{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
440 visninger | Oprettet:

sandra L
sandra L
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

Trænings program, forskel? {{forumTopicSubject}}

Hej HG! smiley
Jeg er begyndt at træne lidt hver dag smiley
Dette er mit trænings program:

Planken i 50 sekunder
Sidde som i en stol op af en mur i 1 minut
10 mavebøjninger
10 rygbøjninger
40 squats
20 løft med hver ben (man ligger på siden og løfter hvert ben op og ned 20 gange med hver ben)
10 engle hop
10 spralle mænd

og så løber jeg en gang imellem smiley
udover det går/cykler jeg ca. 4-5 km hver dag når jeg skal i skole og hjem igen (dette har jeg altid gjordt) og så rider/laver tricks/andet med hesten 4 gange i ugen smiley

Mit spørgsmål er sådan set bare, hvor lang tid tror i der går før jeg kan se forskel på mave og lår? smiley

på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trænings program, forskel?
  • #1   17. feb 2015 Det kommer selvfølgelig også an på din kost. Hvis du vil tabe dig, handler det om at have kalorieunderskud. Men ved ikke helt hvor lang tid der går før musklerne bliver større, tror det kommer an på hvor høj din fedtprocent er.

Jeg tror umiddelbart at du ville kunne se en forskel indenfor nogen dage, hvis du ikke spiser for meget, og holder din træningsplan. smiley

• #2   17. feb 2015 Men måske du burde lave nogle flere omgange af din træning, så du begynder at svede, og det begynder at blive hårdt.

• #3   17. feb 2015 du vil hurtigt blive stærkere, men den egentlige hypertrofi (at muskel bliver større) sker først efter en del uger.
    Jeg vil også foreslå dig at du laver øvelserne i 3 sæt. dvs 10 gentagelser af 3 sæt per øvelse. Sprallemændede giver dig ikke meget styrke, prøv ex med "jump squats" eller "box jumps" istedet, de kræver mere af dig, og får fat i nogle gode muskelsynergier smiley
    Prøv at youtube det evt smiley

• sandra L
    sandra L Tilmeldt:
    feb 2014

#4   17. feb 2015 tusinde tak alle sammen smiley så i mener jeg ikke skal lave det samme hver dag? smiley

• #5   17. feb 2015 Gør det hver anden dag. Så har din krop tid til at restituere :).

• sandra L
    sandra L Tilmeldt:
    feb 2014

#6   17. feb 2015 Tak smiley men nu er jeg lidt itvivl, er det godt for kroppen?? smiley

• #7   17. feb 2015 For at opbygge muskler har din krop brug for hvile. Det er en del af processen med at få større muskler, træning, hvile, træning hvile...

Der er mange der træner alt for meget og hver dag fordi de gerne vil opbygge muskler, men det er vigtigt at kroppen får lov at restituere. smiley

men vil ikke sige at det du skal lave er alt for meget, det er bare vigtigt at du holder fri, en gang eller to om ugen. Måske i starten når de krop skal vende sig til det, at du har brug for mere hvile. Derfor vil det være godt med 3-4 gange om ugen i starten. smiley

• sandra L
    sandra L Tilmeldt:
    feb 2014

#8   17. feb 2015 okay tak smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #9   17. feb 2015 Med den træningsplan vil der gå en del længere tid, i forhold til hvis du laver styrketræning/vægttræning.

Desuden vil din krop "vende sig til træningen", da du ikke kan udfordre den styrkemæssigt.

Alt efter kost, din krop osv, har en krop brug for pause (at restituere) mellem 24-48 timer, så får at udnytte mulighederne bedst muligt burde du dele din træning op i forskellige grupper, så du kan træne mest muligt, men stadig sørge for at musklerne får nok hvile smiley

Men hvorfor ikke træne arme og ryg?

Ryg bør være en af de væsentligste ting, man den næsten er alt afgørende i vores hverdag, ergo er en sund og styrk ryg vigtig..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#10   17. feb 2015 Og hvor hurtig der kommer en effekt, kommer også meget an på din muskelmasse nu, og hvad du er vandt til.

En person der aldrig har trænet (og så ung som muligt), vil kunne opbygge en del mere muskelmasse end en garvet bodybuilder (nu taler vi uden div. Steroider mm). For nybegyndere snakker man vidst omkring 10 kg. Ren muskelmasse, der kan opbygget ved koncentreret og korrekt styrketræning, hvor hvis man tager en bodybuilder, så snakker man 0,5-2-3 kg ren muskelmasse om året (talene er jeg ikke helt sikre på, samt det afhænger at ens krop, men for at stille det op)

• #11   17. feb 2015 Jeg laver 50-100 mavebøjninger om dagen. smiley
    Det giver resultater.
    +alt muligt andet også. smiley

• sandra L
    sandra L Tilmeldt:
    feb 2014

#12   18. feb 2015 Jeg kan ikke tage armbøjninger smiley
    Nu er jeg lidt forvirret, mener i der vil gp lang tid før jeg kan se forskel? andre øvelser der ville være gode at lave? træningsprogram i kan anbefale?

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#13   18. feb 2015 Sandra: dit program er slet ikke "hårdt" nok, og der vil ikke være nogen udfordring for din krop og styrke..

Få en personligtræner eller fitness instruktør til at lave et program til dig, hvor du får trænet hele kroppen, med en masse styrke og tunge løft - det er helt sikkert det der giver bedst smiley

Men husk at personen der skal lave programmet ikke skal være en af de der fitness dudes over nettet, men en fysisk person du kan tale med, så han kan vurdere din krop, og dine mål smiley

• #14   18. feb 2015 Sandra, må jeg spørge hvor gammel du er, og hvad vil du med dine øvelser, er det fordi du vil have en stærk krop, synligt tones eller tabe dig? smiley

• sandra L
    sandra L Tilmeldt:
    feb 2014

#15   19. feb 2015 Jeg vil gerne tabe mig, og jeg er 13 smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#16   19. feb 2015 Sandra: hvis du vil tabe dig og du kun er 13 (selvom der står 16 på din profil????), så skal du sammen med dine forældre gå til en fagperson, altså en diatist og en personlig træner som kan lægge nogle trænings planer til dig..

Først, så er du for ung til at klare det selv, næst, så kan det godt være at du slet ikke er for tyk, men bare er i jeg-er-teenager-og-alt-er-galt-med-mig-fasen

• #17   19. feb 2015 ja AMT det var præcis min bekymring.
    Sandra: hvis du er aktiv med hesten, cykler og løber en smule er du allerede rigtig god ved din krop. Hvis du gerne vil tabe et par kg, så skal du gå omkring dine forældre først, de kender dig, og kan bedst hjælpe dig, samt fortælle dig om det overhovedet er nødvendigt smiley

• sandra L
    sandra L Tilmeldt:
    feb 2014

#18   19. feb 2015 Jeg tror bare jeg holder mig til det program jeg selv har lavet, har lavet det i 2 mdr nu og kan godt se forskel smiley men ellers tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Trænings program, forskel?

Annonce