848 visninger
|
Oprettet:
Første gang med dækken. {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle HG mennesker
Nu er den kolde til på vej... og jeg skal købe dækken til mit føl på et år.... valget af dækken er fundet, men nu da dette er aller første gang med dækken, hvad ville så være smart at gøre til at starte med? han er en meget nevøs pony, som er meget opmærksom og har været igennem rigtig meget og er meget utryk, skal jeg bare starte med tæppe? og så bare træne og træne? eller bare starte med dækken og tage det stille og roligt?
tak på forhånd!
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 13 Emner: 92 Svar: 784
aug 2012
Følger: 78 Følgere: 71 Heste: 12 Emner: 25 Svar: 109
han skal helt være ude så meget som muligt da han helst ikke bare skal stå inde og derfor ville han have mulighed for at være ude længst muligt med dækken, intet tyk dækken..
ville da ogs gerne han skulle stå uden... men med en pony der ryster... så hellere et tyndere dækken på så han kan være udenfor...
aug 2012
Følger: 78 Følgere: 71 Heste: 12 Emner: 25 Svar: 109
Altså har nu heller ikke sagt det lige præsis bliver nu og i år, men dejligt at have i bagtankerne fordan jeg skulle begynde og lidt ideer fra andre...
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
Bare læg hele dækkenet omkring sadellejet og så fold det ud på resten af hesten..
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 245
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Heste: 11 Emner: 150 Svar: 1.447
Så lagde jeg det på ryggen og som de andre skriver foldede det langsomt ud, så det til sidst dækker hele hesten. Tag det langsomt af igen og lad det være det den dag.
Hvis den er utryg ved det, så bliv ved med at gøre det et par dage til den er tryg! Når den er tryg ved det, så lad den gå med det og så skulle der gerne ikke være nogle problemer. Heller ikke med et udedækken der skratter lidt
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.863
Min er selv meget nervøst anlagt, men man bliver overrasket over, hvor meget man kan opnå ved tålmodighed. Evt giv den nogle pauser og så prøv igen, hvis det ikke lige lykkedes
Første gang med dækken.