834 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Holde vægten koldblodsheste Holde vægten koldblodsheste

Hvordan får i jeres heste til at holde en bestemt vægt mine heste svinger op og ned og lige pt er fede arg
De har været på stram kur i en 14 dage nu som lyder. På det skal siges de står på halm

Brogården sure grov 300gram
Lucerne ca 300 gram 3 gange Dgl
Ridning i 1 time ca plus / minus
Wrap 6-7 kg
Fjordhest

Pavo natur Best 250 gram
Lucerne 200 gram
Ridning luge fra 30-1 time
6kg
Haflinger

Hvad giver i jets heste for at de skal holde vægten og eller tabe sig
Jeg er desperat smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Holde vægten koldblodsheste
  • #1   13. apr 2015 skær ned på grov foderet og lucernen smiley
    så taber de sig smiley

• #2   13. apr 2015 giv mere foder om vinteren og mindre om sommeren smiley

• #3   13. apr 2015 Hvor meget kan jeg skære ned inden de begynder at spise alt halm smiley ?

• #4   13. apr 2015 start med 50 gram tænker jeg smiley
    og hvis de stadig bliver ved med at være for "tykke" så tag noget mere fra smiley

• #5   13. apr 2015 Er de overvægtige, eller har de bare halmmave? Husk der er forskel.

Har du mulighed for at de står på andet end halm? smiley

• #6   13. apr 2015 Af grov foder ikk smiley

• #7   13. apr 2015 jep smiley

• #8   13. apr 2015 og hvis det ik hjælper så tag også 50 gram fra lucernen smiley
    held og lykke smiley

• #9   13. apr 2015 Tak ja jeg må prøve smiley

• #10   13. apr 2015 Væk med lucernen og wrappen i hønet. De er allerede på minimum af grovfoder så hvis du skærer mere i det kan du være ret sikker på at de får mavesår. Evt skift muslien ud med et koncentreret vitamintilskud.

• #11   13. apr 2015 Wrappen skal ikke væk, det er vigtigt for dem, for halm kan de ikke fordøje ordenligt!

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #12   13. apr 2015 Nu skriver du ikke hvad hestene laver så hvis de ikke rider særlig meget så er det her man sætter massivt ind, du kan faktisk ikke rigtig skære mere i deres foder uden at det får nogen andre kedelige konsekvenser.

SÅ skift til et konc, vitamin og mineral produkt, og sku op for motionen, når man prøver at sulte en hest ned i vægt så går forbrændingen helt på tomgang og holder på,alt hvad der kommet ned, så du skal sørge for at de holder forbrændingen oppe.

• #13   13. apr 2015 Hvis jeg var dig ville jeg skifte halm ud med spåner eller andet de ikke kan spise, skifte wrap ud med hø, og så kun give dem vitaminer og mineraler og hø..

Men stadig husk at sørger for den for alt det hø den har behov for så den ikke sulter..

og nej du må bestemt ikke skære ned på grovfoderet, det må de ikke få mindre af overhovedet..
    du kan skifte det ud med hø og så putte det i hø net, men du må bestemt ikke give mindre grovfoder..

du kan fjerne alt unødvendigt i krybben og sætte motionen op/gøre den hårdede) men rør ikke ved grovfoderet medmindre det er for at sætte det op

• #14   13. apr 2015 Jeg springer en til to gange om ugen på dem og de bliver redet hverdag til hveranden Og rider dressur undervisning en gang om ugen på dem
    Fold har de været så meget på de sidste måneder da vi har ikke så mange og der er stor kamp om dem men det er blevet bedre

Før gav jeg dem 1200 gram mysli fordelt på tre måltider Dgl plus 1200gram lucerne delt på tre måltider
    Og 7-8 kg wrap der tabte den ene af mine heste sig For meget og måtte på en mindre kur men så tog hun for meget på smiley og nu vil det ikke væk igen har prøvet at øge foder men nu bliver hun bare større smiley

De får noget foder som er beregne til koldblodsheste det vil sige minus sukker
    Jeg vejer og er ikke tilbøjelig med at give dem lækkerier så det er kun lige lidt når jeg kommer og går

