{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Selvstuderende HF {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg går på 2. HF og er bare rigtig træt af at gå i skole (længere forklaring), og kom så i tanke om selvstudie kunne være en idé.

Er der nogle af jer der går eller har gået på selvstudie, som har nogle erfaringer med det?

Fordelene ved at læse selvstudie, er jeg selv kan bestemme hvordan jeg bruger min tid (læser/arbejder bedst om aftenen fx, arbejder bedst alene hvor jeg kan sidde og norkle med tingene) - jeg er ikke afhængig af køresygepiller, har en time frem og tilbage fra skole, jeg har brug for at være alene - god mulighed her.

Problemerne kan så være, om jeg kan forstå tingene ordentlig uden lærer og forklaringer? Hvad hvis jeg ikke forstår nogle ting, er det så bare øv bøv?

Jeg stræber ikke efter 12-taller, jeg skal bare bestå.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvstuderende HF
  • #1   3. nov 2014 følger smiley

• #2   3. nov 2014 Jeg har en veninder der tager HF selvstudie, fra korea af.
    Hun kan godt lide friheden, men det er lidt svært engang imellem at tage sig sammen og få sat sig ned og lavet lektier.
    men alt i alt er hun glad for det smiley

• #3   3. nov 2014 Ved du om hun har nogle problemer i forhold til hvis man ikke helt forstår sine lektier? Kan hun få hjælp eller andet? smiley

• #5   3. nov 2014 Smart smiley

• #6   3. nov 2014 hun kan e-maile til skolen og få hjælp. Men det er lidt svært at få hjælp når hun jo sidder dernede smiley

• #7   3. nov 2014 Okay smiley

• #8   3. nov 2014 Hvad med pensum osv? Får de af vide hvad de skal have læst inden eksamen osv, eller er det noget de selv skal finde ud af?

• #9   3. nov 2014 Jeg har taget HF fag på e-learning, her skal man aflevere en opgave om ugen og det er den som gælder for ens undervisning. Pt er jeg igang med at tage bioanalytiker uddannelsen på e-learning hvor jeg dog er på skolen 1-3 gange om ugen. Jeg er rigtig glad for e-learning fordi jeg selv kan tilrettelægge min studie dage smiley

• #10   3. nov 2014 Kan du forklare lidt nærmere om e-learning? smiley hvordan det foregår?

• #11   3. nov 2014 På HF, havde vi hver uge x-antal sider der skulle læses også skulle der laves en aflevering omkring det emne. I de fag jeg tog havde læren udarbejde spørgsmål som der skulle svares på. Men man skulle så også aflevere sine opgaver, en misset galt som en hel uges fravær og ved 3 missede så blev man smidt af holdet.
    På min nuværende studie er det lidt anderledes, her har vi hver dag "undervisning" i form af uploadede PowerPoints som vi gennemgår der hjemme.

Men det gode ved e-learning er at man bliver fuldt lidt mere op på end ved rigtig selvstudie smiley Men de fleste VUC tilbyder e-learning fag, så prøv at snak med en studievejleder på den nærmeste VUC smiley

• #12   3. nov 2014 Tak for svar smiley

Vil helst ikke skulle droppe ud for det sidste halve år, for at starte forfra igen, så jeg skal lige ha hørt om muligheden for at jeg resten af skoleåret kan blive selvstuderende. Det ville hjælpe utrolig meget.

• #13   4. nov 2014 Jeg læser et par fag op på selvstudie, vi har et fuldt pensum som vi skal igennem, med afleveringer, dog ikke nødvendigvis hver uge, det kommer an på faget og længden, hvoraf nogle er mundtlige, samt i nogle fag laboratoriekurser. Vores lærere har faste træffetider hvor man kan bestille en tid til enten at ringe til dem eller møde op personligt. Derudover kan man altid sende dem en mail, som de svarer på hurtigst muligt. Jeg synes det fungerer rigtig fint smiley

Jeg har lige været på laboratoriekursus med 2 der havde gået på HF med fremmøde sidste år, og nu var skiftet til fjernstudie. Det var der ikke noget problem i.

Mine fag har jeg taget ved VUC Syd, hvis du kigger på VUC.nu, så kan du læse mere om deres fjernundervisning, og også finde kontaktoplysninger til deres studievejledere, som kan hjælpe dig i forhold til hvordan du kan skifte over bedst muligt. Jeg ved der også findes andre der tilbyder fjernundervisning, men nu kan se du bor i Sønderjylland, hvor jeg også bor, så jeg tænker det nok er oplagt smiley

Held og lykke med det smiley

• #14   4. nov 2014 Man kan normalt godt hoppe fra alm undervisning og over på e-learning, det er jo samme pensum som man har smiley

Kommentér på:
Selvstuderende HF

Annonce