Trænings program, forskel? {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Jeg er begyndt at træne lidt hver dag
Dette er mit trænings program:
Planken i 50 sekunder
Sidde som i en stol op af en mur i 1 minut
10 mavebøjninger
10 rygbøjninger
40 squats
20 løft med hver ben (man ligger på siden og løfter hvert ben op og ned 20 gange med hver ben)
10 engle hop
10 spralle mænd
og så løber jeg en gang imellem
udover det går/cykler jeg ca. 4-5 km hver dag når jeg skal i skole og hjem igen (dette har jeg altid gjordt) og så rider/laver tricks/andet med hesten 4 gange i ugen
Mit spørgsmål er sådan set bare, hvor lang tid tror i der går før jeg kan se forskel på mave og lår?
på forhånd tak
okt 2011
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 248
Jeg tror umiddelbart at du ville kunne se en forskel indenfor nogen dage, hvis du ikke spiser for meget, og holder din træningsplan.
okt 2011
nov 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 243
Jeg vil også foreslå dig at du laver øvelserne i 3 sæt. dvs 10 gentagelser af 3 sæt per øvelse. Sprallemændede giver dig ikke meget styrke, prøv ex med "jump squats" eller "box jumps" istedet, de kræver mere af dig, og får fat i nogle gode muskelsynergier
Prøv at youtube det evt
feb 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
feb 2014
okt 2011
Der er mange der træner alt for meget og hver dag fordi de gerne vil opbygge muskler, men det er vigtigt at kroppen får lov at restituere.
men vil ikke sige at det du skal lave er alt for meget, det er bare vigtigt at du holder fri, en gang eller to om ugen. Måske i starten når de krop skal vende sig til det, at du har brug for mere hvile. Derfor vil det være godt med 3-4 gange om ugen i starten.
feb 2014
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Desuden vil din krop "vende sig til træningen", da du ikke kan udfordre den styrkemæssigt.
Alt efter kost, din krop osv, har en krop brug for pause (at restituere) mellem 24-48 timer, så får at udnytte mulighederne bedst muligt burde du dele din træning op i forskellige grupper, så du kan træne mest muligt, men stadig sørge for at musklerne får nok hvile
Men hvorfor ikke træne arme og ryg?
Ryg bør være en af de væsentligste ting, man den næsten er alt afgørende i vores hverdag, ergo er en sund og styrk ryg vigtig..
maj 2007
En person der aldrig har trænet (og så ung som muligt), vil kunne opbygge en del mere muskelmasse end en garvet bodybuilder (nu taler vi uden div. Steroider mm). For nybegyndere snakker man vidst omkring 10 kg. Ren muskelmasse, der kan opbygget ved koncentreret og korrekt styrketræning, hvor hvis man tager en bodybuilder, så snakker man 0,5-2-3 kg ren muskelmasse om året (talene er jeg ikke helt sikre på, samt det afhænger at ens krop, men for at stille det op)
mar 2011
Følger: 56 Følgere: 205 Heste: 10 Svar: 2.040
Det giver resultater.
+alt muligt andet også.
feb 2014
Nu er jeg lidt forvirret, mener i der vil gp lang tid før jeg kan se forskel? andre øvelser der ville være gode at lave? træningsprogram i kan anbefale?
maj 2007
Få en personligtræner eller fitness instruktør til at lave et program til dig, hvor du får trænet hele kroppen, med en masse styrke og tunge løft - det er helt sikkert det der giver bedst
Men husk at personen der skal lave programmet ikke skal være en af de der fitness dudes over nettet, men en fysisk person du kan tale med, så han kan vurdere din krop, og dine mål
nov 2013
feb 2014
maj 2007
Først, så er du for ung til at klare det selv, næst, så kan det godt være at du slet ikke er for tyk, men bare er i jeg-er-teenager-og-alt-er-galt-med-mig-fasen
nov 2013
Sandra: hvis du er aktiv med hesten, cykler og løber en smule er du allerede rigtig god ved din krop. Hvis du gerne vil tabe et par kg, så skal du gå omkring dine forældre først, de kender dig, og kan bedst hjælpe dig, samt fortælle dig om det overhovedet er nødvendigt
feb 2014
Trænings program, forskel?