Forkøbsret? Forkøbsret?
Hej HG. Der er den her fantastiske rideskolehest som jeg er passer på om søndagen. Chili er simpelthen så skøn og jeg kunne vildt godt tænke mig at hun var mun egen. Men min far har allerede spurgt rideskoleejeren om hun inden for de næste 3 år kunne tænke sig at sælge Chili. Hun svarede bare at hun godt lide at købe heste, men ikke at sælge dem. Nu er jeg ikke helt 100% sikker på hvad forløbsret er, men jeg tror at det er hvis hesten nogesinde bliver sat tilsalg, at man så er den første ejeren skal spørge om man vil købe hesten. Er det rigtigt? Og i så fald, kan man så tillade sig at spørge om forkøbsret?
aug 2009
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 28 Svar: 457
Forkøbsret skal være nøje formuleret i en kontrakt.
Har aldrig hørt om nogen der udarbejder forkøbsret i en situation som du der beskriver, altså udenom en handel, for hvad skulle ejer få ud af det?
Så nej, det ville jeg ikke spørge om. Men du kan jo sagtens sige til ejeren, at du meget gerne vil have besked, hvis hesten skal sælges.
okt 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 217
feb 2010
Følger: 69 Følgere: 52 Heste: 21 Emner: 3 Svar: 45
apr 2010
Følger: 368 Følgere: 274 Heste: 10 Emner: 139 Svar: 980
Tilfældet var dog et andet ved Floortje da de faktisk aldrig satte hende tilsalg selvom mine forældre måtte sige nej de første par gange da vi ikk havde råd. Det endte så med jeg fik hende
feb 2015
Følger: 45 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 7 Svar: 33
Sofie & Rosa: hvor er det dejligt at du fik din pony
apr 2010
Følger: 368 Følgere: 274 Heste: 10 Emner: 139 Svar: 980
Forkøbsret?