{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.195 visninger | Oprettet:

Ømme tænder på grund af togskinner :'( {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har virkelig ømme tænder efter jeg idag har fået bøjle på og jeg kunne heller ikke bide sammen så de puttede meget høj plastik på men det genere mig og hvad skal jeg gøre for at det ikke gør så mega ondt ps pamoler hjælper ikke smiley smiley

Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ømme tænder på grund af togskinner :'(
  • #2   28. jan 2015 Du er nød til bare at leve med smerten. Det går væk efter en dag eller to ..
    Men lad være med at gå og bide sammen. Spis youghurt og blødt brød her i starten indtil dine tænder lige har vænnet sig til bøjlen. :')

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #5   28. jan 2015 Sådan er det, og sådan vil det blive hver gang din bøjle bliver ændret

• #6   28. jan 2015 Du kan lige så godt indfinde dig med det smiley Min gav også mig hovedpine, fordi jeg ubevidste endte med konstant at bide tænderne sammen.

• #8   28. jan 2015 Jeg kan ikke engang bide tænderne hårdt sammen på grund af plastik smiley smiley

• #9   28. jan 2015 Mind dig selv om at slappe af i kæberne, også spis noget koldt som f.eks. is, da det gør at tråden ikke strammer så meget. Ellers er det bare at leve med det. Det tager lidt længere tid med at gå over når man lige har fået den på, men der går ikke lang tid smiley

• #11   28. jan 2015 Ok er så glad for at jeg ikke er den eneste med så mange smerter. smiley

• #12   28. jan 2015 Jeg havde ikke ligeså ondt hver gang de strammede den, så det er meget forskelligt smiley

• #14   28. jan 2015 Men mine tænder er virkelig skæve så det kommer til at gøre NAS! Mere end det fik jeg afvide

• #16   28. jan 2015 Du skal nok vende dig til det smiley Det går hurtigere over end man tror smiley

• #17   28. jan 2015 Ok tak alle smiley

• #18   28. jan 2015 Hmm jeg havde mere ondt første gang jeg fik tråd på tænderne end når det "bare" skulle strammes op

lige når tråden var kommet på (hvor man siger nu har jeg fået bøjle på)
    der lå jeg og græd af smerte selvom jeg var dopet på piller

men når jeg bare skulle have strammet så kunne jeg med lidt tålmodighed spise alt for jo det gjorde ondt meeeen ikke slent

• #19   28. jan 2015 men når det er første gang man får bøjle på så ville jeg bare dope mig og så vil jeg ligge mig til at sove eller noget

• #20   28. jan 2015 So de andre skriver, så er det bare sådan det er, men du kan i det mindste glæde dig over at du kun har fået togskinner smiley

En af mine venner har fået noget af et metalmonstrum i munden, som skal sørge for at han bider lige sammen. Det tvinger hans kæber i led hver eneste gang han lukker munden (han kan godt rykke kæberne skævt når han gaber halvt eller mere op), og jeg kan hilse og sige at det ikke er særlig fantastisk at have fire metalpinde i munden plus mekanik smiley
    så vær glad for togskinnerne - de skal nok give dig flotte tænder smiley

• #21   28. jan 2015 Tak for opmundringerne og jeg har set en model af den bøjle su beskrev det ser virkelig ubehalig ud! smiley smiley

• #23   28. jan 2015 Jeg har også de metalstænger i munden som Louise beskriver. De er slet ikke så slemme som de lyder, og jeg vil rent faktisk hellere have dem på end elastikker, da elastikker strammer hele tiden, men så snart man vender sig til stængerne gør de intet andet end at man ikke kan gabe helt uden de falder fra hinanden, og så kan man ikke presse ens kinder sammen smiley

• #24   28. jan 2015 De første par dage med bøjle levede jeg af is xD ville have levet af is og yougurth vis jeg kunne tåle det xD

• #25   28. jan 2015 Det gør jo ondt fordi det strammer i tænderne og de derved bliver tvunget til at flytte sig. Det går over efter et par dage, indtil da lad vær med at bid tænderne sammen og spis flydende ??
    Min erfaringen er at is er rigtig god mod bøjlesmerter da det køler området ??

• #26   28. jan 2015 Jeg har bøjle på og ja det gør ondt. Jeg plejer at lave makaroni og tomat sovs, ellers så bare spis en masse bløde ting. Husk det gør mindre ondt jo længere tid der går;-)

• #27   28. jan 2015 Ok jeg tror at jeg tager en skål naturel yogurt med lidt salt det smager mega godt smiley

• #28   28. jan 2015 Jeg kan sige, den gang jeg fik togskinner på, blev jeg først skåret op i ganen, og fik sat en kæde fast i en tand derinde (så i den første tid, forsvandt kæden ind i min gane, indtil tanden var trukket ud). Og det var bestemt ikke behagelig hver gang de lige fjernede et led på kæden, så den blev strammet op. + jeg fik drejet to hjørne tænder, og havde en underlig spiral ligne ting inde i munden, der altid gik i stykker, og som min tandlæge elskede at vise frem til andre tandlæger, når jeg var derinde smiley

• #29   28. jan 2015 Velkommen til helved.

Havde togskinner på i 2,5 år og havde kronisk ondt i tænderne altid og kunne kun spise meget bløde ting eller flydende. De to værdste år i mit liv

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 445
    #30   28. jan 2015 Nu er du jo heldigvis en heste-pige og vi er jo seje og kan klare det meste! Det går sagtens skal du se smiley og ja det er så nemt at sige, når man endelig er på den anden side, men hvis det hjælper dig er vi mange der har været igennem det, og ja det er trælst og det gør ondt men det holder op igen en dag, og så har du jo det smukkeste smil bagefter smiley

Op med hovedet og tør øjnene:)

Knus fra Scout der havde bøjle på i 16 år, blev fejlbehandlet, blev opereret fire gange og i dag stadig er smertepatient. Alting går, og går det ikke, så går det alligevel smiley

• #32   29. jan 2015 Calla det lyder da ikke godt smiley smiley
    Mich det forstår jeg smiley smiley
    Scout igår var jeg faktisk til ridning og min hest hjalp på smerten smiley :D
    Surpriese Remee ja det skete igår til rideundervisning smiley :)

Kommentér på:
Ømme tænder på grund af togskinner :'(

Annonce