905 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Kan jeg tillade mig det (arbejde) Kan jeg tillade mig det (arbejde)

Hej håber i kan hjælpe mig.

Jeg står i den situation, at jeg ska til min morfars 80 års fødseldag + de holder julefrokost for hele fam. (fra min mor side) den samme dag, men nu har jeg så fået en vagt den dag (på lørdag d. 13 fra 9-17).
Hvilket passer så dårligt, vi udfylder en plan hver måned hvor vi sætter krydser de dage vi kan (jeg er på deltid)
Jeg er 100% på jeg ik sat et kryds d. 13 da jeg ska køre min mor, bror og jeg selv ska med her på lørdag.

Jeg er så prøvet at få taget min vagt, men ingen kan åbenbart.
Hvilket er mere surt.

Spørgsmålet er kan jeg sende en sms til min chef og høre om jeg kan få en anden vagt istedet, da jeg ska dette.
Jeg var nemlig helt sikker på jeg ik havde sat et kryds på d. 13 dec.
Og jeg ved min morfar ville blive ret ked af det, hvis jeg ik kom.
Da han er oppe i alderen og er syg, så han har ik det vilde tilbage.
Og jeg er en rigtig morfar's pige, så jeg ville blive rigtig ked af det hvis jeg ik kom og så ham, da jeg i forvejen ik ser ham så tit da han bor på Fyn og jeg på Sjælland.

Så hva er jeres mening, kan jeg høre min chef om det?
Har i evt et godt udkast jeg kan sende til ham.

Jeg vil helst gerne være en god medarbejder, derfor jeg har prøvet at bytte og få den taget, men det var der ik nogen der kunne smiley

Håber i kan hjælpe hurtigt da jeg ska sende den idag og gerne så hurtigt, som muligt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan jeg tillade mig det (arbejde)
  • #2   12. dec 2014 selvfølgelig kan du spørge din chef. det er ikke sikkert at du får ja, men du kan da prøve. har du gjort klart for dine kolegaer hvorfor du gerne vil bytte? de fleste vil nok forstå hvis du gerne vil til dine bedstefars fødselsdag hvis han måske ikke har så mange år tilbage.

• #3   12. dec 2014 Ja jeg har skrevet det er 80 års fødseldag på Fyn så har forklaret det uden for meget.

Tænker bare mere hva jeg kan skrive.

Har skrevet til alle dem der ik har svaret på mit opslag i vores arbejdsgruppe, og som ik ska på arbejde samme dag .
    Så synes jeg har prøvet hva jeg kunne, mht til at bytte den væk, eller få den taget af en anden.

Jeg har bare ik været ansat så lang tid derfor jeg tænker om jeg kan tillade mig det? smiley

Nogen foreslag til hva jeg ska skrive da jeg virkelig ik er særlig god til dette, så det ville være en stor hjælp

• #4   12. dec 2014
    Des før du kontakter din chef, des større chance er der for at du kan få din vagt byttet. Det er bare med at få det gjort smiley

• #5   12. dec 2014 Line: Mere hva jeg ska skrive uden det lyder dumt og forkert, også her jeg mangler hjælp.

Tror ligemeget hva den nok højst sandsynligt ikk bliver byttet, da jeg har skrevet rundt osv.
    Men mere om jeg så kan få fri eller tage en ekstra vagt istedet for den eller lign

• #6   12. dec 2014 Er det i morgen? Så er det nok lidt for sent til, at din chef rigtig kan gøre noget smiley

• #7   12. dec 2014
    Eftersom ændringer i arbejdsplanen skal varsels mindst 3-4 uger før mener jeg, så kan du godt tillade dig og sige du ikke kan hvis det er sket for to uger siden.

• #8   12. dec 2014 Ville aldrig sms til min chef.. Ring, til ham/hende og snak med dem, og fortæl <t du skal dette her, og du har gjort dit bedste..
    Så kan du kun håbe på det bedste.. Men ville også sige det var sent at komme i tanke om du ikke kan imorgen.. (-:

• #9   12. dec 2014
    Når jeg skriver kontakter går jeg ud fra at du ringer, det er ikke smart at sms'e til sin chef smiley Man skal ALTID ringe eller møde op når man skal snakke om sådan noget smiley Så viser du også at det betyder noget/meget for dig.

• #10   12. dec 2014 I stedet for at skrive til dine kollegaer, så prøv at ringe i stedet. Så får du et meget klarere svar, og det er desuden sværere at sige nej når man snakker sammen.

• #11   12. dec 2014 Jeg ville ringe, ikke skrive en SMS. Men ja, du kan bestemt godt tillade dig lige at ringe og forklarer situationen - mon ikke du er heldig og din chef er forstående? smiley

• #13   12. dec 2014 Jeg kan ikk ringe nu til ham, men hva ska jeg mere præcis skrive

• #16   12. dec 2014 Jeg synes godt nok du er alt alt alt for sent ude. Det er jo imorgen?! Og du har stadig ikke fundet en løsning? Du må da have vidst at der var et problem i et stykke tid..

Nå, jeg synes ikke du kan tillade dig at sende en sms. Man ringer eller tager snakken personligt med chefen - men altså i langt bedre tid end du er nu.

• #17   12. dec 2014 Som jeg forstår det har hun først lige fået vagten nu, og derfor ikke har kunnet sige, at den dag kan hun ikke?

• #18   13. dec 2014 Selvf skal du til fødselsdagen - sig til din chef du ikke kan. Hurtigst muligt

• #19   13. dec 2014 Til alle jeg vidste først jeg havde vagten et par dage før jeg fik den.
    Jeg havde gjordt alt inden synes jeg også lige hørt de sidste jeg havde glemt, igår men ingen kunne.
    Skrev til mig chef, og jeg har fået fri til det idag og er til fødselsdag, så tak til jer der sagde jeg bare skulle skrive, min morfar er rigtig glad for jeg kom, da jeg er morfars pige og ik ser ham så tit mere.
    Også var resten af fam fra Fyn, Jylland og London da også savnet, da vi kun mødes fast ca 2 gange om året, og dette var den ene smiley

• #20   13. dec 2014 Dejligt at det lykkedes!

Kommentér på:
Kan jeg tillade mig det (arbejde)

Annonce