{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.893 visninger | Oprettet:

"Jeg elsker dig" {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
Et lille hyggeemne her fredag i efterårsferien - det synes jeg, vi trænger til... smiley

Jeg har i noget tid undret mig over noget. Min kæreste og jeg siger/skriver dagligt - mere end dagligt - jeg elsker dig. Hvorimod jeg ikke mindes nogensinde at have hørt eller sagt til min familie, at jeg elsker dem.
Jeg har også ofte hørt, at man ikke bør sige det så tit, fordi ordene vil miste sin betydning. Men vil de nu også det? Hvad nu, hvis det er sidste gang, man ser hinanden... og man så ikke fik det sagt? Jeg kan mærke, at jeg ville ærgre mig noget så grusomt, hvis jeg ikke fik fortalt, at jeg elsker min mor, og det var sidste gang, jeg så hende. Sådan noget sker jo..

Så, hvor tit siger I "jeg elsker dig" til jeres kæreste/mand, og hvor tit til jeres familie? Både nærmeste og også længere ude. - Og hvorfor egentlig? Er der forskel?
Er det forkert at sige det ofte? Eller omvendt, bør nogle bruge det noget oftere?
Lad mig høre jeres mening! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Jeg elsker dig"
  • #1   17. okt 2014
    Siger det aldrig til mine forældre/familie. Det er ikke en sætninger jeg forbinder med familie, men kæreste. Nok fordi jeg forbinder den med følelser.

Og ja, jeg bliver også træt af og hører den hver dag, hvis jeg er i et forhold.

• #3   17. okt 2014 Krikken
    Det kan jeg måske nok godt følge dig lidt i... Altså, det første smiley

Alround rytteren
    Sikke en trist historie. Det er jeg ked af at høre. Hvor gammel er din bedste ven?

• #4   17. okt 2014 Han er 51 ... men metalt 20 xD I mine øjne er han for ung til at dø smiley

• #5   18. okt 2014 Haha - lidt ældre end jeg regnede med ud fra din alder smiley Men det er cool! Synd for ham, for 51 er jo heller ikke meget. Er han uhelbredeligt syg?

• #6   18. okt 2014 Bruger ikke det sætning ret meget. Antallet af gange jeg har brugt den kan tælles på en hånd. Har kun brugt den ang. de heste jeg har haft nært forhold til (ejet eller haft part på) og så min hund, og selv der er det oftere et "du er min bedste ven" end det er et "jeg elsker dig søde hest/hund".

Det er ikke rigtig noget jeg synes "man" bruger omkring sin familie. Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg har det sådan, men sådan har jeg det. Har aldrig haft en kæreste, så har ikke brugt det i andre sammenhænge end ang. mine elskede dyr smiley

• #7   18. okt 2014 Jeg siger det til mine forældre, min mormor og min moster, fordi det ganske enkelt er nogle af de personer jeg holder aller aller mest af i hele verdenen. Så jeg er ikke bleg for at sige det til dem :).
    Jeg har derudover ikke rigtig haft en kæreste jeg har kunnet sige det til, såh..:P

Og så siger jeg det til mine dyr..xD

• #8   18. okt 2014 Haha i know det hører man ikke hver dag, men det er ikke løgn og han har en stoor familie kone og børn osv. også er der en lille teenager mig ;D
    Altså begge nyrerne kan ikke fikses så vidt jeg ved så han bliver holdt i live med medicin næsten ... smiley

• #9   18. okt 2014 Tror faktisk lidt jeg er bange for den der "Jeg elsker dig"-sætning, siden jeg bruger den så lidt?

• #10   18. okt 2014 Jeg fortæller min mand at jeg elsker ham, når situation byder til det. Det er nogle gange flere gange om ugen og i andre perioder lidt sjældnere.
    Siger også til mine børn med jævne mellemrum at jeg elsker dem eller siger elskede unge når de får en krammetur.

• #11   18. okt 2014 Hippie: kender det godt smiley Man skal bare sige det til de rette der siger det samme tilbage smiley Håber alle møder en eller anden de kan sige jeg elsker dig til, og det behøver virkelig ikke være en kæreste ... smiley

• #12   18. okt 2014 Allround rytteren:
    Derfor elsker jeg at sige det til mine dyr, der er nemlig ingen forventning om, at de siger det tilbage smiley

Håber jeg også for alle mennesker i hvert fald, og hvis nogen ikke finder sådan en, så må de gerne låne sådan en person af mig. Ønsker det bedste for andre smiley

• #14   18. okt 2014 Næ, jeg har faktisk aldrig jeg har sagt "Jeg elsker dig" til nogen. - Ihvertfald ikke uden det var sarkasme.

• #15   18. okt 2014 Jeg siger altid til min mor/far/bror og min kæreste at jeg elsker dem.
    Siger det oftest til min kæreste dog.

