{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.427 visninger | Oprettet:

SSO - Historie emne. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg'er smiley
Jeg ligger her og kan ikke sove da jeg er så meget i tvivl om hvad jeg skal vælge af emne til min sso. Jeg ved at jeg vil arbejde inden for historie.
Så overvejede jeg at skrive om Romanov familien .. men ved ikke om jeg kan få det til at fylde nok ..

Så har brug for en masse gode emner indenfor historie.. Hvad skrev i selv om? smiley

På forhånd mange gange tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SSO - Historie emne.
  • #1   12. dec 2014 Jeg ville nok skrive om byudviklingen og urbanisering. Eller tage en lidt sjov vinkel på trafik historien, faktisk blev hesten forbudt i bybilledet fordi den svinede mere end bilen - dengang så de ikke bilen som forurening smiley

• #2   12. dec 2014 ej skal du kun vælge et fag vi SKAL vælge 2 fag !! smiley

og det skal være fra vores studeretning (2.g) Så jeg skal vælge mellem Spansk A, Drama B, Engelsk A

Så jeg har valgt drama og engelsk og skal skrive om shakespear smiley

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 445
    #3   12. dec 2014 Det er fordi du skriver Sro/srp og hun skriver sso smiley Du må gerne vælge flere fag til sso, men det er ikke et krav ligesom der er til SRO/srp smiley

Ts: Historie kan jo være så mange ting - prøv at tænke i problemstillinger frem for i områder. Din opgave skal jo netop behandle et problem, og jeg synes ofte at de opgaver, der bygger på områder let bliver for redegørende, og karakteren så også derefter.
    Held og lykke med din opgave smiley

• #4   12. dec 2014 Jeg har lige afleveret min SSO i historie og biologi om Darwins evolutions teori. I historie delen havde jeg en masse om debatterne der kom efterfølgende, især de religiøse og derudover skulle jeg svare på hvad socialdarwinisme er, super spændende smiley

• #5   12. dec 2014 Aghh blander rundt i dem! smiley

• #6   12. dec 2014 Jeg sidder og skriver om Palæstina-konflikten pt, vi fik udleveret vores problemformulering i dag. Og har allerede skrevet to sider. Vælg noget du undrer dig over og kunne tænke dig at afsætte en hel uge til at fordybe dig i. Et emne som du altid har spekuleret over og gerne vil vide en masse om.

Det værste du kan gøre ved SSO er at skrive om noget du syntes lød dødsygt i timen. Jeg overvejede kraftigt at skrive om hestens historie faktisk, men under Palæstinakonflikten kan jeg skrive om religion også, så det er super spændende.

• #7   12. dec 2014 Jeg har ikke skrevet SSO, men DHO, hvor jeg også skrev i historie.

Jeg skrev om kvindekampen og kvindefrigørelsen. :o)

• #8   12. dec 2014 Har skrevet historie opgave om Suffragetterne ( De engelske kvinder der kæmpede for stemmeret i UK til kvinder.)

Det med kvinders kamp for stemmeret, ville du sagtens kunne fylde en SSO med..
    Suffragetterne i England var sgu nogle seriøst autonome udgaver af de Desperate Husmødre smiley

Kommentér på:
SSO - Historie emne.

Annonce