734 visninger
|
Oprettet:
Til dem med erfaring i hesteklippere {{forumTopicSubject}}
Jeg har aldrig ejet en klippet, og derfor stiller jeg, et måske, dumt spørgsmål.
Jeg fandt denne ubrugte hundeklipper derhjemme.
Tror I, at den ville kunne bruges til et genklip af en hest, så vi snakker rimelig kort pels?? Har som sagt ikke kendskab til de forskellige klippere, men hvis den kan bruges, behøver jeg ikke ofre penge på en helt ny Min hest er som sagt rimelig kortpelset, men langpelset nok om vinteren til at svede tran fordi hun er ret hysterisk...
Det er denne klipper, jeg taler om:
http://www.petdreams.dk/tradlos-hundetrimmer-moser-arco-1854.html#
maj 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 167
dec 2008
Følger: 14 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 58 Svar: 195
nov 2004
Følger: 165 Følgere: 286 Heste: 7 Emner: 151 Svar: 1.349
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 46 Heste: 2 Svar: 213
De er ikke lige så kraftige som en alm klipper til hest, hvilket gør at de ikke er lige så hurtige, hvilket resultere i at din hest vil skulle stå i længere tid. Kan godt være du har en meget tålmodig hest, men alle heste kan blive træt over en længere periode, hvilket ikke giver en god oplevelse for hesten.
Dernæst er det rigtig surt at begynde, hvis den ikke kan klippe hesten færdig.
Også ved jeg ikke hvor varm den bliver, jo hurtigere den bliver varm, jo længere tid går der før den er klippet færdig.
Det gode ved en hunde klipper er dog at man kan bruge den til de "svære" steder på hesten.
Klipper selv, men ikke for at tale bedre omkring en der har en klipper til formålet, men ville helt klart vælge en hesteklipper hvis min hest skulle klippes.
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.229
Typisk bruger men an heste/får/kreatur klipper (mest hest self.) til heste. Disse er til store dyr, og derfor er skærene bredere, på den måde kommer du hurtigere igennem. En hunde klipper er meget lille i forhold til, og der vil derfor tage lang tid. Men flere bruger ud over hesteklipperen en hunde klipper til hoved, ben og andre lidt svære områder.
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 679
nov 2018
Følger: 1 Svar: 3
Til dem med erfaring i hesteklippere