{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Akut bolignød, muligheder? {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for nogle gode råd til at give videre.

Min veninde og hendes kæreste har, lige som os selv, lejet en andelslejlighed. For at gøre en meget lang historie kort, så er lejligheden fuld af svamp og udlejeren vil ikke holde hans løfter om blandt andet nye vinduer og radiatorer. Derfor blev de sagt op i fredags med 8 dage til at komme ud af lejligheden.

De har ikke en rød reje til et indskud, er begge på kontanthjælp, og i denne kommune er kontoret for akutte boligsituationer kun åbent om torsdagen.

Det er ikke muligt for dem at flytte fra kommunen, da de begge har mentorordninger, er i praktikforløb og den ene er tilknyttet psykiatrien i byen.

Hvad kan man gøre i denne situation ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Akut bolignød, muligheder?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   14. apr 2015 en udlejer kan slet ikke opsige lejere med så kort varsel..

en andendels bolig er en bolig de har købt en andendel i, så de skal vel sælge deres andendels for at kunne komme ud?

• #2   14. apr 2015 Tage på kontoret for akutte boligsituationer på torsdag? De må kunne hjælpe.
    Kommunen kan også yde lån til boligindskud (læste jeg engang på vidst nok borger.dk).

Ellers er der vel kun mulighed for husly hos venner og familie.

• #3   14. apr 2015 De har lejet sig ind i andelen, og kontrakten udløb i december..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#4   14. apr 2015 charlotte: de må tage på kommunen på torsdag.

kommunen kan låne til indskud, hvis boligen er i et almen bolig selskab smiley

• #5   14. apr 2015 Og de har valgt, efter råd fra hendes far, at tilbageholde husleje for marts + april, grundet udlejer ikke ville lave en skriftlig aftale omkring forbedringerne..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#6   14. apr 2015 chstlotte: så de bliver smidt ud fordi at de ikke betaler?

• #7   14. apr 2015 Ja..

De har pengene stående på en konto. Det var for at presse udlejer til at lave en skriftlig aftale omkring de ting, han havde lovet dem: nye vinduer, nye radiatore, fordi lejligheden er ramt af fugt og svamp grundet meget utætte vinduer og radiatore, der koster ekstremt meget i strøm, så de ikke har haft råd til at have dem tændt. De har her i vinter haft en varmeovn til at varme op. Selv den var billigeree end radiatorerne.

De tager også på kommunen på torsdag. Det var mere, om nogen vidste noget, jeg kunne råde dem til for at hjælpe dem smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#8   14. apr 2015 charlotte: så fejlen er deres egen jo.

De må tage på kommunen på torsdag og snakke med dem om muligheder.

• #9   14. apr 2015 Ja ja, det siger jeg heller ikke, det ikke er smiley

Det er bare svært at se gode venner stå i sådan en situation smiley

Men tak smiley

• #10   14. apr 2015 så må de flytte hjem til forældrene så de kan spare op til indskud

• #11   14. apr 2015 De bor desværre ikke i samme kommune smiley

Men ellers er det med i overvejelserne.

• #13   14. apr 2015 prøv evt at finde et sommerhus de kan leje i lidt længere tid - vi boede selv i sommerhus i over 6 mdr

• #14   14. apr 2015 Jeg har siddet og undersøgt en masse, og jeg har fundet ud af, at opsigelsen er ugyldig på grund af formelle mangler. Mest fremtrædende er manglen på en skriftlig rykker på huslejen smiley

Samtidig galt kontrakten kun i 2014, altså fra 1/1-14 til 1/12-14. Derfor har de ikke betalt huslejen marts og april.

Jeg ved godt, at situationen er langt fra optimal, men lige nu forsøger vi omkring dette par at få det mest optimale ud af situationen smiley

• #15   15. apr 2015 det er dog altid vigtig at man betaler sin husleje. også selvom at der er fejl ved boligen. så trækker man udlejeren i boligretten hvis man mener at han har lavet fejl
    vi har nemlig selv måtte slås med en dum udlejer i ca 3 år inden vi flyttede sidste år.
    han blev sendt i bolignævnet.
    men igen man skal altså betale huslejen.

• #16   15. apr 2015 hvis de har pengene på en konto. Altså dem de ikke har betalt. Så er der vel til et indskud der.
    såfremt kontrakten udløb 31/12-2014. skulle de så ikke være flyttet for måneder siden?
    der er ikke nogen nem og hurtig løsning. de må have fingre ud af røven og igang med at rette op på det lort de har lavet. ved godt det lyder hårdt. Men sådan er virkeligheden

Kommentér på:
Akut bolignød, muligheder?

Annonce