{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

For langt til hesten?... {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige haft en stor diskussion med min mor, om hvorvidt der er for langt ud til min (mulige) nye part. Hun står cirka 20 km væk fra hvor jeg bor. Det tager omkring 20 min i bil, hvilket jo ikke er så slemt? Fra min skole tager det vel omkring 40 minutter med bus, det føles dog ikke så langt overhovedet, da det er med 2 busser, og et lille stykke at cykle. Dog ligger det en zone uden for mit kort, så jeg ville skulle betale en tillægsbillet.. Jeg skal så igang med at tage knallertkørekort (hvilket diskussionen hovedsageligt drejede sig om) hvor min mor mener det er alt for langt væk, og alt for farligt/koldt at skulle køre 20 km.. Jeg mener jeg bare kan tage bussen om vinteren, og så køre når vejret er til det.
For mig er det simpelthen umuligt at få noget som helst tættere på, så det er enten den afstand eller ingen part overhovedet. Hvilket vil betyde, at det tætteste jeg kommer på heste i meget lang tid, er når de er i TV'et : /

Hvad mener i er for langt at have ud til hesten?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For langt til hesten?...
  • #2   25. sep 2014 Vinter eller ej, det kan godt blive koldt at køre 20 km på en 30knallert, da det vil tage hvert fald 35-45 minutter. Men hvis man virkelig vil syntes jeg man skal gøre det. Har selv før i tiden haft en part hvor der var de 15-20 km ud til, så personligt syntes jeg ikke det for langt. Men det kan det jo hurtigt blive.

• #3   25. sep 2014 Klart hvis det var min egen, så var 20 km aaaalt for langt. Men ja, det bliver absolut ikke tættere, medmindre jeg vil betale 1800kr hver måned haha ^^

• #5   25. sep 2014 Lærke - Tjo, men så er det jo man må vælge om man gider heste eller ej. For det er de 20 km eller ingen heste^^

• #6   25. sep 2014 Da jeg boede på Sjælland havde jeg kun en 45 scooter til rådighed. Jeg kørte hver dag fra Lyngby til Hillerød (i skole) 20 km. Fra Hillerød til hesten i Ganløse yderligere 30 km og derefter 25 km hjem til Lyngby. Det gjorde jeg hele året med undtagelse af sammenlagt 14 dage hvor vejret var helt umuligt. Det fungerede fint.
    Jeg havde en foret heldragt, en tynd elefanthue under hjelmen og nogle helt geniale og uundværlige luffer man kan montere udenpå styret. Så kan man nøjes med en tynd handske på hænderne. Så er det lettere at komme til bremse, blinklys osv.
    Man kan få vinterdæk til scootere og de gør altså en forskel.

• #7   25. sep 2014
    Hvis det ikke var i bil, så gad jeg ikke.

Min går fra 35 min for det meste på motorvej, til 20 min med 5 min på motorvej - så det tager stadig tid, men det spare virkelig brændstof.

• #8   25. sep 2014 Jeg synes, at 1 time og 20 min er for lang transporttid smiley

• #9   25. sep 2014 20 km på knallert er altså ikke langt, så vil man det ik nok!
    En go ide er varmt tøj og godt regntøj.
    I sin tid da jeg kørte knallert, godt nok 45.
    Der kørte jeg fra Horsens til Djursland, 80 km til undervisning og tilbage til Århus, hver tirsdag uanset vejr.
    Jeg havde 20 km ud til min egen hest og part.

Der er da ingen tvivl om, at bil er bedre, men jeg gider ik være afhængig af busser.
    Knallert er dejligt uafhængigt, og du bestemmer selv.

Den dag i dag, har jeg 3 km til hesten og tar bilen - er vist blevet for magelig smiley smiley

• #10   25. sep 2014 Sorte Bandit - Jov tak! lige det svar jeg ville høre smiley

• #11   25. sep 2014 synes nu også lidt er lidt langt, det er jo ikke kun om hvorvidt du vil det eller ej, men det er også meget tid du "spilder", i forhold til du snart er i en alder hvor der kommer mange lektier og sådan smiley

i starten er det nok ikke et problem, men tror du ikke du bliver træt af det i længden? Jeg har 15 km på arbejde hverdag, (samme sted mine heste står), jeg har bil, og synes det er rigeligt tid. Især hvis man bare lige skal ud og se til hestene.

• #12   26. sep 2014 Mie M - Busser er da hvert fald spildtid, de passer aldrig, kører omveje osv.
    Knallerten starter du når det passer dig, og kør dertil hvor du skal.
    Det er frihed som bilen, men har man ik mulighed for bil, er det et godt alternativ.
    Da jeg kørte aller mest, blev det til 20.000 km om året - det kør jeg ik engang i bil nu.
    Snestorm, regnvejr og blæst betød ik det store, selv om sommer og sol er det bedste smiley

• #13   26. sep 2014 Jeg har før kørt 20 km på knallert ud til min, synes ikke det er slemt smiley nu har jeg 10 km da jeg er flyttet hjemmefra, men min søster bor hjemme og har så de 20 km. Hun kører stadig knallert indtil frosten kommer - hun synes heller ikke det er langt.

