{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.990 visninger | Oprettet:

Fransk Bullog vs. Boston Terrier {{forumTopicSubject}}

Jaaa, det er et Hestegalleri, men nu er det sat som off-topic. Hundegalleri er ikke nær så aktiv som hestegalleri, så håber der er hjælp at hente fra super erfarne race-hundeejere! smiley

Hej alle.
Da min kære hund blev aflivet i november, føler jeg mig nu endelig klar til at anskaffe mig en ny. Jeg har altid gerne ville have en Fransk Bulldog, men har også fået et godt øje til en Boston Terrier. Jeg har rigtig svært ved at vælge hvilken, da de begge har nogle plus og minus.

Vil rigtig gerne høre om jeres erfaringer med racerne.

En anden ting er så om I kan anbefale nogle opdrættere som vægter sundheden højt og har et godt rygte? (Også med FCI godkendt DKK stamtavle)
Modsat, er der nogen jeg måske burde være lidt mere skeptisk overfor?

Jeg går ikke op i at skulle have en hund til kåringer, men hellere end god selskabshund der kan klare at være alene maks 5-6 timer om dagen i selskab med en anden hund.

På forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk Bullog vs. Boston Terrier
  • #1   1. mar 2015 Måske er det ikke så aktivt, men du får kvalitet på hundegalleri fremfor kvantitet... Så hold du tråden derinde hvor du kan få gode, fornuftige svar.

• #2   1. mar 2015 Astrid
    Som jeg selv, så er der rigtig mange hunde/heste-ejere som har diverse gallerier herinde på Bazoom. Der er jo ingen skade i at jeg gør et forsøg på at få samlet en pæn håndfuld erfaring, så chancen for at jeg pludselig står i en uheldig kan være mindre. smiley

• #3   1. mar 2015 Du skal være super duper påpasselig ved køb af fransk, de har så mange problemer og der er mange brodne kar der avler på alt fordi der er penge i dem også uden tavle.
    Så køb med tavle, undersøg avler på nettet, spørg folk om rådgivning omkring gode avlere.

Og undgå de blå franske, af hvad jeg læser på hunde g så er det bare no go at avle blå fb'er.

Boston har jeg ikke læst så meget om, men igen stamtavle er ikke bare statussymbol, men et redskab som skal bruges inden køb af hunden,.

Køb kun hos,avlere der har testet deres hunde for racetypiske sygdomme.

Og til slut, en sygeforsikring er godt, men især fb er svær at forsikre, da selskaberne f.eks ikke dækker hudlidelser ect.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #4   1. mar 2015 Jeg ville vælge Boston terrieren, udelukkende fordi fransk bulldog ofte er noget skravl sygdomsmæssigt - selv med godkendte forældre, tjekke forældre osv.

Men uanset hvad, så sørg for at gøre dit forarbejde, sørg for at forældre, og helst 3. Generationer bagud er tjekkede for div. Racerelaterede sygdomme, og at deres resultater på tjek er så gode sim muligt smiley

• #5   1. mar 2015 Mange tak for jeres råd. smiley

• #6   1. mar 2015 Boston T er mere skravlet hvor fransk er muskuløse, franske er også mere rolige hvis du spørg mig, tror ikke de har flere sygedomme end andre, men det handler om at købe din hun et ordenlig sted hvor man kan se forældrene osv, mine forældre avler fransk bulldog, med DKK stambog, og har kuld forhåbenligt klar til salg om 4 mdr, tæven er i løbetid nu, vi har både far og mor, og har altid haft sunde og raske hunde !

• #7   1. mar 2015 Jeg har 3 franske bulldogs, de dejligste hunde man kan få smiley ingen af dem har fejlet noget smiley har slev lige fået kuld på min tæve smiley vil anbefale kennel dussgaard smiley de tager røntgen af deres alvhunde smiley

profilbillede
  • #8   1. mar 2015 Her er Bobby og Karla 2 af vores 3 dejlige hunde

profilbillede
  • #9   2. mar 2015 Oooh at påstå de franske ikke har flere skavanker end andre, viser vidst at man ikke har sat sig så grundigt ind i tingene smiley

Bulldog-racerne er generelt ikke ret sunde. Der findes naturligvis sunde individer, men racerne som helhed døjer med en række sygdomme, herunder luftvejsproblemer (lige fra snævre næsebor til for lang og blød gane eller ligefrem et snævert og/eller deformt luftrør), HD, PL, rygproblemer (deformitet i rygraden pga halen) mm.

BT er heller ikke helt uden problemer, men fordi racen ikke har været så hamrende populær i længere tid som FB'en har, er den trods alt blevet sådan nogenlunde skånet for den grad af rovavl FB har været udsat for.

De to er ikke ens, så man skal self kigge på hvad der passer til en, men hvis det kun er sundheden der afgør hvad det bliver, så ville jeg gå efter en BT...

Uanset hvad du vælger, skal du dog se dig grundigt for når du vælger opdrætter (og kuld)... Racernes eksteriør betyder at de er mere udsatte i forhold til en række sygdomme

• #10   2. mar 2015 hov -og lad være at falde for den der med en opdrætter der avler efter en længere snude og derfor mener at have sundere hunde.
    Nok har den korte næse en del af skylden for helbredsproblemerne, men det er IKKE næsens længde alene der afgør om der bliver problemer. For det første ville næsen skulle være betydeligt længere (ikke bare den smule sådanne opdrættere går efter) for at komme uden om problemet med den (for) lange gane og for det andet handler det osse om bl.a. næseborenes størrelse og form.

Så gå efter en dygtig opdrætter der virkeligt gennemtester sine avlsdyr for sygdomme, er ærlig omkring de problemer der kan være i racen osv...

• #11   2. mar 2015 Sundhed hos bulldogs (EB og FB) er en by i Rusland. For mange opdrættere er det langt vigtigere at lave hunde der vinder på udstilling, end det er at lave hunde med en sund/mindre usund fysik.
    FB er disponeret for: '
    HD, som dog sjældent er en problem og 98% af alle bulldogs har det.
    AD.
    Vejrtækningsproblemer.
    Patella luxation.
    Allergi og andre hudproblemer.
    Deformiteter på rygsøjlen, og det er langt de fleste bulldogs også. Placeringen har betydning for om det bliver et problem eller ej.
    Og så småting som cherryeye og fejlplacerede øjenhår.

Så at sige at FB ikke har større helbredsproblemer end de fleste andre hunde, er i bedste fald naivt.

Kommentér på:
Fransk Bullog vs. Boston Terrier

Annonce