Folks modsatte holdninger... {{forumTopicSubject}}
Hej Hg.
Hvor ofte møder I mennesker der er stik modsat af Jer ift. ting omkring hesten..og hvordan reagerer I/de?
I dag går jeg rundt på banen og lader Tindur undersøge tingene så det hele ikke er farlig. I mens rider der en anden. Hun spørger mig så om Tindur går med dækken. Nej siger jeg, det gør han ikke. Nå ok siger hun, så det har I ikke begyndt på endnu Nej siger jeg og det har jeg hellere ikke tænkt mig. Dette syntes hun var underligt ift. ridning, våd hest osv hvor jeg så siger at det er jo ikke et problem med at ride selv om hesten er våd så længe den ikke er beskidt Det svarer hun så ikke rigtig på... Er de fleste omkring Jer af samme støbning som Jer selv?
Mvh TT
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.095
den eneste store debat vi har som vi har haft i et par år nu og hvor vi virkeig ikke kan blive enige er nok om Nikita (min pony) skal have lang eller kort man :D
ellers er der småting som man efter en lille forklaring for det meste kan se logikken i
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.004
Men jo, jeg møder da indimellem mennesker som ikke har samme holdning som mig. Heldigvis, for hurra for mangfoldigheden
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Næ folk har forskellige holdninger omkring mig, men jeg diskutere det ikke medmindre emnet kommer op af sig selv eller folk spørger - det har jeg ikke oplevet, andet end Fleur grovfoder forbrug men har ikke oplevet andet end at folk bare er nysgerrige.
Kan sagtens have en snak med folk og hører dem fortælle om deres oplevelse med en hest selvom jeg ikke er enig i måden man håndterede det på eller hvad de siger. Generelt siger jeg ikke rigtigt noget til folk medmindre de selv spørger :o)
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
Men det bliver nu engang hende der får det sidste ord. Hun betaler for hestene, så der er ikke så meget at gøre der
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Vi har haft delte meninger omkring grimer eller ej i boksen. Løsningen blev så, at min står uden grime, fordi jeg har det bedst med det, og de andre står med, fordi at deres ejere ønsker det. God løsning for alle.
Ellers er det mest omkring den generelle opdragelse, hvor jeg møder folk med andre meninger. Jeg går meget op i, at skal jeg håndtere andres heste (og skal andre håndtere min) så skal den være opdraget ordenlig på, og ikke danse til/fra fold, så man bliver slæbt af sted. Der har jeg ofte mødt folk, der ikke ser noget problem i det, og derfor ikke opdrager deres heste på samme måde som jeg foretrækker det. Så selvfølgelig også den klassiske med hensyn til at straffe hesten. Jeg slår ikke til min hest - aldrig, og det kan nogen have svært ved at forstå, ligesom jeg har svært ved at forstå (og acceptere) det modsatte.
maj 2013
Følger: 114 Følgere: 249 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 614
Var mildt sagt, pænt chokeret. Men nej jeg sagde ikke min mening, da jeg ikke øsnker at blive uvenner med nogen i stalden. Hvis jeg ser noget, som dette hun fortalte om vil jeg ikke kunne lade være med at bryde ind med det samme. Men det er heldigvis ikke sket
Da jeg kom i stalden for 2 mdr siden, var der også megen undren til hende med shetlandsponyen. "Hvad bruger du den til?" "du mangler da en ridehest!" "hvad rider du på den?" (jeg rider ham ikke..) og også en der virkeligt syntes jeg mangler en ridehest, hun har ihvertfald forsøgt at sælge mig en 3 gange ;D
Så nej, jeg er ikke omgivet af folk med de samme meninger som mig, overhovedet. Men det gør nu ikke det store, bare man aceptere hinanden og ikke prøver at sætte sin mening ind alle steder
okt 2012
Følger: 38 Følgere: 33 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 349
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Dog arbejder jeg pt. i en stald i Wales og her er vi absolut ikke enige om tingene, vi er faktisk så uenige så jeg skal hjem igen, jeg bruger ualmindelig meget tid på at gå og bande og svovle i mig selv, samt vræle løs i afmagt fordi jeg simpelthen syntes det hele er så ekstrem uretfærdig overfor de her kære dyr.
Jeg har forklaret dem hvordan jeg har det, at det er svært for mig, og at de ikke for mig til at behandle de her dyr på disse måder (eks. sparke og slå) De syntes jeg er fjollet, de griner af mig og fortæller til deres venner om hvor fjollet jeg er. Slår man ikke de her heste så slå de altså en ihjel, så du bliver nød til at slå dem.....
Nej her er vi ikke enige, de gør grin med mig, at jeg er for blød og jeg vræler løs fordi jeg mener de mere eller mindre forskruet i hovedet ang. deres måde at holde dyr på.
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Ingen af os rider på samme måde, og vi opnår resultater på hver vores måde, men vi accepterer vores forskelligheder. Jeg har aldrig nogensinde dernede oplevet, at jeg har været stødt - eller at andre har været stødte - over træningen og håndteringen på stedet. Jeg er glad for, at vi kun er 4 dernede!
Jeg har dog stået opstaldet et andet sted, og der var alle vidt forskellige. Der så jeg sommetider ting, jeg ikke ville se, og der var nogle, som mente, at mine metoder var "alternative" og dumme. At jeg er for blid og ikke konsekvent nok. Men de mente også alle sammen, at jeg havde den roligste 4 års de nogensinde havde set - så træningen bærer vel frugt? ;o)
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 360
Ellers er de fleste af os overordnet enige i min stald, nogen rider meget anderledes i forhold til andre men vi diskuterer det ikke indbyrdes medmindre det lige kommer op og vi er så vokse mennesker der debattere frem for at skændes ;). Dog har der været en enkelt gang jeg har følt jeg har måtte forsvare min ridning og min omgang med min hest da nogen mente jeg ikke red ham nok og jeg ligesom skulle agumentere for at det ikke var det vigtigste for mig:(
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Min ridelærer er rigtig god og respekterer da også, at der er ting jeg ikke vil. Hun har da forstået - nu efter 7 år - at jeg aldrig kommer til at have sporer på, og sådan er det altså.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Men det var også der jeg bestemte mig for, at jamen så skal jeg ikke ud og starte stævner, så bliver jeg da bare skovtursrytter i stedet for! Kan nemlig ikke lide at springe. Gad godt prøve distance, men det er ikke muligt hvor jeg bor
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
Har kun en gang oplevet en kritiserede mig for at rykke hestens hovedet op fra græsset fordi at vis den er sulten skal den have lov og spise
Folks modsatte holdninger...