{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et lille indblik.. bomløse sadler..
  • #1   3. jun 2015 Min hoppe, Flicka - hun bliver bare noget mindre fleksibel og eftergivende i bomsadel. Og meget mindre modtagelig for sædets indvirken... Har også prøvet de der wintec (mener jeg... i hvert fald med luftpuder) og det duer heller ikke helt.

    .. men hun fungerer aller bedst i lammeskindssadel eller uden sadel. Det siger måske i virkeligheden mest om mig selv - sådan har min unghest det sjovt nok også (han har dog aldrig haft en bomsadel på) smiley smiley


  • #3   3. jun 2015 Min fjord går med bomløs. Han skifter form hele tiden, og da jeg på 1 år havde skiftet sadel 4-5 gange blev det nok. Bomsadlerne fungerede fint i starten og pludselig så han sur ud på alle billeder der blev taget. Det ændrede sig da han kom på bomløs.


  • #4   3. jun 2015 Min hoppe går med bomløs. Hun bevæger sig markant dårligere med en ellers tilpasset bomsadel, og hvis jeg putter et kopfjern i min bomløse, bliver hun irriteret - selvom kopfjernet passer som fod i hose! Så hun er ret sensitiv med de faste sadler. Jeg tænker jo det giver god mening, da hun er markeret og det begrænser torntappenes og hele rygsøjlens bevægelighed med en fast sadel - omvendt trygfordeler en fast sadel jo bedre, og en bomløs bør ikke bruges af ryttere over 80 kg, og/eller ryttere hvor balancen ikke er 100% i orden..

    Jeg har prøvet forskellige bomløse, og må nok sige at de helt "bløde" (f.eks. barefoot, som jeg har haft flere modeller af) ikke yder nok stødabsorbtion og der er heller ikke nok søjlefrihed, men en baloun f.eks. (som jeg har nu) eller en anden bomløs med masser af plads i kammeret og øget trykfordeling, fungerer bare fantastisk smiley Er vildt glad for min baloun - og det samme er min hoppe smiley


  • #5   3. jun 2015 Optimalt ville være, hvis man havde råd til at få omstoppet og tilpasset sadlen hver 2.-3. måned (altså bomsadel) for så ville hesten have de klart bedste forudsætninger.. desværre er det nok de færreste der sørger for at holde deres bomsadler "up-to-date" - hvilket i min optik er helt nødvendigt, hvis man har en bomsadel. Og med det for øje, vil jeg klart foretrække en god bomløs, som er tilpasset til hest og rytter af sadelmager smiley

  • #7   3. jun 2015 Mig!
    Han dur bare ikke i andet..
    Selfølgelig med stødabsorberende under;)


  • #8   3. jun 2015 Alle mine fungere klart bedst i bomløs eller helt uden

  • #9   3. jun 2015 Min gamle DV med spondylose i lænden foretrækker klart min bomløse. Min islænder bliver derimod hypersensitiv og reagerer uhensigtsmæssigt meget på sædet. Da hun stadig er ung er det uheldigt at hun reagerer så kraftigt på bevægelse fra rytteren, for der sker jo af og til når hesten tøver, springer frem eller på anden måde flytter sig pludseligt.

  • #10   4. jun 2015 Jeg som rytter fungerer bedst bomløs og uden saddel, men eftersom hesten kun var god med bomsadler, så gik den desværre ikke smiley

Kommentér på:
Et lille indblik.. bomløse sadler..

Annonce