{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

HVORDAN FIK DU DIN HEST/PONY/PART {{forumTopicSubject}}

Et lille hygge indlæg her i juletiden;)
tænkte det ville være super hyggeligt at høre forskellige historier om hvordan i fik jeres hest/pony/part :O)

Jeg fik min pony Ricki(kig gerne i hans galleri) ved at vi sad og kiggede som man jo altid gør. Vi faldt over den her særtligende pony som jeg bare var forelsket i bare at ha læst så lidt om en så dejlig pony og set 4 billeder?. Dagen kom hvor jeg skulle op og prøve ham, jeg gik der fra med min nye stjerne i hovedet... Dog skal man ikke tage det første det bedste. Så vi tog jo selvfølgeli ud og prøvede en del andre men ingen som Ricki. Dagen kom hvor mig tidl pony skulle aflives og Ricki var bare for dyr men de ringede og sagde at hvis vi stadig havde intresse i ham ville de gerne sælge ham til os. Så min mor kom og spurgte mig: "Er det virkelig ham du vil have?" og mit var var : "Ja<3" Så tirsdag en 29/5-2014 kom min lille stjerne hjem. Han er det bedste dog har vi haft lidt problemer til tider men vi kæmper os tilbage nu var det klæder for C-Landsholdet i paradressuren!<3

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HVORDAN FIK DU DIN HEST/PONY/PART
  • #3   25. dec 2014 Nogle af vores bekendte havde købt Tatoo til deres datter, da hun havde set hende til åbent hus arrangement hos avler og forelsket sig i hende. Da hun var blevet sendt i tilridning spurgte de, om jeg havde lyst til at ride hende. Det kunne da ikke skade at prøve, tænkte jeg. Så vi tog til Holsted og jeg prøvede hende.

På daværende tidspunkt var jeg ikke tilhænger af de lidt kraftigere racer, så jeg var ret skeptisk - men ligeså snart jeg sad på hende, forelskede jeg mig i hende. Hun var så sød og medgørlig, selvom hun næsten lige havde fået raspet tænder, havde fået fjernet en ulvetand og var en smule øm i munden. Planen var så, at jeg skulle ride hende mere når de fik hende hjem, men det blev desværre kun til en gang.

Så er par år efter (starten og år 2014) snakkede vi sammen igen og aftalte at jeg skulle ride hende. De havde snakket om at sælge hende, men de vidste det ikke helt. Jeg kom ud og besøgte hende, hyggede med hende og forelskede mig i hende. Jeg havde snakket meget om at jeg godt kunne tænke mig at købe hende, men det var mange penge.

Vi havde aftalt at hendes ejere skulle komme og få kaffe hos os d. 3 august 2014. De var lidt forsinkede, så jeg gik en tur. Da jeg kunne høre at de kom ned af grusvejen, gik jeg tilbage og så de kørte om bagved stalden med hestetraileren. Jeg gik derhen med hjertet i halsen. Og hvad stod der i traileren? Min drømmehest. Og så løb tårerne ellers bare.

Min far have købt hende til mig bag min ryg. Han havde ellers benægtet at det kunne lade sig gøre, så han tog virkelig røven på mig - og også min mor, for den sags skyld. Det havde jeg aldrig troet han kunne finde på.

Kan stadigvæk græde bare ved at tænke på, hvor fantastisk det var!

Min gamle DV var begyndt at blive dårligere og dårligere og havde været meget syg op til, så hun måtte desværre aflives kort tid efter. Det var også aftalen, at skulle jeg have Tatoo, så måtte Vedette væk.

• #4   25. dec 2014 min hingst var jeg i Spanien for at se og blev forelsket med det samme der gik godt nok lige et pr mdr inden han kom til danmark og jeg har nu haft ham i 5½år og har ikke fortrudt det et sekund.

vores shetter var et trist tilfælde, ikke passet og med alt for lange hove da vi fik ham.
    ham vi købte ham af havde forlangt meget for ham men da vi så ham fik han besked at han kunne få meget mindre og vi tog ham med og så slap han for en anmeldelse for dyre mishandling. vi fik ham med hjem og han blev straks kørt til dyrlæge og smed for at blive bare nogen lunde igen men det tog nogen gange med smeden inden han igen kunne løbe rundt på fold.
    hans mave tarm funktion var total ødelagt og det har taget lang tid at få det på ret køl igen, vi har haft ham lidt over et år nu og han har det godt bliver passer efter alle kundstens regler og hygger sig i syn store boks om natten ogsin egen fold om dagen.
    han er begyndt at stole på os mennesker igen og det er så dejligt at se ham blomstre op igen. han er 16 år

