"Jeg elsker dig" {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen!
Et lille hyggeemne her fredag i efterårsferien - det synes jeg, vi trænger til...
Jeg har i noget tid undret mig over noget. Min kæreste og jeg siger/skriver dagligt - mere end dagligt - jeg elsker dig. Hvorimod jeg ikke mindes nogensinde at have hørt eller sagt til min familie, at jeg elsker dem.
Jeg har også ofte hørt, at man ikke bør sige det så tit, fordi ordene vil miste sin betydning. Men vil de nu også det? Hvad nu, hvis det er sidste gang, man ser hinanden... og man så ikke fik det sagt? Jeg kan mærke, at jeg ville ærgre mig noget så grusomt, hvis jeg ikke fik fortalt, at jeg elsker min mor, og det var sidste gang, jeg så hende. Sådan noget sker jo..
Så, hvor tit siger I "jeg elsker dig" til jeres kæreste/mand, og hvor tit til jeres familie? Både nærmeste og også længere ude. - Og hvorfor egentlig? Er der forskel?
Er det forkert at sige det ofte? Eller omvendt, bør nogle bruge det noget oftere?
Lad mig høre jeres mening!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Siger det aldrig til mine forældre/familie. Det er ikke en sætninger jeg forbinder med familie, men kæreste. Nok fordi jeg forbinder den med følelser.
Og ja, jeg bliver også træt af og hører den hver dag, hvis jeg er i et forhold.
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Det kan jeg måske nok godt følge dig lidt i... Altså, det første
Alround rytteren
Sikke en trist historie. Det er jeg ked af at høre. Hvor gammel er din bedste ven?
okt 2010
Følger: 165 Følgere: 77 Heste: 15 Emner: 56 Svar: 414
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Det er ikke rigtig noget jeg synes "man" bruger omkring sin familie. Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg har det sådan, men sådan har jeg det. Har aldrig haft en kæreste, så har ikke brugt det i andre sammenhænge end ang. mine elskede dyr
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Jeg har derudover ikke rigtig haft en kæreste jeg har kunnet sige det til, såh..:P
Og så siger jeg det til mine dyr..xD
okt 2010
Altså begge nyrerne kan ikke fikses så vidt jeg ved så han bliver holdt i live med medicin næsten ...
nov 2011
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
Siger også til mine børn med jævne mellemrum at jeg elsker dem eller siger elskede unge når de får en krammetur.
okt 2010
nov 2011
Derfor elsker jeg at sige det til mine dyr, der er nemlig ingen forventning om, at de siger det tilbage
Håber jeg også for alle mennesker i hvert fald, og hvis nogen ikke finder sådan en, så må de gerne låne sådan en person af mig. Ønsker det bedste for andre
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 801
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Siger det oftest til min kæreste dog.
Og ja jeg er jo paranoid for at det er sidste gang man ser dem, hver dag. Så det er nærmest en tvang at jeg SKAL sige det inden et godnat eller farvel
(Hvis det er en fejl fra hg's side at jeg kan skrive igen, sig til. Så sletter jeg mit indlæg igen)
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
så for mig er det vigtigt at vise og fortælle at jeg elsker..... min kæreste hører det tit, og det kommer lige så tit fra ham til mig, ikke dagligt men næsten.
min mor hører det fra mig et par gange om ugen, sidst var torsdag morgen.
mine brødre hører det sjældent fra mig, men vi ved at vi elsker hinanden alle 5 trods underlige personligheder og uforståelige interesser, vi har søskende kærlighed og vi ved det alle......
hvis ikke man er stand til at bakke ordene op med handlinger, så har ordene ingen betydning og bliver platte.... så nej jeg kaster dem ikke rundt til højre og venstre, men bruger dem hvor jeg mener det og hvor jeg kan understøtte med handlinger.
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 67 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.466
For mig betyder det, at man ikke skal sige det for tit, fordi det mister sin betydning, nærmere at du ikke skal sige det uden at mene det. Altså; lad være med at sige det til din tredje "kæreste" i løbet af en måned, eller alle 725 veninder du har f.eks. det handler ikke om antallet af gange man siger det til den enkelte person, men hvor mange forskellige personer man siger det til. Jeg ved det ikke, måske er min tolkning helt forkert, men jeg synes ikke mine ord mister deres betydning når jeg fortæller min mand at jeg elsker ham flere gange om dagen, og da slet, slet, slet ikke min datter, som jeg elsker så meget at der ikke kan sættes ord på.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
I min familie siger vi det ikke super ofte, men vi siger det da, hvis vi bliver mindet om nogle alvorlige emner - fx. et program om døden i fjernsynet. Men nej, jeg siger oftere "jeg er så glad for, at i...." fordi det egentlig bare kommer lettere end at sige "jeg elsker dig".
Jeg synes ikke der er noget galt i at sige det ofte eller hver dag, men jeg er bare ikke vant til det, så for mig kommer det til at virke tungt og det føles underligt og uvant at sige
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Har kun sagt det i en brandert til min søster, og en gang til min far da han lagde og var ved at dø..
Jeg siger det tit til min kæreste, ikke hverdag, men ofte - når det rigtige tidspunkt er der..
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
sep 2011
Følger: 30 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 346 Svar: 990
aug 2011
Følger: 70 Følgere: 64 Heste: 1 Svar: 383
Og så siger jeg det rimelig tit til min kanin, og en gang i mellem til hestene også
Det er dog også sket et par gange, at jeg sagt eller skrevet det til nogle veninder.. Men det er efterhånden et par år siden nu
Jeg tror godt at jeg kunne bruge de omtalte ord lidt oftere
jun 2009
Følger: 75 Følgere: 80 Heste: 3 Emner: 95 Svar: 804
apr 2012
Følger: 9 Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 22
Mine forældre og min søster får da også et "jeg elsker dig" med jævne mellemrum.
Men resten af min familie tror jeg aldrig jeg har sagt det til, desværre. Det er ikke noget vi siger i min familie, på trods af jeg har en morfar der kan gå bort hvornår det skal være.
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 32 Heste: 8 Emner: 6 Svar: 207
men gør det både til min mand og mine børn enkelte gange til mig far ( er opvokset hos min far )
men INGEN andre kan få de ord fra mig jeg syntes nemlig de ord har en STOR betydning og bør ikke bruges hvis man ikke mener dem jeg er nok lidt hys med de 3 små ord
"Jeg elsker dig"