25. jun 2008 Følger: 278 Følgere: 889 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.112
TOWS- analyse.(Afsætning) TOWS- analyse.(Afsætning)
Hej kloge afsætningsfolk!
Jeg sidder lige nu og kæmper med en træls aflevering som jeg skal aflevere på søndag, og da jeg har en stram weekend vil jeg gerne være færdig med min aflevering nu ..
Jeg har lige udarbejdet en SWOT analyse, men er gået i stå ved anden sidste opgave, da der står "Udarbejd på baggrund af SWOT-analysen en TOWS-analyse"
Jeg ved godt jeg skal smække stærke sider og muligheder og trusler og alt det sammen, men jeg forstår ikke hvordan jeg sætter det op i word, eller hvad jeg skal skrive...
Hjæææælp
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.217
Jeg synes personligt at Trojka forklarer og illustrere TOWS-analysen ganske fornuftigt
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 889 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.112
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.217
Du kan stille den op sådan, den er ganske nem at overskue og du behøver ikke have 10.000 dokumenter åben for at huske hvad du har skrevet i din SWOT
Når du så går i gang, så skal du egentlig bare kombinere SO, WO, ST og WT.
I dem med S, skal du egentlig bare se hvordan virksomhedens styrker kan bruges bedst i forhold til både O og T. Altså hvis virksomheden f.eks. er helt vildt gode til webdesign, så kan en SO f.eks. være at virksomheden kan udnytte deres webdesign skills i forbindelse med den stigende globalisering og brug af internettet.
Altså helt bogstaveligt, se hvordan du kan bruge S/W i forhold til O/T. Da vi gennemgik den, fik vi at vide at vi bare skulle skrive alt ned der faldt os ind
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 889 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.112
TOWS- analyse.(Afsætning)