{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

P-pille problemer. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg startede på p-piller d. 21 november, men har siden dag 3 haft en svag kvalme hele tiden. Det eneste jeg kan spise uden at få kvalme er toastbrød, is, slik, morgenmads produkter, frugt, få grøntsager og fastfood.
Jeg er ved at være godt træt af, at det er sådan, for det er jo ikke meget, som jeg så kan få at spise, og der er jo slet ikke særlig mange sunde ting.
Toastbrød giver ro i maven, så det spiser jeg en del af - desværre.

Har nogle af jer oplevet det samme? Jeg ved godt, at det er normalt at få kvalme i starten, men jeg synes bare, at det har stået på rigtig længe efterhånden, og jeg er på bar bund med hvad jeg lige kan gøre for at mindske kvalmen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-pille problemer.
  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #2   12. dec 2014 skift p piller.. så af sted til lægen med dig

• #3   12. dec 2014 Jeg prøver at ringe til lægen på mandag smiley

• #4   12. dec 2014 Sådan havde jeg det da jeg var gravid...:)

• #5   12. dec 2014 Jeg bruger et p plaster, og det blive jeg ikke syg af, det kan være det noget for dig.
    Det hedder Evra depotplaster.

• #7   13. dec 2014 Anne Frida: Jeg skulle ikke gerne være gravid smiley

• #8   13. dec 2014 Stutteri Fjordrider: Nej det har vi ikke brugt smiley
    Jeg ved ikke hvad for en generation piller det er. Står det på pakken et sted? Får dem der hedder Rigevidon smiley
    Jeg er efterhånden bare så træt af, at jeg ikke kan spise ordenligt mad, hvis jeg overhovedet spiser noget. En måned mere med det her kan jeg ihvertfald ikke holde ud smiley
    Jeg er lige nået til min første pause.

• #9   13. dec 2014 Jeg ville skifte, prøvede 6 forskellige før jeg fandt dem jeg har brugt nu (som så lige er gået ud af handlen så nu skal jeg igang igen -.-')..
    Med de 5 første oplevede jeg forskellige bivirkninger gennem hele måneden, nogle endda også i pause-tiden, med den sidste ikke rigtigt nogle bivirkninger, så det blev dem smiley
    (Tog mig ca 8 måneder da jeg med de første af pillerne gav det et par måneder, det gad jeg dog ikke mere efter 3 slags)..

• #10   13. dec 2014 hvad med en Pstav?

• #11   13. dec 2014 Du skal ikke skifte.. P-piller kan give dig bivirkninger i op til 6 mdr efter start - det er helt normalt.. Men hvis du skifter starter den tid så bare forfra..

Det er jeg sikker på din læge også fortæller dig hvis du ringer smiley

• #12   13. dec 2014 P-stav er udelukket. Vil ikke rigtig bruge andet end p-piller, da jeg er lidt bange for at bruge andet smiley
    Håber da ikke, at jeg kommer til at have bivirkninger i et halvt år. Det vil jeg slet ikke kunne klare. De første tre uger har været svære at komme igennem bl.a pga. min psyke, som i den grad også er blevet påvirket af det her smiley

• #13   13. dec 2014 P-piller er sprængfyldt med bivirkninger, det er helt normalt. Intet at være bange for smiley

Da jeg stoppede på mine, så blødte jeg uafbrudt i en hel måned. Lægen sagde, det var ganske normalt - den slags ting skete bare, og der er ikke så meget andet at gøre, end at leve med det, desværre smiley

• #14   13. dec 2014 Ej puha. Bløde i en hel måned! Det vil jeg slet ikke kunne holde ud smiley
    Får da mindre og mindre lyst til at tage dem nu smiley

• #15   13. dec 2014 Tag til lægen, og få nogle andre. Der findes så mange forskellige slags, måske passer dem du har fået bare ikke lige til dig.
    Det kan godt være at pillerne har bivirkninger, men man skal være opmærksom på det! det er altså ikke meningen at man skal have en masse bivirkninger..
    Du kan altid skifte til nogle andre.

Men held og lykke med det smiley

• #16   13. dec 2014 bruger selv dem der hedder MINULET. er på 20 år med dem nu. har aldrig haft en eneste bivirkning pga dem så nej der skal ikke være bivirkninger der kan være. og nogle får flere end andre. jeg ville også ringe til lægen hvis bivirkningerne er for voldsomme så kan lægen vurdere hvad slags man så skal have.

• #17   13. dec 2014 Snak med lægen, så giver han/hun dig sikkert et andet mærke.
    Og dem du får er 1 generation, dem får jeg nemlig selv smiley

• #18   13. dec 2014 Der sker INTET ved at skifte p-piller - og bivirkningerne kan være helt forskellige mellem de slags piller, der er, fordi hjælpestofferne ikke er de samme! Så du skal i hvert fald ikke være bange for at skifte, fordi du skal "starte forfra" med en anden slags.

Jeg ville, som nogle af de andre også skriver, kontakte lægen med henblik på at få nogle andre.
    Jeg startede ud med Minulet, hvor jeg tog omkring 5 kg på i løbet af ret kort tid, hvorefter jeg kontaktede min læge og sagde, at de ikke fungerede for mig. Så prøvede jeg nogle andre, som jeg også har nu, som jeg slet ikke har oplevet bivirkninger ved.
    - Men uanset hvad, er det vigtigt, at du kontakter lægen og fortæller om dine bivirkninger, det er helt sikkert en viden, som de vil sætte pris på - uanset om de mener, de kan gøre noget eller ej, så er det vigtigt at informere dem om det, du oplever smiley

• #19   13. dec 2014 Jeg har forsøgt mig med P-piller 2 gang nu.. Begge gange var med forskellige mærker. Desværre kan jeg slet ikke tåle nogle af de stoffer der er i P-pillerne så første gang jeg tog dem var inden jeg tog til USA med mine forældre og det ente med at jeg var nød til at stoppe med at tage dem mens vi var afsted. Jeg havde det virkelig ikke godt og kunne slet ikke spise. Jeg kunne være nok så sulten men vær gang jeg så ville tage en bid var jeg ved at kaste det hele op igen.. Var nød til at storme ud af en hooters en aften fordi det bare var for meget.. Så det stoppede jeg så med.. Anden gang nåde jeg tage tage en pille om aftenen inden jeg gik i seng. Da jeg så vågnede så jeg og kastede op i fem timer.. Så det droppede jeg.. Nu har jeg så spiral efter at havde forsøgt mig med minipiller så jeg var sikker så jeg kunne tåle den inden jeg fik den op smiley spiralen er jeg mega glad for!
    Men ja snak med din læge. Ellers kan du jo prøve minipiller hvis ikke du har lyst til anden end pille form. De er meget mildere for kroppen og man for det meget sjældent skidt af dem smiley

• #20   13. dec 2014 Jeg har brugt p stav 2 gange nu og skal helt klart have en igen. Jeg har aldrig haft det så godt som sa jeg havde p stav. Jeg havde menstruation 1 gang om året og for mig var det den bedste løsning da jeg har endometriose ( væv fra livmoderen sidder andre steder end hvor det skal og når man har menstruation bløder dette væv os dvs at man kan bløde inde i bughulen hvilket er meget smertefuldt). Så overvej da andre løsninger end bare p piller, da der er rigtige mange alternativer

• #21   13. dec 2014 Andre løsninger end piller er desværre udelukket smiley

Kommentér på:
P-pille problemer.

Annonce