861 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

købe spejlrefleks - erfaringer? :) købe spejlrefleks - erfaringer? :)

Da mit kamera kom til at tage nogen billeder i regnvejr (dumt gjort, know it) og er derfor gået i stykker smiley

Derfor vil jeg gerne købe et nyt kamera snarest muligt, og vil gerne have jeres erfaringer med køb af kamera smiley
Både til selve kamera og gode objektiver smiley

Det skal primært bruges bruges til hestebilleder og andre dyrebilleder og så en masse andre billeder også smiley

Så, har i nogen erfaringer med hvilket kamera der ville være godt? smiley

- K smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  købe spejlrefleks - erfaringer? :)
  • #1   25. okt 2014 Min onkel har lige købt nyt, og jeg er forelsket! smiley Et canon eos 6D til 12.000 og et objektiv til 14.000 smiley
    Det må nok blive i drømmene, giver ikke så mange penge for noget, som alligevel bliver lidt beskidt, når man står i ridehus og tager billeder.

Jeg er ellers til canon,model er jo så lidt op til, hvad man vil have det skal kunne.

Men prøv evt at gå ned i en butik, og hav de forskellige i hånden, og mærk dig frem, og spørg til råds smiley

• #2   25. okt 2014 Josefine - min far arbejder i sådan en butik og det er også der jeg skal købe det - jeg ville bare høre hvad i har for ikke at skulle stå og prøve 117 modeller igennem med forskellige objektiver osv.. smiley

• #3   25. okt 2014 Dette billede er taget med mit Canon EOS 1000D med et objektiv jeg umiddelbart vil skyde på er 50-200mm eller noget i den stil. Kan lige tjekke det senere smiley Jeg synes det fungerer fremragende i solskin hvor billederne kan blive gode og skarpe, men jeg vil ikke umiddelbart anbefale 1000D-modellen, da jeg uanset indstilling ikke synes billederne bliver gode hvis det er en smule mørkt.

Jeg synes jeg har hørt flere, der er meget tilfredse med Canon EOS 600D. Ellers er Nikon også super gode. Men prøv at kigge ind hos din nærmeste fotoforretning (jeg købte mit i Japan-photo), de kan guide dig godt igennem smiley

profilbillede
  • #4   25. okt 2014 Jeg har et 1100D, og var rigtig glad for det de første år, men savner lidt mere nu. Men har nu fået okay kommentarer om billeder, der er taget i ridehus.
    Ellers er det nu bedst i solskin smiley
    Jeg har standart objektiv 18 - 55 og 55 - 200. Vil dog anbefale 18 - 200 i stedet, især til heste.

• #5   25. okt 2014
    Alle spejlreflekskamerarer er gode. Om de tager gode billeder kommer an på fotografen bag det.

Så kan man så få dyrere kameraere der gør man har flere muligheder for at indstille, samt man kan købe objektiver til der gør mulighederne bedre også.

Men alle er gode, ingen er dårlige - det handler om fotografen.

• #6   25. okt 2014 Krikken - ja tak det ved jeg godt smiley Men jeg søger nu også erfaringer fra jer, ikke en der siger at alle spejlrefleks kameraer er gode smiley
    Jeg ved at mange herinde tager hestebilleder og har forskellige kameraer som tager forskellige billeder og har forskellige indstillinger som man kan bruge - derfor søger jeg de erfaringer folk har med de forskellige modeller smiley

• #7   25. okt 2014
    De er egentligt jævnt ens de indstillinger kameraerne har. Det eneste er fx at des dyrere kamera - des højere ISO kan du sætte det på.

Men nej, ingen er decideret bedre til hestebilleder det kommer an på hvordan kameraet indstilles - så det med at fremhæve en specefik model synes jeg er misvisende.

• #8   25. okt 2014 jeg søger stadig erfaringer fra folk herinde, også selvom du siger at der ikke er nogen forskel, søger jeg stadig forskelige erfaringer smiley

• #9   25. okt 2014 Jeg har et Pentax K500, som jeg egentlig.. I starten var virkelig glad for! Det er jeg stadig, er bare begyndt at finde nogle mangler på det, efter jeg er begyndt at undersøge det og har snakket med flere professionelle fotografer og sådan. Men det tager nogle gode billeder, og er let at finde rundt i. Nu ved jeg ikke hvad du er vant til mht. indstillinger og sådan, men det er et godt amatør-kamera. Men som mange andre kameraer, tager det bedst billeder udendørs i naturligt lys - dog er det vildt godt til at optage indenfor, det er godt til at opfange det lys som nu er til stede :)))

• #10   25. okt 2014 Team - jeg er selv vant til canon 500D smiley

• #11   26. okt 2014 Jeg har et Canon eos 1100D med standardlinsen (18-55mm) smiley
    Synes det tager virkelig gode billeder, dog kan det slet ikke fokusere på videoer indendørs smiley
    Men min far har taget dette billede med det smiley

profilbillede
  • #12   26. okt 2014 Jeg vil anbefale et Canon EOS60D. Elsker mit, helt klart noget jeg kommer til at bruge rigtig meget! Har haft det i snart 2 år og har ikke været utilfreds smiley
    Billedet er taget med et Canon EOS 60D og et sigma 70-300. Billedet er mobil kvalitet, da jeg skriver over mobilen smiley

Ellers vil jeg anbefale at købe et kit sæt som består af Canon EOS 600D + Canon EF-s 18-55 + Canon EF-s 55-250 IS STM.
    Det er helt sikkert noget der fungere!
    Vil ikke anbefale et Canon EOS 1100D. Det fungere fint men det er meget nybegynder venligt, så hvis du allerede kender til kameraer er det en smule tid spildt. ISOen kan nemt blive grynet og du har ikke så mange niveauer at lege med. Hvis det skulle være i den klasse, så hellere et Canon EOS 1200D. Men det er samme sag, det er ikke så mange ting at lege med smiley

profilbillede
  • #13   26. okt 2014 Hvis du skal have super billeder indenfor, skal du have et lysstærkt objektiv.
    Du kunne købe en prime lens som har fast brændevidde, men kan gå ned til 1.8 og 1.4. Det et et super alternativ til indendørs, dog med minusset du selv skal gå rundt og finde den rigtig længde til motivet.
    Ellers skal du ud og bruge nogle flere penge på et 70-200. Både tamron, sigma, Canon, Sony og Nikon har modeller hvor brændevidden er på 70-200 og blænden ned til 2.8. Det er helt sikkert et godt valg til indendørs, dog er priserne rimelig høje smiley
    Ellers gå ud og find et 24-70/28-75/28-70/ hvad de ellers hedder. Bare blænden er på 2.8 smiley håber det hjalp. smiley

• #14   26. okt 2014 Jeg har et canon eos 100d. Jeg elsker kameraet, og jeg skulle også have et kamera som var super til brug, af hestebilleder, og der vil jeg sige at det har gjort, og stadigvæk gør et fantastisk arbejde. Også super nemt at sætte sig ind i ?

Kommentér på:
købe spejlrefleks - erfaringer? :)

Annonce