325 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hjælp til hestebassen Hjælp til hestebassen

Ja sorry for den dårligt forklarende overskrift men har et part spørgsmål omkring hjælp til min heste basse.

svar på dem i kan! smiley

1) hun kan simpelthen ikke stå bundet uanset hvad jeg gør hun knækker torve karabinhager osv! har prøvet at binde hende løst så den går op jeg har prøvet at binde hende i boksen har prøvet at give hende noget at spise imens har brugt min klikker når hun har stået stille mens jeg går rundt og strigler. Men efter 10 min går hun amok.

Hvad kan jeg gøre?

2) lægge sadel på hende. Det et problem hun stresser rundt i boksen og hun står ikke stille hvilket gør det svært når hun jo ikke kan bindes fast. Hun er tjekket hos dyrlæge og kiropraktor og massør men der er intet der genere hende sadlen er også tjekket og den har heller ikke noget at sige.

Igen hvad kan jeg gøre ?

3) at lægge hovedtøj på, nogen gange må jeg og andre gange løfte hun hoved helt op i loftet så jeg simpelthen ikke kan nå hende og så står hun bare der og glor. Jeg syntes virkelig ikke hun skal have lov at bestemme hvornår hun vil og hvornår hun ikke vil.

Hvad kan jeg gøre ?

4) hun stresser helt vildt når hun står i boks så ville evt rykke hende i løsdrift, men ved ikke når jeg ikke kan binde hende ved jeg ikke hvordan jeg skulle komme til at sadle hende op.

har i nogle ideer

5) når vi traver løfter hun hoved virkelig meget næsten så hendes hals rækker lige op i luften som en giraf og jeg rider meget for så blide tøjler som muligt da hun har meget fine signaler så ønsker ikke at "hive" hendes hoved ned.

men nogen ideer til hvad jeg kan gøre ?

Håber virkelig i har nogle ideer til hvad jeg kan gøre har ikke haft hende så længe og har været særligt meget i hænder før jeg overtog.

Jeg frabeder mig negative kommentarer eller kommentarer om måden jeg træner min hest tak! smiley

Men ellers modtages gode ideer med kyshånd !!!! smiley smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til hestebassen
  • #1   5. jan 2015 Hov et mere ! smiley
    Hestene kommer virkelig sent på fold og trukket virkelig tidlig ind og kan altså ikke gøre noget ved det smiley

Men hvad kan jeg gøre for hun kommer af med sin energi for folden er så mudret de ikke løber rundt så hun bruger slet ikke sin energi smiley

• #3   5. jan 2015 Tusind tusind tak !!! smiley
    hun er meget stresset og køre sig selv meget op uden grund smiley
    og at hun ikke får brugt sin energi gør det bare endnu værerer smiley

Nogen ideer til hvad jeg kan gøre mod stressen ? smiley For har ingen ide om hvad hun skulle være bange for smiley

• #4   5. jan 2015 Efter min frieser kom i løsdrift står hun nu bomstille ved opsadling, og hovedet er nede hvor jeg også kan nå det. Hun står fint bundet ved bommen og elsker nu at blive nusset og striglet. Hun er blevet så rolig.
    I boxen gyngede hun fra side til side og sparkede på næsten alt, lagde ørerne ned når jeg var i boxen, "løb" i rundkreds når hun skulle have sadel på o.s.v. absolut en stresset og utilpas hest i box. smiley
    Er sikker på du får en "ny" hest af at sætte den i løsdrift. Så skal det hele nok falde på plads lige så stille.

• #5   5. jan 2015 Lyder dejligt smiley
    snakkede nemlig med tidligere ejer i går og hun har aldrig kunne stå bundet smiley

• #6   5. jan 2015 Hvis hesten føler sig 100% tryg og tilpas kan du få den til alt, med lidt tålmodighed smiley
    Held og lykke med den smiley

• #7   5. jan 2015 tak smiley

• #8   5. jan 2015 Med sådan en hest ville jeg starte helt fra bunden.

Jeg ville først og fremmeste danne et lederskab, ikke misforstå det.
    Men på den måde at den finder sin tryghed hos dig uden og stresse, lad den få et valg til at starte med.

Jeres første problemer ligger vel nok i jeres andre problemer.

Jeg ville klart anbefale og lade den komme i en løsdrift, så den får valget om at den må stå inde eller ude.

Jeg vil tro at du får løst en stor del af dit første problem.

Hvis det var min hest eller en hest jeg skulle hjælpe med til, ville jeg helt klart finde det sted hvor at den føler sig mest tryg ved at stå og arbejde sig op ad.

Og så ville jeg ikke tænke på et slut mål, men start med små mål og have en positiv rolig stemning sammen med sådan en hest.

Med sådan en hest er det også vigtigt at man holder sin egen ro hele tiden uden og blive nevøs, irriteret eller andet.

Og så med hendes energi ville en stor del af problemet nok også blive løs af at stille hende i en løsdrift.
    Men hun lyder som en hest der har generelt er lidt til den friske side, men en hest der ikke kan tåle og have for meget i hovedet på samme tid.

Der ville jeg helt klart lave træningen om til en leg i stedet for seriøs træning hele tiden, men en leg med masser af ros og med et mål med at den skal f.eks holde sit fokus på dig det mest af tiden.

Hvis den stresser op i træningen ville jeg lave sænke hoved øvelse med den og simpelhen lære den at når den smasker er det godt.

De fleste heste begynder og slappe af når de smasker og med sænket hovedet på samme tid.

Under ridning ville jeg helt klart anbefale og starte med longe træning i gennem energi træning og evt få en træner ud og hjælpe hvis du ikke allerede har en smiley

Hvis du vil have flere råds, må du gerne skrive en privat besked smiley

Kommentér på:
Hjælp til hestebassen

Annonce