• #5   25. dec 2014 Der er helt tilbage i 2010 hvor jeg var 10 år gammel. Det var en onsdag hvor jeg var til hold undervisning som altid. Da timen var slut spurgte min underviser Lise om jeg ikke snart skulle have egen pony. Jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle svare, også sagde hun at de havde 2 ponyer som jeg kunne kom ud og prøve om lørdagen, sagt som gjord. Hun boede/bor i Tyskland, så mig og min far kørte derud. Da vi kom kiggede jeg bare lidt på de heste der var inde på ridebanen, jeg så ikke nogen pony på en højde på 1,25-1,30 så jeg tænkte bare at de nok var igang med at sadle op og at de ville komme ind om lidt.

Så kom Lise også siger hun at denne ene er den sorte der red bagerst i hallen og den anden var den røde som lige red forbi. Og jeg tænkte bare okay. Så siger hun så at hun vil anbefale mig den sorte pony, for den er 8 år hvor imod den røde var 3,5 år og var lige tilredet. Den sorte havde startet en masse stævner og havde vundet de fleste af dem. Og den røde kunne stort set ingenting.
    Jeg havde prøvet dem begge og jeg faldt pladask på røde, efter jeg havde prøvet dem. Jeg spurgte hvad han hed, og hun sagde at han blev kaldt for Campari, men han hedder Palermo (kig gerne forbi). Også sagde jeg bare til min far at ham ville jeg have. Men min far tøvede nu ret meget, og sagde så til Lise at vi ville snakke om det.
    Meget snak blev det ikke til for min far kunne også rigtig godt lide ham. Og næste dag havde jeg en pony med navn, Palermo af Højgaarden, 3,5 år gammel, kunne ingenting, og jeg selv var kun 10 år gammel.

Vi havde en masse problemer siden vi fik ham altså vinteren 2010, og først i vinteren 2014 altså i år har vi fået nogenlunde styr på det. Jeg vil ikke skrive alt dette ned, da det er en hel roman ærlig talt, så vil i gerne vide hvad der er sket må i sende mig en pb, så fortæller jeg med glæde smiley

I dag er Palermo 8 år og bliver 9 til maj, bliver til daglig kaldt for pallemanden, ponyfisen eller bare Palermo, rider LA 5 på distriktsplan, og en rigtig nussebasse.

• #6   25. dec 2014 Min part har jeg kendt siden hun kom til verden. Hun skulle have været min nye part allerede dengang min gamle skulle på pension. Men så tog jeg til Australien, og så skete der ikke mere der.. Da jeg kom hjem fik jeg at vide at jeg stadig var MEGET velkommen til at starte hende op, og nu går jeg lidt og håber at jeg i 2015 kan købe hende smiley

• #7   25. dec 2014 Jeg overtog Fifth fra min mor smiley Jens har jeg sådan bare ' fået ', da jeg tilrider ham får min ridelære. Og her i ferien skal jeg ud og prøve en fin pony, som jeg håber jeg kan ride mit sidste ponyår på smiley

• #9   25. dec 2014 Dion "fik" jeg i konfirmationsgave i 2006.. Retter sagt, jeg fik 1/8 af ham, så det økonomisk passede med den gave min bror havde fået smiley
    Efter 8 års makkerskab, fik jeg tilbuddet om at købe et top lækkert ufødt ups'er føl, hvilket jeg pænt takkede nej til.. Men efter at have været med til fødslen, have fulgt ham hver dag i de første måneder, måtte jeg give mig hen, hvilket er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget smiley

