{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken ridehjelm?
  • #2   26. mar 2015 Ja, har også godt overvejet det smiley Og tror også det ender med den, men vil gerne se om der er andre flotte hjelme smiley

• #3   26. mar 2015 Ville være smartest at vente med at købe ny hjelm. I 2017 bliver den gamle EU mærkning tilbage trukket og derfor er disse hjelme ikke længere godkendte. EU har endnu ikke fået detaljerne på plads, så før de har det ville jeg ikke anskaffe mig ny hjelm.

• #6   26. mar 2015 Sams Shields!!!

• #7   26. mar 2015 Så snart de kommer med de nye krav, ka du kigge på hjelm.
    De kommer inden 17, tror de er på trapperne.
    Så det smarteste ville være, at vente med at bruge så mange penge, til du ka købe en godkendt hjelm, hvis du altså ska bruge den til stævner.
    Hjemme er det nok lige meget, da ridehjelm ik engang er lovpligtigt.

• #8   26. mar 2015 Jeg ville vente og sehvad der bliver med den nye lov omkring dette - det ville være så surt at ofre mange penge i en hjelm som så ikke kan bruges igen smiley

Og hvis det var ville jeg finde en billig men fin hjelm - og så vente med samshield til de var blevet godkendt smiley

• #10   27. mar 2015 Jeg fik i fødselsdagsgave en EuroLite Crystal ridehjelm. Den er er jeg så glad for! Jeg synes den er flot med spil uden at det er for meget. Den koster knap 900 kr.

profilbillede
  • #11   27. mar 2015 Men det er da fjollet at ofte mange penge på en Samshield vis den alligevel skal skiftes ud om 2 år. Og EU kommer nok med det nye reglsæt i løbet af i år, så hjelmproducenterne kan begynde at producere hjelme som bliver godkendte.

• #13   27. mar 2015 Caroline - man ved ikke om de bliver godkendt endnu, hvis de ikke bliver godkendt kan du ikke bruge din til stævner - derhjemme bestemmer du jo selv da der ikke er krav om at man bruger hjelm smiley

• #15   27. mar 2015 Jeg ved ikke hvilke der bliver godkendt og ikke godkendt smiley
    Det kan være at de ikke engang er sikre nok efter de nye regler - det er der ingen der ved smiley

Men hvis de ikke bliver godkendt og du vil ride stævner, så jo, så skal du have ny hjelm smiley

• Trine J
    Trine J Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 74
    #17   27. mar 2015 Jeg har lige købt ny hjelm i går. Jeg har i længere tid været træt af den gamle og jeg valgte at lade være med at vente på et eller andet udspil fra EU. Jeg gætter på at der går et stykke tid før vi kan købe hjelme efter den nye ordning.
    Når den gamle er afskaffet er det fordi der var nogle ting i EU man ikke kunne blive enige om - og at blive enige om en ny ordning kan komme til at tage et stykke tid - og først derefter kan man komme igang med at teste eksisterende hjelme og evt. producere nye - der er ingen er kan sige hvor lang tid det kommer til at tage.
    Jeg har valgt at affinde mig med at hvis min nye hjelm ikke er godkendt fra 2017 må jeg ud og købe en ny til stævnebrug, men derfor kan jeg jo godt bruge den og være rigtig glad for den til hverdag smiley

• #18   27. mar 2015 Det har jeg da heller ikke sagt at hun ikke skal? smiley
    Jeg ville bare ikke have råd til at købe en samshield nu, for at den ikke blev godkendt efter de nye regler, for derefter at købe en til? Det løber jo meget op i pris? smiley
    Jeg ville derimod vælge at købe en billig hjelm nu hvis det var nødvendigt, og vente med samshield smiley

• #19   27. mar 2015 Selvfølgelig skal man have ny hjelm vis den gamle er slidt, men det er da lidt dumt at betale 4000kr for en hjelm som måske ikke er godkendt om 2 år.
    Så hellere en middelklasse hjelm til omkring 1000kr også købe en Samshield når de nye regler er lavet og hjelmen er godkendt efter disse.

Kommentér på:
Hvilken ridehjelm?

Annonce