{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
102 visninger | Oprettet:

Træningsbøger. {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne studere lidt i min træning, og udover at læse en masse omkring alt med heste på nettet samt se videoer og få en masse holdninger vil jeg gerne se om jeg kan finde mig nogle bøger på biblioteket jeg kan låne i stedet for at købe dem. Ihvertfald lige til at starte med.

Derfor vil jeg høre om nogle har nogle gode bøger omkring træning af heste samt bare omgang og alt muligt.

Har fundet en bog der hedder 'indlæringspykologi med hest og rytter' af Bettina hvidemose. Som jeg vil prøve ad og se om jeg kan finde. Kender i til den og er den værd at læse ?

smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træningsbøger.
  • #1   13. apr 2015 Jeg har indlæringspsykologi bogen af Bettina Hvidemose. Jeg synes den er rigtig fin som basisviden, men det meste vidste jeg i forvejen - men helt klart en god bog, hvis man skal have nogle inputs til basistræning og håndtering. Men den er helt klar værd at læse!

Jeg kan anbefale dig følgende (som jeg selv har):
    - Don't shoot the dog af Karen Pryor
    - I harmoni med hesten af Ute Lehmann
    - Klikkertræning af heste af Alexandra Kurland
    - Tug of war. Classical versus "modern" dressage af Gerd Heuschmann
    - How your horse moves af Gillian Higgens
    - Bombogen af Pauline Preston
    - Horses never lie af Mark Rashid
    - Forstå hestens adfærd af Lesley Skipper
    - Hestetræning - arbejd fra jorden af Lesley Bayley
    - Bag om biddet af Christina Sørensen (hestemund.dk)

Selv er der flere bøger, som jeg gerne ville opgradere mit boglager med - men det må blive lidt senere når gymnasiet til sommer er overstået (:

Det er ikke alle mine bøger jeg har skrevet på dog. Jeg har bl.a. en engelsk bidbog, anatomibøger og div. andre træningsbøger på både engelsk og dansk.

• #3   13. apr 2015 NHG - hvad er det for nogle anatomi bøger du har? smiley

• #5   13. apr 2015 Den tossede:
    Jeg har:
    - Hestemassage af Bettina Hvidemose (ikke anatomi på den måde, men den omhandler det alligevel lidt).
    - How your horse moves af Gillian Higgens (Her findes der mange (!!) andre bøger og film i denne "serie" - jeg skal klart have flere af dem)
    - Horse Anatomy - easy to understand and comprehensive af Anke Rüsbüldt (jeg må indrømme, at jeg "kun" har den fordi jeg kunne vælge mellem gratis fragt til en værdi af 30 kr. eller en gratis bog til en værdi af 90 kr., men den er egentligt helt okay!)

Så er der selvfølgelig hvorvidt sådan nogle som bidbøgerne og bomtræningsbøgerne er anatomibøger.

• #6   13. apr 2015 okay mange tak smiley

Kommentér på:
Træningsbøger.

Annonce