844 visninger
|
Oprettet:
DHO - Dansk analyse {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Jeg er pt i gang med at skrive DHO, men er blevet lidt i tvivl om hvad analysedelen skal indeholde… Jeg skal analyserer H.C Andersens eventyr "Nattergalen"
Er det bare en helt almindelig analyse af et eventyr, eller skal den indeholde noget helt konkret når det nu er DHO?
Ved selvfølgelig at en stor del af det, skal referere til min problemformulering - "Hvordan fremstilles forholdet mellem de to nattergale i eventyret?"
Hvad gjorde i andre kloge hoveder i jeres DHO?
Mvh Matilde
(Det skal lige siges at jeg kun skriver i dansk og ikke i historie)
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Jeg skrev fx. om Fahrenheit 451 og havde så nogle "fokuspunkter" som, sådan som jeg lige husker det, vist var en personkarakteristik af hovedpersonerne og en analyse af deres forhold mm. Så vælg nogle af de mest centrale ting ud og fokuser på dem
mar 2014
Følger: 13 Følgere: 13 Heste: 4 Emner: 11 Svar: 23
Jo, der vil selvfølgelig komme en indholdsfortegnelse!
Men jeg synes det er svært lige nu, hvor meget jeg skal analyserer på mit eventyr.. Men det er nok rigtig, at jeg skal vælge nogle centrale fokus punkter ud, og ikke "bare"lave en hel analyse..
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Dvs. dit problem består lige pt. i at du ikke ved, om du bare skal lave en hel analyse af eventyret eller om du skal fokusere på bestemte ting? Kan du snakke med din vejleder om det?
mar 2014
Følger: 13 Følgere: 13 Heste: 4 Emner: 11 Svar: 23
Tak for jeres svar, det hjalp!!
DHO - Dansk analyse