• #10   25. dec 2014 Shaklan havde jeg kigget på i 4 år, før jeg havde råd til ham. Omkring 2007 stod han til udlån, hvor jeg dengang kiggede efter min første pony. Jeg faldt selvfølgelig for hans smukke udseende, men en 3 årig hingst og en 12 årig pige, var ikke lige det rette match. Så jeg købte en anden pony, men holdte øje med Shaklan igennem årene. Det må have været omkring 2009, hvor Shaklan kom til salg. Dengang var jeg ude og prøve ham, men jeg havde simpelthen ikke råd til 2 heste, så han blev solgt til en anden. Jeg var selvfølgelig faldet endnu mere for ham, efter selv at have prøvet ham, så jeg var SÅ ulykkelig, da jeg indså at jeg ikke havde råd. Han var bare alt hvad jeg havde forestillet mig. Han kom dog hjem igen, og i 2011 blev han så sat til salg igen. Denne gang kunne jeg have råd til 2, så efter en del år, hvor jeg havde fulgt ham, så meget som jeg kunne, kom han hjem til mig smiley Jeg har haft ham siden, og han kommer aldrig væk fra mig.

• #11   25. dec 2014 Min Zarina fik jeg på Prøve 13 December 2013 og købte hende efter 3 mrd. prøveperiode.
    Hun var lånt af en lokal hestehandler og er lige sådan en jeg hade brug for
    Hun og jeg har gennemført 2 orienterings rit og 5 distance efter køb uden så meget slinger i valsen
    Jeg glæder mig til 2015 og flere oplevelser med min Fjordmule
    VH
    Annette

profilbillede
  • #12   25. dec 2014 Lavede et opslag på Facebook at jeg søgte part, der var en der kommenterede og vi aftalte at jeg skulle komme og se/prøve den, og jeg var solgt! Nu har jeg den dejligste part!

• #13   25. dec 2014 Jeg elsker historien om, hvordan jeg fik min nuværende pony Galina, og jeg har fortalt den mange, mange gange smiley

I februar 2009 købte min mor og jeg en hoppe som jeg valgte at kalde Destiny. Jeg havde mødt hende på min venindes gård et halvt år tidligere, og jeg faldt fuldstændig for hende, på trods af at hun var tynd, svajrygget, sur og sky. Det viste sig at hun var en rumænsk slagtehest, der af ukendte årsager var havnet i Danmark.
    Vi fik handelsundersøgelse på hende, og dyrlægen sagde at hun nok skulle blive en fin ridehest med den rette træning.
    Hun kom hjem og blev hurtigt meget tryg og glad.
    1½ måned senere, d. 2. april 2009, fik vi et opkald fra ejeren af opstaldningsstedet. Hun sagde at vi skulle komme derud med det samme, for der lå altså et føl på folden. Og det var vores!
    Så vi skyndte os derud - fuldstændig i chok - og der stod det fineste lille røde hoppeføl! Vi valgte at kalde hende Galina, og hun fylder 6 år til april smiley
    Desværre stod Destiny ikke til at redde, og blev aflivet et halvt år senere. Det tog meget hårdt på mig, men det har været en fantastisk trøst at have hendes datter.

Jeg troede jeg var færdig med uventede heste der sådan dukker op ud af det blå - jeg troede faktisk jeg var færdig med overhovedet at købe nye heste. Men skæbnen ville det anderledes, for d. 3. januar får jeg en ny pony, og dét er også en ret sjov historie.

For ti år siden, i januar 2005, da jeg var bare 9 år gammel, fik jeg min allerførste pony. En smuk, smuk 4 årig welsh blanding på 127 cm., som blev kaldt for Bolden. En fantastisk lille pony som jeg havde glæden af i to år - men også havde mange kampe med. Han var alt for ung til en nybegynder som mig, og desværre red og håndterede min mor og jeg dengang vores heste som vi havde lært det på rideskolen. Vi vidste ikke bedre, og misforstod ham fuldstændig.
    I starten af 2007 solgte vi ham af flere forskellige årsager, og ville holde en pause fra heste.
    Det holdt dog ikke længe for mit vedkommende smiley
    Jeg har fulgt ham lidt her på HG, men han blev solgt videre, og jeg har ikke vidst hvor han var i mange år.
    Indtil for nogle uger siden, da min mor sad og kiggede på dba.dk, og hun pludselig så en annonce med Bolden. Og ja, nu er der kun 1½ uge til han bliver min igen smiley

profilbillede
Kommentér på:
HVORDAN FIK DU DIN HEST/PONY/PART

Annonce