{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Livet uden ridehal
  • #1   17. jul 2015 hvis der er en ordentlig drænet ude bane, så er det bare et spørgsmål om påklædning at ride om vinteren. Vores bane bliver saltet om vinteren så den ikke fryser og vi har lys på banen så der kan rides når det er mørkt.

Så det er bare på med vinter ridetøjet og i gang smiley

• #2   17. jul 2015 nææh, hvis ridebanen er frosset så rider jeg bare ture. Det er nu alligevel så rart (og sundt) at få lagt lidt dressur ind på turene smiley

• #3   17. jul 2015 Min islænder får snesåler og sko med mordaxhuller på, og så klarer vi det hele også uden et ridehus, men har dog bane smiley Det er bare et spørgsmål om til-/eller fravænning smiley

• #4   17. jul 2015 For mig kan det godt være lidt problematisk, når vinteren er hårdest. Vores ridebane er overhovedet ikke drænet og suger nærmest vand til sig, så den er stivfrossen, så snart temparaturen nærmer sig nulpunktet.
    Det er egentlig værst, hvis det kun fryser, uden der falder sne. Når der ligger et ordentligt lag sne, rider jeg på en nogenlunde jævn mark/fold. Det er god træning med den dybe sne og der er god plads sammenlignet med vores knap 20x40 bane. Men de dage, hvor jorden kun er frossen og der ikke er sne, rider jeg enten ud på tur og træner, hvor jeg kan finde et mere jævnt terræn, ellers kører vi til en ridehal i nærheden smiley

• #5   17. jul 2015 Har redet i mange år uden ridehus.
    Men nu har jeg ridehus, tæt på, hos naboen.
    Det kan godt lade sig gøre uden ridehus, hvis man har en god bane, men kommer der meget sne, så er banen dækket af sne, hvilket godt kan gøre seriøs træning svært. Er der lys på banen? hvis nej, kommer du tit til at ride i mørke smiley
    Der ud over kan det og så være ret koldt, med blæst og småregn osv.

Som du nok kan gætte, så vil jeg ikke undvære mit ridehus smiley smiley

• #6   17. jul 2015 man kan i min verdens sagtens undvære ridehus;). Det er blot et spørgsmål om den rette beklædning :). der hvor vi står nu er det kun når frosten er allerværst vi ikke kan bruge banen dvs sige vinter brugte vi den dagligt uden problemer :), de vintre der har været ekstra hårde har vi bare holdt os til ture smiley

• #7   17. jul 2015 Jeg har før levet uden ridehal.. Men det kræver varmt tøj til både dig og hesten oh så skal man ikke være pylret.
    Dog syntes jeg det kan blive et problem hvis man gerne vil ride mere seriøst da der vil være nogle måneder hvor det ikke er muligt.
    Jeg kunne bestemt ikke undervære hallen:-)

• #9   17. jul 2015 Har ikke andet en problemer. Men jeg har så også gigt og tåler kulde meget dårligt ^^'

• #10   17. jul 2015 Jeg har ingen problemer med at ride uden ridehus om vinteren, vi har en super drænet bane, med lys så det er meget sjældent vi ikke kan bruge den smiley

Dog bryder min hest sig ikke om regn, så det giver nogle gange lidt udfordringer smiley

• #11   17. jul 2015 Har aldrig haft noget imod at ride i dårligt vejr og sne osv. Selvom jeg havde stort ridehus (dog med 10 andre ryttere i) så red jeg tit udenfor fordi jeg blev stresset af at være i hal med så mange andre.
    Bare godt med tøj på selv og hesten fik lændedækken og et tykt tæppe på og afsted. Være var det ikke smiley så længe hesten ikke frøs var jeg skam ligeglad!

Men i vinters da jeg flyttede min pony kom jeg sent i stalden så det var mørkt og så ville jeg ikke gå ned til banen da der ingen lys var nær. Så vi brugte tiden i vores lille ridehus som fungerede fint (Y)
    Ture er nu også hyggeligt i sne men helst med andre smiley

• #12   17. jul 2015 jeg laver øvelser og træner i naturen, jeg behøver ikke hverken bane eller hal. selvfølgelig gør de visse øvelser sværere, men det er bare en kærkommen udfordring

• #13   18. jul 2015 Jeg er ikke dressur rytter men har kun ridebane og om vinteren rider jeg bare i flyver dragt og med nogle gode støvler med lamme indlæg;)

Kommentér på:
Livet uden ridehal

Annonce