{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Salg af hest med lille handelsfejl {{forumTopicSubject}}

Jeg er i den situation at min unghest desværre ikke gik igennem handelsundersøgelse, med den anmærkning fra dyrlægen at hun mente at når han travede fremad (meget) i longe havde han en lille anelse hanetrit på det ene bagben - hun mente at måske ville det blive trænet helt væk når først han fik muskler og sådan, men ikke hundrede procent garanti, men nu til mit spørgsmål.
Ville man kunne sælge ham sådan nu, og meget gerne en evt. Pris vurdering.
4år DV vallak, ca 165, efter gørklintgårds santos, han er super tillidsfuld og ryttervant, men ikke redet ret meget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af hest med lille handelsfejl
  • #1   29. maj 2015 Hvad er grunden til salg?
    Altså hvis du økonomisk stadig kan have hest, så ville jeg selv træne den videre for at se, om det går væk. smiley
    Men prismæssigt, så kan du ikke få særlig meget for ham med den fejl, men det kommer selvfølgelig også an på, hvad den kan.

• #2   29. maj 2015 Du får ikke ret meget i DK. Vi er absolut fejlforskrækkede i lille DK. Selv helt små ubetydelige fejl, som også af dyrlæge er erklærede uden betydning for brug af hesten, trækker ned i prisen.
    Prøv om du kan fine nogle salgssider, der henvender sig til udenlandske købere også, eller sæt i en slagsstald. Hvis den altså er af en god nok kvalitet, hvilket jeg ikke kan se ud fra dit indlæg smiley

• #3   29. maj 2015 du vil stadig kunne sælge den, (husk at oplyse fejlen), men som de andre siger med prisreduktion.

Du kan også få en anden dyrlæge til at vurdere eller gå helt videre og få lavet scanninger.

• #4   29. maj 2015 Min hest har hanetrit det har altid været rimelig meget han har løftet benet, men med løsdrift, bakket terræn og ridning er det blevet bedre men det er der stadig en del..

da jeg købte ham var han i form, gik La4 til stævner og Mb øvelser på hjemmebane, han burde have kostet mindst 50.000kr men pga. hans hanetrit fik jeg ham, og lidt forskelligt udstyr til 10.000kr..

den kan sagtens sælges, intet problem hvis den ellers er okay i sind, men du for ikke meget for den

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #5   29. maj 2015 Så længe der er en pris reducering, så kan den sagtens sælges.

Køber er ikke forskrækkede over for fejl, det er bare ofte sælger der er urealistisk mht værdi og prissætning smiley

Men det bedste ville helt sikker være at hesten blev redet koncentreret (ud fra alder), i 6 måneder, så man ved at den kan holde til moderart træning smiley

• #6   29. maj 2015 Troede kun hanetrit er noget der ses i skridt?

• #7   29. maj 2015 Jeg er ikke så hysterisk med mindre handelsfejl, så hvis min dyrlæge ville godkende den, så ville det ikke have den store betydning for mig.
    Hanetrit er jo sjældent noget der har den store betydning for brugen af hesten.

Men det afhænger vel af hvad man skal bruge den til -forestiller mig at hanetrit kan give problemer for en dressurhest (i forhold til dommerens vurdering af gangarter, takt osv)

• #8   29. maj 2015 Marie L
    det er forskelligt fra hest til hest..

min ses primært i skridt men det kan ind i mellem i et par skridt ses i trav også men det er heldigvis sjældent

• #9   30. maj 2015 Tak for jeres svar.
    Det er ikke udgifterne til at have hesten der er et problem, men tiden og modet og når jeg ikke får ham redet og trænet regelmæssigt så hjælper det jo ikke på det desværre..
    Denne dyrlæge mente at man ikke ville kunne se noget på hverken røntgen eller scanning og ville derfor ikke foretage dette..
    Jeg plejer normalt sagtens at kunne se en hest ikke går jævnt men kunne helt ærligt ikke selv se noget - så det er meget lidt, men ja tænker da også han er en fin kvalitets hest alligevel og ville kunne komme langt med rigtige rytter, men mit spørgsmål var nok også mest om folk tør købe sådan en hest.
    Han kan ikke komme i ridning andet sted da jeg ikke har råd til dette.

• #10   30. maj 2015 Du kan sagtens få den solgt, MEN hvis det skal være en dressur hest skal man bar være klar over at det trækker ned fordi den umuligt kan takte rent med hanetrit..
    ergo vil de fleste bruge den slags hest enten til spring, jagt, eller hygge dressur når det gælder stævner i hvert fald..

og så skal der self. være nedslag i prisen, for det første fordi man ikke kan vide om det bliver værre end det er og om det vil blive bedømt ned det kommer jo self. an på om dommeren kan se det eller ej..

Kommentér på:
Salg af hest med lille handelsfejl

Annonce