Facebook {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er i gang med at skrive en opgave om facebook. Så vil lige stille et par spørgsmål
Hvad bruger du mest facebook til?
Hvad er godt ved facebook?
Hvad er dårligt ved facebook?
||jeg vil gerne hører personlige meninger (!)||
Tak for hjælpen på forhånd
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 9 Svar: 207
-Til at holde kontakten til venner, familie mm.
-At så mange menneske er på næsten hver dag, så man let kan kommer i kontakt med folk. Derudover kan jeg også godt lide at følge med i hvad der sker rund omkring i verden, og i min vennekreds. Også kan jeg godt lide at man kan lave samtaler/grupper for flere, der deler samme intereser.
-At det nemt kan blive ens 'liv', altså at mange nærmest bliver afhængige af facebook (og de sociale medie i det hele taget). At man glemmer lidt det rigtige liv. Derudover er det også en udemærket overspringshandling
nov 2013
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 121
Man kan møde mange nye mennesker fx har jeg mødt en fra Egypten, og vi er mega gode venner idag.
Hvad er dårligt?
Du kan møde folk det er perverse og sender billeder der ikke er så behalige, og folk som bruger det til at stalke andre folk.
jan 2009
Følger: 23 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 285
At følge med i grupper som jeg interesserer mig for, og følge med i venner og bekendtes liv. Samt til at reklamere for min virksomhed.
Hvad er godt:
Facebook er fantastisk til at reklamere for virksomhed. Man kan nå ud til utrolig mange mennesker og endda målrette det ret specifikt til dem man gerne vil nå. Desuden synes jeg, at det er dejligt at kunne følge lidt med venner, familie og bekendtes liv, som jeg ikke ser så tit i virkeligheden.
Hvad er skidt:
Jeg er afhængig af det. Uden at tænke over det logger jeg på FB enten på pc eller mobil. Dermed er det virkelig en tidsrøver.
Det er utrolig nemt at mobbe eller holde nogen ude via et socialt medie som facebook.
nov 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 2.001
- Nok mest til at ''finlancere'' de armbånd jeg sælger, skrive om hvad jeg lavermed mine ponyer på den anden blog og tjekke ''op på'' venner
- Det er nemmere at blive ''lagt mærke til'' og det er nemmere at få noget frem til andre - samt selvfølgelig at kunne holde kontakt med venner og familie
- Alle de dårlige ting der også er ved andre sociale medier som ikke kan udelukkes - ting som stalkning, pædofile mm
dec 2008
Følger: 70 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 18 Svar: 333
- Jeg bruger facebook til at dele ting, være medlem af grupper for folk med samme interesse, for at holde kontakten med nogen og for at sælge og købe ting.
- Det gode ved facebook er, at det er et stort netværk, og man har derfor let ved at finde forskellige ting.
- Det dårlige ved facebook er blandt andet alle reklamerne.
Det dårligste vil jeg dog sige er deres retningslinjer. De mener ikke, at en side der støtter hundekampe og viser videoer af hundekampe, hvor der også er blod og vold, strider imod deres regler til trods for, at hundekampe er ulovlige.
nov 2012
nov 2012
Jeg har 1 veninde - hun har haft kæreste på i, hvad? et år? - mindst 1 opdatering dagligt om hvor meget de elsker hinanden og de er det bedste der er sket for dem og en heeeeeeeeeel masse hjerter
- og man får jo fra både hende og hendes kæreste fordi de tagger hinanden -.-
Og så en anden som elsker den ene fyr efter hinanden og så er totalt knust bagefter fordi de har slået op xD
nov 2012
Jeg har liket alt muligt underligt = min væg er stadig pænt fyldt op xD
Men når man keder sig om natten sker der absolut intet -.-'
Facebook