{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

LD1 - stævne {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen ! smiley

Jeg er en meget rutineret rytter som lige er startet med at ride en 2. hest ved siden af min part. Jeg skal nu starte en LD1 den 5 oktober.

Er meget interesseret i at høre hvad i mener man skal huske til de her stævner det kan være alt.

Hvis f.eks. selv har været til stævne og dommeren har skrevet en lille note om noget man skal gøre eller noget der var godt.

Vil gerne høre det hele så jeg får een fed oplevelse og noget at arbejde med.

Håber i forstår hvad jeg mener.

Knus og på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LD1 - stævne
  • #1   25. sep 2014 Når programmet er så lavt handler det rigtig meget om hestens lydighed og din opstilling, frem for holdning og sådan.
    Så sørg for at du sidder pænt og udnyt evt. at det er valgfrit om du rider letridning eller nedsidning. smiley

• #2   25. sep 2014 Som Æslerne skriver.
    Derudover i disse små klasser lægges der utrolig stor vægt for præcision! Så træn at få lavet øvelserne 100% korrekt og taktfast, og så lad samling være samling til at starte med smiley

• #3   25. sep 2014 Super smiley
    Hesten jeg rider er udelukkende dressurhest og skal samles for at ikke bare at skubbe skuldren ud og løbe. Så samlingen vil være der,

vil få trænet min præcision og takt !! smiley

Skal også træne min højre skulder har en svaghed med at skubbe den frem så hun skyder skulderen smiley

• #4   25. sep 2014 Undskyld men hvis du er en super rutineret rytter og hesten som du skriver altid rider samlet....hvad skal du så i en LD1 der netop er for begyndere ryttere eller begynder heste....det lyder ikke til nogen af jer er uerfarne eller er det noget jeg har misforstået....
    Men som de andre skriver så er det mere lydighed og vilje som karaktererne afhænger af i dette program...hvis man rider letridning forventes det dog at man rider rigtig diagonal...
    Det afhænger (desværre) også meget af i hvilket distrikt du rider og hos hvilken dommer...nogle vil stadig have super samling i LD klasserne og andre vil hellere have at programmerne rides præcist etc....det er i hvertfald vores erfaring herhjemme

• #5   25. sep 2014 Fuldstændig enig med Mette K..

• #6   25. sep 2014
    I toppen af programmet står der:
    " Der skal lægges mere vægt på
    gangarternes korrekthed og hestens eftergivenhed og lydighed, end på øvelsernes præcision " så det er korrekt at der forlanges at hesten søger ned - dommerne er så bare uenige om hvor meget.

Mit bedste råd er; smid forventningerne væk - de ødelægger ofte tingene :o)

• #7   26. sep 2014 Krikken: Tak ! smiley

Mette K og L&B: Ja jeg er rutineret rytter men som jeg har svaret længere nede i kommentarende:

Hesten jeg rider er udelukkende dressurhest og skal samles for at ikke bare at skubbe skuldren ud og løbe. Så samlingen vil være der,

Derudover skriver jeg også jeg selv har en svaghed i min højre skulder at jeg skubber den frem så hesten skyder skuldren.

Så rider små programmer fordi jeg ikke kender hesten ret godt endnu og fordi jeg laver den fejl.

• #9   26. sep 2014 Præcis Nanna....de er ingengang nået til at overskue noget som helst andet end at forsøge at huske programmet smiley
    En løs skulder bliver først et "problem" i LB klasserne da man blot ved at holde udvendig ben til sagtens kan ride LC volter uden at skulderen er helt på plads smiley
    LD og da især for voksne da kommer du til at ride mod dem som enten lige er begyndt og hverken har balance, rytme eller letridning på plads...eller også sammen med dem som muligvis har redet nogle år men som er skovturs ryttere og som aldrig har lært hverken at samle hesten eller at ride den dressurmæssigt rundt på en stævnebane....og så alle kyllingerne (det må jeg gerne kalde dem for jeg er selv en af slagsen starter dog ikke LD klasser) som ikke tør ride galop...så kan du jo selv vurdere om du passer ind i den flok smiley
    Men selvfølgelig hvis rosetten betyder mere end udfordringen i at ride det program som hest og rytter rent faktisk er parat til jamen så go for it smiley

• #10   26. sep 2014 Grunden til jeg ikke tager en lc er at hesten ikke er trænet i galop så den har svært ved afsporing og ved bare at holde balancen på langsider så tvivler på vælter smiley

Kommentér på:
LD1 - stævne

Annonce