Ham min fjordhest har jeg altid kæmpe en hård kamp med fordi selvom han er meget overvægtig har han kondi som er lig til en turdefrans cykelrytter
    Han kan gøres træt og svede men der ryger en så meget som et gram af

Det er meget bekranset hvad de får af halm det er maks en halv flage og hvis boksene har været meget slemme en hel

Jeg har før stået på tørv men han er så sulten hele tiden og det var næsten i et år
    De kunne ikke styre der sult på trods af de fik et sted mellem 7-10 kg wrap
    Og 1 kg halm Samt med 900 gram mysli delt på tre måltider samt 1200 gram lucerne delt på tre måltider
    Her tabte de sig men ikke meget og jeg havde et meget hårdt år smiley med meget sultende heste smiley

• #15   13. apr 2015 Jeg vil bare sige det er fantastisk med jeres hjælp ! smiley

• #16   13. apr 2015 Min har det helt udmærket uden al det grov foder og alt det (moderne fjordhest)
    Hun fik bare noget mere wrap så tog hun på (ps virker rigtig godt) du behøver ik bruge alle din penge på dyrt foder som ik hjælper smiley ps har prøvet det virker ik!

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#17   13. apr 2015 Asker tror lige du må forklare hvad det er du mener, du siger at din hest klarer sig fint uden grovfoder men wrap hjælper, wrap er grovfoder, musli er fuldfoder

• #18   13. apr 2015 Mener hendes brogårdens sur grov smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#19   13. apr 2015 Suregrow er et fuldfoder til nøjsomme heste og har intet med grovfoder at gøre.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#20   13. apr 2015 TS du skal i øvrigt supplere op da din hest på suregrow ikke er dækket ind ved 300 gram dagligt, en fjordhest vejer ca 400 kg og da hedder foderplanen

500 gram suregrow
    250-500 gram lucerne
    Saltsten
    7-8 kg hø

Du kan roligt fjerne lucernen for hesten får rigelig tyggetid i dens hø, du må hellere give mere strå end foder i krybben som alligevel er væk på max 10 min.

Den der får Pavo er heller ikke dækket ind med din nuværende plan

Igen ca. 400 kg i vedligehold

1,5 kilo Per dag pavo
    Lucerne fyld
    7-8 kg hø

De mængder der her er angivet skal fordeles på 3 lige store måltider.

• #21   13. apr 2015 Det ved jeg godt men de tager for meget på hvis jeg følger den anvisning som de anbefaler smiley

Har også der der special lucerne til suregrow safe and sound hedder den vidst må sige da jeg fulgte den kiggede min Dyrelægen på min fjordhest og anbefalede at han tabte sig hurtigere end hurtig da han ca var på 650kg
    Og hans vægt skal ligger på tror lige 430 -400
    Lige nu har jeg målt ham og hans vægt ligger på ca 480

Haflinger glemte jeg at måle/veje smiley typisk

• #22   13. apr 2015 Når du skriver lucerne fyld hvad betyder det ?? smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#23   13. apr 2015 Safe and Sound er også et fuldfoder og ikke lucerne det jeg mener at du skal fjerne lucernen helt det er bedre at give mere hø mht tyggetid.

Du skal slet ikke bruge fuldfoder hvis hestene er for tykke fordi du ikke må give mindre end anvisningerne på posen eller får de ikke nok vitaminer og mineraler.

En helt simpel måde der giver lidt i maven og vit & min. Er rooepiller og feks equsana minivit der skal de have 4 bolsjer om dagen og hø som du putter net med små masker så det tager længst mulig tid at spise smiley

• #25   14. apr 2015 Fantastisk det prøver smiley jeg må prøve
    Tusind tak for hjælpen smiley

• #26   14. apr 2015 De typer heste du har kan leve udelukkende af grovfoder (hø/wrap) og mineraler. Også selv om de rides en time dagligt. Så jeg ville bytte alt dit krybbefoder ud med et godt mineralproduk fx. regulator complete og så kun fodre med det og grovfoder. Så skal de nok tabe sig. Hvis du synes de skal have lidt mere kan du smide en hånduld lucerne eller roepiller i også. Men det er kun for smagens skyld - ikke for at de som sådan skal have noget ud af det. Det har de ikke behov for smiley

Kommentér på:
Holde vægten koldblodsheste

Annonce