{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Loppefrøskaller {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg går overvejer at give min pony loppefrøskaller som forebyggelse af sandkolik, men jeg har nogle spørgsmål vedr. At fodre med loppefrøskaller.

Mine spørgsmål er!
- hvor køber i jeres henne til de billigste penge?
- er der nogle ulemper ved at fodre med loppefrøskaller? Tror ikke min pony har fået det før!
- hvor meget skal hesten have om dagen? Altså blandet i det almindelige foder.

Tak på forhånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loppefrøskaller
  • #1   5. nov 2014 ja blander det i alm foder med mindre end det er vådt foder. hvor meget plejer at stå på bøtten jeg køber mit i land og fritid

• #2   5. nov 2014 Tak for svar. Hvad giver du for en spand fra land og fritid? smiley

• #3   5. nov 2014 Jeg køber det også hos rideustyrsforretninger... kan faktisk ikke huske hvad jeg giver, men det jeg købte var langt billigere end det til mennesker for ex.

du blander det i foderet og der står på pakken hvor meget du skal bruge. Det er dog ikke alle heste som gider spise dem... HUSK ADGANG til vand, da de ellers kan virke dehydrerende!

og så skal du huske at have skallerne til at stå tørt ellers suger de bare fugten og bliver hurtigt dårlige.

• #4   5. nov 2014 .... Det virkede rigtig godt på min pony, som ellers har døjet med sandkolik en del.

Især hvis du supplere med mash blandet op i varmt vand smiley

• #5   5. nov 2014 jeg giver 378 kr tror jeg, men er ike sikker

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
    #6   5. nov 2014 Min ville ikke spise det jeg har løst det ved at købe en god Müsli og blande loppefrøskaller med en håndfuld müsli lige inden han får det hælder jeg 1/4 dl vand på så spiser han det ellers sortere han det fra men husk kun vand lige inden han går til foderet ellers bliver det noget slimet snask smiley

• #7   5. nov 2014 Tusind tak for hjælpen smiley

• #8   5. nov 2014 men hvorfor ikke undersøge om den nu også har masser af sand i sig.. Det kan man selv gøre. Opløs en pære i en hvid plastspand med vand, eller i en plastpose, og lad det stå. Vi lader det gerne stå til dage efter. Så bundfalder sandet. Vi bruger gerne en spand og hælder vandet væk med forsigtighed og så ligger sandet tilbage, og derefter får de først loppefrøskaller

• #9   5. nov 2014 Jeg køber loppefrøskaller fra Blue Hors med sød smag. De koster ca 400 kr. Min kan ikke lide dem, hvis jeg ikke blander det op med müsli. Der står som regel på pakken (på blue hors) hvor meget de skal have. Husk ikke at blande det op i noget vådt. smiley

• #10   5. nov 2014 jeg har købt en stor spand i land og fritid til 220-250 kr.(mener det var på tilbud) men eller køber jeg det i miljøfoder(pris kan jeg ikke huske)

det står på bøtten hvor meget de skal have.

jeg blander mit i lucerne også er det væk med det samme næsten.

jeg har hørt fra mange at det må ikke blive vådt, så vil det nemlig ikke virke, jeg kommer det aldrig i mash eller andet vådt.

min gamle hest som ikke ville rører pulver i alle slags(undtagen e vitamin) fik det spist til dagen efter ved at blande det i lucernen.

• #11   5. nov 2014 Viking Sand-Ud..:-)

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
    #12   5. nov 2014 Ja du kan lave en sandprøve min den ene havde faktisk en del

Kommentér på:
Loppefrøskaller

Annonce