for den sags skyld heller ikke råbt af dig?

Hun spørger hvad der gør at jeg giver hesten lav, det har jeg allerede svaret på. At du eller pigebarnet ikke kan læse, er ikke mit problem! Og det klæder da slet ikke en HA'er at slå sig sammen med en anden på den måde smiley

Igen. Hun spørger hvad der gør at jeg giver de forskellige bedømmelser. Vil hun vide det, kan hun læse sig til det lige som alle andre.

jeg kan ikke se hvorfor jeg skal gentage mig selv. Det er jo hende der vil vide det, og jeg giver hende besked på hvor hun kan finde det. Havde hun gidet åbne øjne da hun gav mig samme smøre på Lukas profil, som hun gør her, havde hun set det. Jeg kan vel ikke stilles til ansvar at et fornærmet pigebarn ikke formår at pudse sine briller med jævne mellemrum smiley

• #23   21. feb 2007 Camilse - Den Onde Tvilling !

jeg kender ikke noget til at du er blevet angrebet på din egen profil.
    Jeg tror ikke vedkommende der oprettede denne tråd har set mit svar, og måske bliver jeg da også konfronteret med mit svar, vi må se.
    Jeg tror at I snakker forbi hinanden, når hun spørger hvilken hest der virkelig fortjener lav... at det skulle være en grund FORUDEN utydelige billeder etc.

Det kan godt være jeg ikke kan læse, det er der sikkert utallige eksempler på, men i dette tilfælde synes jeg nok jeg har læst rigtigt. At jeg er HAer, og samtidig i et forum giver en anden bruger delvist ret, er jo ikke imod reglerne. Jeg er både bruger og HAer, og kan sagtens skille de to ting ad.

Nej du skal ikke gentage dig selv, og du kan ikke stilles til ansvar over for hvad andre brugere gør eller ikke gør.

Men nu vi er ved hvad der klæder folk, så synes jeg ikke det klæder dig, at gå sådan i forsvar, og mere eller mindre være nedladende overfor denne bruger. "pigebarnet" som du kalder hende.
    smiley Bare et godt råd fra en bruger til en anden .

• #24   21. feb 2007 Marie-Louise (har travlt op til eksamen)

Jeg har lige set, hvad du har skrevet, og kan sige, at du har opfattet min hensigt helt rigtig.
    Jeg er virkelig paf over, at alm. interesse for en andens (her Camilse) mening i den her tråd, skal køres op til en hel masse. Jeg ville jo blot følge snakken op til videre uddybning, og har hverken angrebet hende eller andet.
    At hun mener, jeg har angrebet på hendes profil, så har jeg kun skrevet det samme på hendes profil som her, i tilfælde af, at hun ikke så mit svar på forum.
    At jeg så bliver omtalt mindre pænt af Camilse, fortæller mig blot, at hun ikke kan klare, at tingene ikke "altid" foregår på hendes præmisser.

• #26   22. feb 2007 Marie-Louise (har travlt op til eksamen) .
    Hjælpe-Administrator

Jeg omtaler blot Camilla på den måde hun fortjener. For hun har åbenbart endnu ikke forstået at jeg udemærket selv er i stand til at holde mig opdateret i en tråd, og alligevel SKAL hun lige gøre mig opmærksom på at hun har skrevet til mig inde hos min hest. Dette er rent faktisk et regelbrud, da der i retningslinierne står at kommentarerne er til at KOMMENTERER hesten.

Hun er vel et pigebarn når hun er 13 år??? Undskyld, men ville jeg være grov ville jeg have skrevet tumpen smiley

Camilla P
    Jeg siger min mening, og igen. jeg kan ikke gøre for at i ligger mere i det jeg skriver end jeg gør. Men nu skal jeg da uddybe det for jer, for det er jo det i vil have smiley

<i>Du kan læse min profil akkurat om alle andre... </i>
    Ja. Gå ind og læs hvad der står. Det er der jeg siger. Som skrevet længere oppe, jeg giver dig et præg om hvor du kan finde det henne. At du så ikke formår at finde det, er egentlig ikke min skyld, og du kunne vel spørge istedet for straks at beskylde mig for en masse du ingen hold har i smiley

<i>Synes ikke jeg skal sidde her og retfærdiggøre mine bedømmelser.</i>
    jeg læste dit svar som om at jeg skulle forklare og begrunde hvorfor jeg synes en hest skal have lav. men jeg kanb ikke se hvorfor jeg skal retfædiggøre at jeg giver en hest lav fordi den efter min mening forstjener det? smiley

Og så håber jeg du kan holde dig til denne tråd. Det har jeg allerede bedt dig om engang før.

• #27   22. feb 2007 Camilse.

Stooooooooop.
    Du er så langt ude nu for at retfærdiggøre dig selv, at det ingen mening har. Det gider jeg simpelthen ikke.
    Du kan kalde mig, hvad du vil, - det siger mere om dig end om mig!

Det er utroligt, at man bliver beskyldt for at angribe dig, blot fordi man viser INTERESSE for at høre din mening om et emne, du selv gik ind i. Og emnet er endda ganske
    ufarligt. Hvis alle var sådan, ville det være umuligt at snakke sammen herinde.

Vend situationen om - du stiller mig et spørgsmål til evt. uddybning, og jeg reagerer ved at give dig en smøre af, rent ud sagt, uforskammede bemærkninger. Uha, så havde du nok reageret så hele HG hjemmesiden vibrerede med fare for eksplosion.

