{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.599 visninger | Oprettet:

Projektopgave "Modsætninger" HJÆÆÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej alle:-)

Har virkelig brug for jeres/din hjælp!:-)

Jeg skal have projektopgave i uge 5. Og overemnet er "Modsætninger"
Så mit dilemma er, at jeg ikke kan komme på noget underemne:-/
Så tænkte jeg jo på om i havde en fantastisk ide?:-)

Men hav lige i baghovedet at det ikke er antonymer, altså god/ond - høj/lille - glad/sur

Det må meget gerne være noget anderledes, for ved der er rigtig mange der har valgt noget inden for racismen.

Tusind tak på forhånd!:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Projektopgave "Modsætninger" HJÆÆÆLP!
  • #1   13. jan 2015 Min tanke er at det godt kunne handle om det fantastiske samarbejde mellem hest og menneske.. Evt hoesemanship.

hesten er et flugtdyr og den er planteæder. hesten er også et flokdyr.

mennesket har længe levet af at jage og spiser både kød og grøntsager.

en heste pige kan vel få akt til at handle om heste smiley

• #2   13. jan 2015 Hvad med noget religionskrig, terror og emner i den retning. Det er da i hvert fald aktuelt og meget spændende.
    Jeg har også haft om apartheid, som også er rigtig interessant. Måske kunne du også vælge militærstyre vs. frihed ligesom i nogle asiatiske lande. smiley

• #4   13. jan 2015 Hund og kat

Elektronisk og håndkræft

Pige og dreng

Danmark og USA eller Danmark og Kina

Ja jeg ved ikke om det er noget som kan bruges og om du bil kalde alle for modsætninger.

• #5   13. jan 2015 - anTonymer smiley

Men jeg tænkte faktisk også som Signe på nogle modsætninger inden for religion. Super spændende - hvis altså man interesserer sig for religion smiley

• #7   13. jan 2015 smiley

• #8   13. jan 2015 At være ambitiøs eller engang at prøve

• #9   14. jan 2015 Kønsskifte? Homoseksualitet? smiley

• #10   14. jan 2015 Men hvordan ville i lave en problemstilling ud af det?:-)

• #12   14. jan 2015 Tror bare ikke de gider at høre om heste:-)

• #13   14. jan 2015 Har selv skrevet en projektopgave om kønsskifte, men kan ikke helt huske vores problemstilling... smiley mener det var noget med "Kan man være fanget i den forkerte krop?"
    Skrev noget om hvorfor man for foretaget kønsskifte, hvordan, hvem osv.

• #15   14. jan 2015 Det helt rigtigt!:-)

Men min tanke var nu ikke at andre skulle lave den. Det var mere at, idéer kunne man ikke få for mange af:-)

• #17   14. jan 2015 Jeg havde samme overemne da jeg gik i 9. klasse, og vi valgte at skrive om kulturelle modsætninger. Det var meget spændende smiley

• #18   14. jan 2015 Ved fx Danmark/ Kina kunne det være noget i retning af:

Hvorfor er kineserne klogere end os danske
    Hvorfor er Kina så stort i forhold til Danmark
    Hvad er forskellen på skoleelever i Danmark og i Kina

• #19   14. jan 2015 Ved pige/ dreng kunne det fx være

Hvad er forskellen på piger og drenge
    Hvorfor er drenge som regel stærkere end piger
    Hvorfor bliver drenge tit højere end piger
    Hvorfor er Jobs tit kønsopdelt
    Hvad er det der gør at piger tit er mere følsomme end drenge

• #20   14. jan 2015 med horsemanship/ heste & mennesker i samarbejde

- Hvordan kan to så forskellige individer passe så godt sammen ? Her kan man fortælle lidt om hestens natur. flugtinstinktet osv.

- hvad gør heste for deres mennesker og omvendt. hvilke følelser ligger imellem en hest og dens rytter ? og er båndet mellem hest og rytter stærkere ved horsemanship end alm ridning ?

- her kunne du vise og fortælle noget om både hest og menneskes anatomi og hvordan mennesket påvirker hesten ved alm. ridning uden forbehold for hestens anatomi og at den skal bruge sig selv korrekt. og hvordan man som menneske kan bruge sig selv mere korrekt.. nogle falder feks sammen på hesten og det får konsekvenser for både hest og rytter.

som produkt kunne du lave en video, som viser hvordan hest og menneske passer sammen både psykisk (altså vise båndet mellem hest og dens ejer)
    og hvilken indvirkning rytteren/mennesket har på hesten smiley

alt i videoen er noget du skal have fortalt om og så skal du bruge videoen som opsummering, så lytterne kan se det du lige har fortalt om på en kort video smiley

Kommentér på:
Projektopgave "Modsætninger" HJÆÆÆLP!

Annonce