• #14   26. sep 2014 Hvor der er vilje er der vej.

Og hvis man virkelig vil den hest, så klarer man det! Jeg har 12,5 km hver vej til mine heste. Og den vej skal jeg hver dag. Det tager 40 minutter hvis jeg skal med bussen, og nogle gange cykler jeg.
    Har desværre ikke bil til rådighed.
    Det er også langt ja, men sådan er livet nogle gange, desværre.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #15   26. sep 2014 Har du omkring 4-5 timer til passe hesten pr. gang?

Det er lang tid når du også går i skole, skal lave lektier, spise aftensmad osv..

• #16   26. sep 2014 sorte banit: Ja det kan du have ret i, men samtidig kan kan ikke lave andet end at sidde på knallerten, hvorimod man evt kan læse lektier i bussen, hvis man kan det:)

• #17   26. sep 2014 Jeg har haft part der lå 25km væk. Det kørte jeg på knallert :). Tog 55 minutter at køre men det hele værd.

• #18   26. sep 2014 Jeg har godt 20 km til mine "parter", og ærligt så kommer jeg ikke derud uden bil. Måske en scooter ville have hjulpet, men sådan en kan man ikke have i fred her hvor jeg bor i Århus. Jeg har ikke været med parterne så meget som jeg egentlig gerne ville - vi er trods alt også to der skal deles om bilen. Nu flytter vi snart væk fra århus, så det er farvel til parter, og håber virkelig på at finde noget lidt tættere på der hvor vi flytter hen, så jeg måske kan cykle i stedet for. Det ville være langt mere optimalt for mig.

• #19   26. sep 2014 Det afhænger af hvor stor betydning det har for dig.
    Jeg har 18 min i bil når min mutti gider hente mig og ellers bruger jeg nemt en time på at komme ud til min part.
    Jeg har valgt ikke at ofre pengene på et scooter kørekort da jeg hellere vil gemme de penge og få kørekort når jeg fylder 18.
    Det har fungeret for mig i to år nu fordi hesten bare er det jeg har brug for og jeg godt kan lide tiden i en bus fordi det er et fantastisk sted at høre musik og få vendt hele verdens situationen i hovedet

• #20   26. sep 2014 Jeg synes det lyder rigtig langt. Jeg havde ligeomkring 9 km. ud til min pony og det var altså på cykel, hver dag. Det gik også rigtig godt om sommeren, men når det bliver mørkt og koldt er det knap så sjovt.
    Desuden savnede jeg det der med at man bare lige hurtigt kunne smutte ud i stalden, hvis man bare skulle sige hej til hesten og det vil du endda få endnu sværere ved. Men, hvis det er den eneste mulighed kan du jo prøve. Går det ikke, jamen så er det godt det ikke er din egen hest så du har muligheden for at sige parten op igen. smiley

• #21   26. sep 2014 AMT Jeg vil kunne være derude cirka kl 16, og hjem igen cirka kl 20. Desuden har vi studietid hver dag, hvor nogle af lektierne kan laves. Onsdag og Torsdag bliver det nok lidt presset, men det giver mig stadig et par timer når jeg kommer hjem, til alt det der skal laves. Fredag er det jo intet problem, da jeg både har fri en time tidligere, og så stadig vil have 1-2 timer fra jeg kommer hjem fra hyp, til jeg evt skal videre smiley

ES-FOTO - Jeg ville skam gerne tage bussen, men problemet er den tillægsbillet der skal betales hver gang, (10 kr hver vej) smiley

Æslerne Ja det er selvfølgelig rigtigt. Men det er bare sådan, at det er enten en part der ligger mindst 20 km væk, eller slet ingen part overhovedet. Heste eller absolut ingen heste.

• #22   26. sep 2014 Igen, prøv at se, hvordan det går. Jeg ville i hvert fald prøve især, hvis du får mulighed for at have en scooter? smiley

• #23   26. sep 2014 Linnea: jeg køre uden fast kort (køre aldrig bus ellers) men hvis parten er noget du skal bruge mange gange om ugen på (3 gange fx) så kan i jo snakke om at udvide med den zone. Jeg giver selv 18 kr. hver vej for at komme der ud og så henter min søde rare mutti en gang i mellem smiley

• #24   26. sep 2014 ES_FOTO - Det er et skolekort, så det ville skulle være et tilkøbt klippekort smiley

• #25   26. sep 2014 20 km er lidt langt, men hvis det bare er HESTEN, så ville jeg gøre det alligevel. Jeg har 12,5 km ud til min part og de 2 af dem skal jeg gå.. Det ville jeg normalt synes er meget langt, men jeg er så vild med den hest at jeg gerne gør det min. 3 gange om ugen smiley

Kommentér på:
For langt til hesten?...

Annonce