{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Sidse H
Sidse H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Få hest hjem fra Sverige {{forumTopicSubject}}

Hej alle står og er igang med køb af hest fra Sverige, men har nogle spørgmål omkring, det som jeg håber nogle af jer evt. ved.
Den har svensk pas men skal det så ændres til et dansk pas?
Hvordan opretter man den på drf go og hvordan konkurrenceregistrer man den.
På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få hest hjem fra Sverige
  • #1   21. feb 2015 Største delen af vores stald er fyldt med heste/ponyer som vi har hentet hjem fra Sverige smiley

Passet skal ikke laves om fra dansk til svensk, men den skal ejerskiftes som en hver anden hest du køber om den så er fra Danmark eller Sverige smiley

Alt det omkring DRF kan jeg desværre ikke hjælpe dig med smiley Men hvis jeg var dig ville jeg kontakte DRF om hvordan det gøres så er du på den helt sikre side smiley

• Sidse H
    Sidse H Tilmeldt:
    okt 2012

#2   21. feb 2015 Tak for svar stald Tuff, har læst lidt på fødevarerstyrelsens hjemmeside ang. En "rejseplan" skal man udfylde sådan en? ??

• #3   21. feb 2015 Hvis du selv kører til Sverige og henter den så skal du smiley

Så skal du skrive hvor du kører fra og til med hesten, tidspunkt osv. smiley

Derudover skal du også huske at du skal have en eksporterklæring og at der skal være en dyrlægebesigtning på den før udrejse (den må ikke være mere end 48 timer gammel når hesten forlader Sverige - det vil sige at den skal gerne udføres den dag i henter hesten) smiley

• Sidse H
    Sidse H Tilmeldt:
    okt 2012

#4   21. feb 2015 Tusind tak for det brugbare svar stald Tuff, det er lidt indviklet når man skal købe hest fra Sverige første gang. ??

• Sidse H
    Sidse H Tilmeldt:
    okt 2012

#5   21. feb 2015 *;-)

• #6   21. feb 2015 Ja der er så mange ting man skal huske smiley vi har efterhånden seks heste i stalden som vi har hentet der oppe - så nu er det en "vane" alt det man skam huske smiley

Du skriver bare hvis der er mere - så skal jeg prøve at svare så godt jeg kan! smiley

• #7   22. feb 2015 Du skal også godkendes som importør ved Fødevarestyrelsen. ??

• Sidse H
    Sidse H Tilmeldt:
    okt 2012

#8   22. feb 2015 Prøver lige at se om jeg har har fået det hele med.
    *godkendelse som importør
    *rejseplan tid, sted osv.
    *dyrelægebesigtning
    Er der evt. Noget der mangler smiley

• #9   22. feb 2015 Vi plejer ikke at gøre andet smiley

Jeg vil foreslå helt praktisk at have en vanddunk med så du under turen hele tiden har vand du kan tilbyde hesten smiley

• Sidse H
    Sidse H Tilmeldt:
    okt 2012

#10   22. feb 2015 Tak for rådet det vil vi gøre smiley

Kommentér på:
Få hest hjem fra Sverige

Annonce