Du skriver nu, at du læste mit svar/spørgsmål (da tråden startede), som om du skulle forklare, begrunde og retfærdiggøre, at du giver en hest lav. Jeg kan ikke gøre for, at du opfattede det "som om", men i stedet for at
    overreagere, så kunne du jo f.eks. få "min hensigt" afklaret inden du tolker, da du åbenbart har været i tvivl om den.
    Der er ingen andre i denne tråd, der har reageret som dig.

Hvorfor i alverden skulle jeg angribe Marie-Louise, hjælpeadmin?!?!?! Hun forsøger bare at rede trådende ud.
    Det er da dig, der angriber hende.
    Jeg ønsker ikke at angribe nogen, for så havde jeg vist angrebet alle dem, der har skrevet sin mening her, som er forskellig fra min.
    Meningen med min tråd er selvfølgelig at lægge op til en debat og udveksling af synspunkter, og det er kun dig, der opfatter det som et angreb.

Som om det ikke er nok, at du føler dig "angrebet" over et spørgsmål til videre uddybelse, så kører du det hele videre med at "jeg lige skal gøre dig opmærksom på at jeg har skrevet mere til denne debat" på din hesteside.
    Igen, igen....åh! tager du det som et angreb.
    Jeg har slet ikke disse "onde hensigter", du gerne vil tillægge mig. Jeg skrev det på din hesteside, fordi jeg har set og oplevet, at en del ikke vender tilbage til en tråd. Der er mange indlæg her daglig, og en tråd forsvinder let i mængden.
    Det ville jeg gerne undgå. Derfor.

Hvor er det sørgeligt, at det her skal køres sådan op.
    Det er så meningsløst.

Til sidst lidt til eftertanke:

Går du selv ind og læser i andrers profiler, inden du stiller dem spørgsmål i en tråd?!!!!!!!!!!!!

Om man er et såkaldt pigebarn på 13, så kan det altså godt lade sig gøre at tænke og reflektere i forhold til én, der er 21. Det er et spørgsmål om modenhed og den måde, man er i stand til at anskue en situation på.

• #28   22. feb 2007 Camilla P

Det eneste du kan finde ud af, er åbenbart at genbruge alt hvad andre skriver. jamen tillykke med det smiley

Trist at folk har det skidt med at være den alder de er. der sku ingen grund til at bliver for hurtig voksen

Endnu mere trist er det at du skal blive så gal at du mener at du skal råbe vagt i gevær. Især når jeg endda tilføjer smileys.

jeg er åbenbart ikke den eneste der overreagerer smiley

• #29   22. feb 2007 Tra la la la la

• #30   23. feb 2007 Camilla P

Der bevidste du jo netop din mangel på modenhed. Netop at hentyde at andre folk er fuldstændig latterlige. havde du været så voksen som du påstår, havde du slet ikke skrevet noget smiley

Tak for beviset smiley

• #31   23. feb 2007 You are welcome.

Og kan ikke dy mig:

Latterlig? Det er jo netop, hvad DU skriver i din profil, at andre mennesker er.

Citat: "Hvis du skal give min hest en bedømmelse, så lad være med at begrunde den, da jeg er træt af folks latterlige og uholdbare begrundelser". Citat slut.

• #32   23. feb 2007 Camilla P

Det er vel op til mig om hvor vidt jeg synes at folk de siger de giver min hest lav fordi den ikke kan rides, er latterligt.

For det er ikke hestens kunnen der skal bedømmes, men dens udseende!

Jeg ved udmærket godt hvad jeg selv har skrevet, og da jeg er træt af at hører på dårlige undskyldninger, så frabeder jeg mig dem. ´Men jeg har da ingen lyst til at skulle ryge i flæsket på folk og tale om fuldstændigt ligegyldige ting som du gør.

Du må da vitterligt kede dig.

• #33   23. feb 2007 Men jeg kan ikke forstå hvorfor DU ikke giver folk lav. Det kan da ikke være af andre grunde end den du selv siger det ikke er.

Det vil jeg da gerne have en forklaring på. For tør man ikke benytte hele skalaen bør man lade være, da man ellers giver et forkert billede.

Desuden så svarer denlav bedømmelse der ernu, til den tidligere middel!

• #34   23. feb 2007 Jamen, det er jo rigtig gode bemærkninger du skriver nu.
    Det er ligefør, jeg begynder at synes om dig, for du er ganske underholdende.

Du har hermed selv afsluttet ringen i vores diskussion
    ved at skrive, at du gerne vil have en forklaring på, hvorfor jeg ikke giver lav.

Mit svar er: Tja, DEN har jeg jo ligesom skrevet i starten
    af tråden, så den kan du (endnu) engang læse dig til.
    Desuden synes jeg ikke, jeg skal sidde her og retfærdiggøre mine bedømmelser...

Se, lidt har jeg da lært af dig, ihvert fald at give svar, som du gør.

Hav det nu rigtig godt og pas på dig selv, inden du en anden gang kaster dig ud i en debat med et pigebarn!

Ps. Må endelig huske at skrive en masse smileys, så:
    smiley smiley smiley smiley og smiley

• #35   23. feb 2007 Camilla P

Du har da ikke forklaret mere end hvad jeg har, men hvad søren... morale er godt, dobbelt morale er dobbelt så godt ikke.

Kommentér på:
Karakteren lav - hvad mener du?

Annonce