{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.988 visninger | Oprettet:

Må jeg se jeres løsning mht hø i løsdrift? {{forumTopicSubject}}

Kære kloge HGére.

Vi skal så småt i gang med forberedelserne til at bygge to ny løsdriftstalde. Materialerne er af træ, og der bliver 2 seperate bygninger.

Jeg fodrer med hø/tør wrap ad libitum og tænker:
Hvad er den bedste løsning i forhold til høhække?

Indtil videre har mine fået deres hø i selv-lavede høkasser, men de dage det regner meget gider de ikke spise det hø som er blevet meget vådt! (ja de er lidt sarte:) ) Derfor måtte jeg sidste vinter kassere ret store mængder godt hø i de regnfulde perioder.

Et andet hensyn og tage er, at hestene gerne skal kunne stå i tørvejr når de spiser, så jeg tænker primært hø severings løsninger som hænger/er ved/er tæt på staldendes vægge/i løsdriftstaldene.

Hvordan ser jeres løsninger ud? er de af træ, jerngitter eller hvordan?

Der er flere af hestene som har dækkener på om vinteren, så det skal naturligvis være sikre-dækken-løsninger smiley

Håber i vil smide et par fif til inspiration smiley
Mvh Mia

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må jeg se jeres løsning mht hø i løsdrift?
  • #1   4. jul 2015 Jeg har DSV ikke noget billede af det, men vi har hængt nogle jerngittere op på væggen, med jernstænger ned vandret med nok ca 6-10 cm mellemrum mellem hver jernstang smiley
    Held og lykke med projektet!

• #2   4. jul 2015 Jeg har høkasser - pallerammer skruet på en palle, og en træramme med et net over, således at de fungerer som slowfeeders. Jeg har aldrig oplevet at de ikke ville spise høet, selvom det har regnet/sneet osv., jeg fylder så også op 1-2 gange dagligt, så høet er forholdsvist frisk smiley

profilbillede
  • #3   4. jul 2015 Vi hænger 3 slowfeedernet op, hvori der kan være 15-20 kg. i hvert net. Der går 3 heste i løsdriften, og det fungerer super fint med hø i løsdriften på denne måde. På en af de andre folde, hvor de alle 5 går, står der en rundballe hø, så de altid har hø ad libitum på den fold, hvilket også fungerer rigtigt godt.

• #4   4. jul 2015 vi har høkasse med en karabinhage i bunden hvor vi så sætter hønet fast smiley

andre steder har jeg set 2 pæle med store hønet imellem dem bundet fast til pælen smiley

begge dele ved jeg fungere smiley

• #5   4. jul 2015 Har i øvrigt tidligere haft slowfeedernet hængende rundt omkring mellem træer, på løsdrifthus osv.. hvilket fungerede ganske fint også - der kan bare ikke være så meget hvert sted, men fordelen er jo så, at hestene bevæger sig mere, des flere høstationer der er smiley

• #7   4. jul 2015 Vores kan ses i baggrunden her. Vi har halm i bunden så de altid har noget at gnaske i smiley

profilbillede
  • #8   4. jul 2015 Altså da min tidligere pony stod i løsdrift smed jeg enten hø ind i deres halvtag/dække hvor der var hø i bunden, eller også smed jeg det på jorden hvor der alligevel var græs under, så man på den måde undgik at de spiste for meget jord ... og smed det i flere forskellige bunker, så de ikke skulle slås om det smiley :-)

Selvfølgelig er det træls i forbindelse med vinter halvåret, der kan du evt smide det ind i halvtagrt/dække, hvis du har sådan et smiley

• #9   22. sep 2015 tak for alle de gode ideer smiley

Kommentér på:
Må jeg se jeres løsning mht hø i løsdrift?

Annonce