{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Geni indefor matematik?
  • #1   11. jan 2015 Højden kan du finde således:
    Du skal finde afstanden mellem punktet (35,0) og punktet (35,f(35). Der skal du jo sådan set bare finde ud af hvad f(35) er, og så har du højden smiley

• #2   11. jan 2015 Nr. 2 er jeg ikke helt sikker på.. Der ville jeg nok finde integralet, og så efterfølgende arealet af "det hele" (70 * h).. Så jeg ville nok sige
    A = (70*h)-integralet smiley

• #3   11. jan 2015 Amalie :): men hvordan finder man integralet? smiley

• #4   11. jan 2015 Du finder arealet under grafen. Det gøres ved at finde stamfunktioner. Hvis I ikke har arbejdet med det endnu, er det måske ikke sådan, din lærer mener, at du skal gribe opgaven an smiley

• #5   11. jan 2015 I opgave a: sætter du f(0) da du derved finder y værdien som er din højde.
    I opgave b: interegere du over området -35 og 35 for fomlen og derved kommer arealet.
    Den sidste opgave er noget med tangenthældning og vinkler, slå det op i matematikbogen, den kan jeg ikke lige på stående fod smiley

• #6   11. jan 2015 Charlotte: Hun skal da ikke tage f(0)... Så får hun i hvert fald ikke højden! Hun bliver nødt til at tage f(35) eller f(-35) smiley

• #7   14. jan 2015 Højden vil være den samme, da den streg er vandret og dermed er det nemmest at finde højden ved 0 for at kontrollere langs y aksen. smiley

• #8   14. jan 2015 Højden ved 0 er 0 smiley Da f(0) = 0
    Så det er f(-35) eller f(35) der skal bruges.

b, der skal du bruge integralet. vær dog opmærksom på, at den regner integralet under kurven, derfor skal du regne arealet af det rektangel figuren er inden for, og trække integralet fra.

c: er noget med tangentens hældning i forhold til x-aksen. Jeg kan ikke lige huske den nøjagtige måde at regne det på og jeg kan ikke nå at tænke mig nok om smiley

Kommentér på:
Geni indefor matematik?

Annonce