Og ja jeg er jo paranoid for at det er sidste gang man ser dem, hver dag. Så det er nærmest en tvang at jeg SKAL sige det inden et godnat eller farvel smiley

(Hvis det er en fejl fra hg's side at jeg kan skrive igen, sig til. Så sletter jeg mit indlæg igen)

• #16   18. okt 2014 jeg har så bitterligt fortrudt at jeg ikke var bedre til at sige det til min far, for da han døde her i juli månede havde jeg ikke fået det sagt il ham og han døde pludseligt. sidst jeg så ham var i maj hvor han fik en ekstra krammer inden han kørte hjem, og det fik han fordi je ghavde en fornemmelse af at det var sidste gang. men jeg nåede desværre ikke at fortælle ham det en sidste gang inden han døde.
    så for mig er det vigtigt at vise og fortælle at jeg elsker..... min kæreste hører det tit, og det kommer lige så tit fra ham til mig, ikke dagligt men næsten.
    min mor hører det fra mig et par gange om ugen, sidst var torsdag morgen.

mine brødre hører det sjældent fra mig, men vi ved at vi elsker hinanden alle 5 trods underlige personligheder og uforståelige interesser, vi har søskende kærlighed og vi ved det alle......

hvis ikke man er stand til at bakke ordene op med handlinger, så har ordene ingen betydning og bliver platte.... så nej jeg kaster dem ikke rundt til højre og venstre, men bruger dem hvor jeg mener det og hvor jeg kan understøtte med handlinger.

• #17   18. okt 2014 Jeg bruger dem, der hvor jeg mener det, og jeg husker at fortælle dem jeg elsker at det gør jeg med jævne mellemrum. Nu tæller det så også kun min datter, min mand, min mor og min mormor hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg fortæller min mand og min datter det hver dag, nogle gange flere gange om dagen, min mor og min mormor når jeg ser dem.

For mig betyder det, at man ikke skal sige det for tit, fordi det mister sin betydning, nærmere at du ikke skal sige det uden at mene det. Altså; lad være med at sige det til din tredje "kæreste" i løbet af en måned, eller alle 725 veninder du har f.eks. smiley det handler ikke om antallet af gange man siger det til den enkelte person, men hvor mange forskellige personer man siger det til. Jeg ved det ikke, måske er min tolkning helt forkert, men jeg synes ikke mine ord mister deres betydning når jeg fortæller min mand at jeg elsker ham flere gange om dagen, og da slet, slet, slet ikke min datter, som jeg elsker så meget at der ikke kan sættes ord på.

• #19   18. okt 2014 Hmm, nu jeg tænker over det, er det ikke noget jeg bruger særlig tit. Jeg siger det aldrig til veninder, bortset fra de gange, jeg til bestemte veninder i specielle beskeder har sluttet af med "I love you" - "jeg elsker dig" virker bare for tungt, måske fordi jeg ikke har brugt det særlig tit. Og så har jeg måske også bare forbundet med det lidt overfladiske venskaber, hvis man hele tiden skriver "jeg elsker dig" til hinanden.
    I min familie siger vi det ikke super ofte, men vi siger det da, hvis vi bliver mindet om nogle alvorlige emner - fx. et program om døden i fjernsynet. Men nej, jeg siger oftere "jeg er så glad for, at i...." fordi det egentlig bare kommer lettere end at sige "jeg elsker dig".

Jeg synes ikke der er noget galt i at sige det ofte eller hver dag, men jeg er bare ikke vant til det, så for mig kommer det til at virke tungt og det føles underligt og uvant at sige smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #20   18. okt 2014 Jeg siger det aldrig til min familie..
    Har kun sagt det i en brandert til min søster, og en gang til min far da han lagde og var ved at dø..

Jeg siger det tit til min kæreste, ikke hverdag, men ofte - når det rigtige tidspunkt er der.. smiley

• #21   18. okt 2014 Jeg siger det til min mand, børn og hest næsten hver dag smiley Til øvrig familie siger jeg at: "Jeg er glad i dig" før vi hænger på når vi snakker sammen. Vi ved ikke hvornår noget rammer os så det er vigtigt for mig at det sidste de evt hører er at jeg holder af de og elsker de. smiley

Mvh TT

• #22   18. okt 2014 Siger det til min mor hver aften, når jeg går i seng. Og til min pony, når jeg tager hjem fra ham smiley

• #23   18. okt 2014 Jeg siger det ret ofte til min mor.. Siger det ikke rigtig til andre mennesker. Har skrevet det nogle få gange til min søster, i anledning af hendes fødselsdag - eller hvis hun har skrevet det til mig, har jeg selvfølgelig skrevet det igen.
    Og så siger jeg det rimelig tit til min kanin, og en gang i mellem til hestene også smiley
    Det er dog også sket et par gange, at jeg sagt eller skrevet det til nogle veninder.. Men det er efterhånden et par år siden nu smiley
    Jeg tror godt at jeg kunne bruge de omtalte ord lidt oftere smiley

• #24   18. okt 2014 Jeg siger det tit til mine dyr smiley jeg siger det også til min kærste tit smiley han siger det nok mest til mig smiley så håber jeg hver dag han mener det smiley

• #25   19. okt 2014 Min kæreste får måske lidt for tit et " jeg elsker dig" men som du skrev, tænk hvis det var sidste gang.
    Mine forældre og min søster får da også et "jeg elsker dig" med jævne mellemrum.

Men resten af min familie tror jeg aldrig jeg har sagt det til, desværre. Det er ikke noget vi siger i min familie, på trods af jeg har en morfar der kan gå bort hvornår det skal være.

• #26   19. okt 2014 smiley jeg har været sammen med min mand i snart 20 år nu og alle de nætter vi har sovet sammen har han sagt det når vi er gået i seng så kommer de dejlige ord jeg elsker dig smiley og han har aldrig glemt det endnu

men gør det både til min mand og mine børn enkelte gange til mig far ( er opvokset hos min far )

men INGEN andre kan få de ord fra mig jeg syntes nemlig de ord har en STOR betydning og bør ikke bruges hvis man ikke mener dem jeg er nok lidt hys med de 3 små ord smiley

Kommentér på:
"Jeg elsker dig"

Annonce