1.180 visninger
|
Oprettet:
Optagelsesprøve til veterinærmedicin {{forumTopicSubject}}
Hej.
Er der andre end mig der skal til optagelsesprøve til veterinærmedicin uddannelsen her den 9. maj?
Sidder netop nu og læser lidt op på de forskellige emner, og tænkte bare på om der var andre herinde der også skulle afsted på lørdag?
Og er der nogen der har nogle gode råd til hvad jeg skal læse op på og sådan?
Tager imod alle råd! jeg SKAL bare ind på studiet!
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.153
Hold dig opdateret på alt dyre relevant, og hvad der er oppe i medierne Det vil sige sørg for at læse op på ting som svinebesætninger (MRSA), hundeloven, evt. marius sagen, og sørg for at have en holdning til disse ting, før du går ind
Det er svært at forberede sig til den skriftlige prøve, der kan komme alt mellem himmel og jord. Der plejer dog altid at være et par kemi spørgsmål, så sørg for at have styr på molberegning osv. Der kommer nok også en smule genetik (homozygot/heterozygot, punnet squares - ting i den helt simple ende).
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
Men lige noget andet: Hvorfor valgte I veterinærmedicin? Jeg skal til at holde et eller flere sabbatår, men når jeg på et tidspunkt skal begynde at læse et eller andet overvejer jeg stærkt veterinærmedicin og alm. medicin. Jeg tænker at det er en god basis at være dyrlæge for at komme til at have et professionelt liv med dyr, også selvom det bliver noget andet end en traditionel klinik - og det ville jo være fedt. Men til gengæld er der nok noget større sandsynlighed for at komme til at arbejde med de "kedelige" dele af faget - fx at stå på slagterier og kontrollere kød, og så ville jeg sgu hellere være hospitals- eller praktiserende (menneske)læge. Jeg kan komme ind på kvote 1 til begge ting, men ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge... Så kan I ikke fortælle kort om hvorfor I valgte netop veterinærmedicin?
Krydser fingre for at du kommer ind, TS!
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
http://www.hestegalleri.dk/grupper/altmellemhimmelogjord/1066598-veterinaermedicin
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.153
Det er så givende og spændende et studie, og bare jeg i det mindste aspekt kan have en hverdag der lader mig have noget med dette fag at gøre, er jeg tilfreds Det handler om at tænke på hvilken vej, man vil bruge, for at nå sit mål. Her var veterinærmedicin bare den vej, der uden tvivl tiltalte mig mest. Især på grund af den meget interaktive undervisning, og det at man får lov til at lave meget på hænderne. Mulighederne er jo mange når man er færdig, og så er der altid videre uddannelse hvis man vil det. Personligt vil jeg gerne arbejde med noget udvikling af medicin, og en stor drøm ville være at arbejde i en forsøgsdyrs stald - nu må vi se om jeg når dertil. For at være ærlig er alting herude så spændende, at jeg skifter mening hver gang jeg ser en ko, hest, tarm, lever, gris osv
Derudover kunne jeg aldrig drømme om at blive "menneske"læge, det tiltaler mig på ingen måde, at skulle arbejde inden for det fag - så selvom medicin interesserer mig, er aspektet med dyr vigtigt. Jeg vil ikke lyve og sige at det kun er fedt, der har allerede været flere dage, hvor jeg har lyst til at kaste håndklædet i ringen, fordi det er så hammer svært (hovedsageligt op til en svær eksamen ;) ), men det er simpelthen så fedt og spændende, og så får man bare de vildeste oplevelser og en hverdag fyldt med praktisk arbejde og et fantastisk sammenhold!
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 26
Jeg har en tante som arbejder med forsøgsdyr, og jeg har været med hende på arbejde og synes det var VILDT spændende! så jeg er ret åben overfor det hele, men den eneste jeg også ville have svært ved at se mig selv som, vil også være i "kødkontrollen"
Min interesse ligger både i dyrene, men også medicinen og forskningen, derfor har jeg valgt det studie
Men nu må vi se om jeg kommer ind
Tak for svarene indtil videre!
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Optagelsesprøve til veterinærmedicin